Ik laat mijn banner nog ff staan tot a.s donderdag... Dan moet ik naar de vk en weet ik hopelijk meer
hee roos, ik heb ook een inwendige echo gehad. was toen 12 weken zwanger, en had er niet eens op gerekend dat die misschien inwendig zou moeten. maar op dat moment interesseerde het me niks want ik wilde mn kindje zien! Deed helemaal geen pijn en vond het ook niet vervelend of zo. maar zoals de anderen ook al zeggen: hou er rekening mee dat je donderdag nog niet zoveel kunt zien. Succes donderdag!
@roos: spannend hoor! enne, je kunt echt geen 2 weken zwanger zijn hoor..Dan kun je namelijk nog niet positief testen.
hoi roos hier nog iemand die al 100 keer een inwendige echo heeft gehad.. meestal om te kijken of er een ei groeide en dat deed wel pijn want dan drukten ze heeeeeleeemaal naar links of rechts maar met een zwangerschap gaat ie gewoon rechtuit (hahaha klinkt zo stom).. het doet echt geen pijn en ik vind het ook wel indrukwekkend... je kijkt mee op een scherm en dan zie je gewoon je beeb... zo klein nog maar inwendig al goed zichtbaar.. trouwens dat mens kijkt op haar eigen scherm en die zit zowat met haar rug naar je doos toe terwijl ze hem met een hand een beetje stuurt... en het is daar donker he.... ze doen het licht uit om beter te kunnen kijken.. spannend hoor! gr Jose
Ik zie er ook tegenop om me uit te kleden. Klink misschien heel stom, maar vind dat gewoon raar. hihi Ach alles went zullen we maar zeggen en ze zullen vast wel meer mutsen hebben gezien.
ik geloof dat ik me nu meer zorgen maak dat ze dus niks kunnen zien. De kans bestaat dus dat ik das 3 weken zwanger ben. Dus dat ze me weer naar huis sturen en dat ik 3 weken later terug moet komen. Nou dat hoop ik dus niet want de dagen lijken nu al stil te staan
Ik heb onlangs ook een vaginale echo gehad , nou ik moet je zeggen de weg erheen was ik zooo ongeloofelijk zenuwachtig! terwijl de echo zooo erg mee viel haha, het deed geen pijn helemaal niks , je ziet alles gelijk! als ze wat zien 8) bij mij zag ze niks .. maar het doet absoluut geen pijn! en het duurde mischien 7min in totaal. groetjes
Als ik van te voren had geweten dat ik een inwendige echo zou hebben, had ik me ook flink druk gemaakt! Maar op dat moment interesseerde het me geen reet, ik wilde mijn kindje zien! Dus meiden: RELAX! T valt mee hoor!
Wij hebben via de echo voor het eerst het hartje horen kloppen, maar bij de vk pas in week 15 geloof ik! Jij bent nu een week of 10 toch? dan moet het via de echo wel te horen zijn!
Misschien een rare vraag, maar was bij jullie ook jullie vriend/man aanwezig bij de inwendige echo, dat lijkt me nl. heel raar? Ik moet over 2 weken ook een interne echo en ik wil natuurlijk graag dat mijn vriend mee kan. Maar ik twijfel een beetje als het een interne echo is. Wat is jullie ervaring?
Voor mij een verrassing dat ze het vandaag inwendig deden. De verloskundige was heel lief en legde alles uit. Een lange staaf word een stukje in je vagina gebracht. En dan kun je je baby'tje zien! Echt heel mooi. Voor mij deed het helemaal geen pijn. Ik zei zelfs is dit alles? (had het erger verwacht) Zodra je je baby'tje ziet ben je sowieso alles vrgeten lijkt me (dit in het geval je het vervelend vind) Het ligt eraan hoever je bent met hoe de baby eruitziet. Ik ben meer dan 10 wk en kon de baby zien bewegen en het hartje mocht ik even horen
Hier ook veel inwendige echo's gehad. Niks engs aan hoor. Je moet even over een punt heen als je er tegenop ziet. (had het alleen de eerste keer dat ik er tegenop zag, viel me 100% mee) Inmiddels zoveel echo's gehad inwendig door zoveel verschillende mensen dat ik er niet meer heet of koud van word. Mijn man ging gewoon mee, die stond dan gewoon naast me naar de monitor te kijken. Die plek kreeg hij trouwens aangewezen bij de gyn. Niks raars aan hoor. NIet te druk om maken, gewoon ontspannen en naar het beeld van de monitor kijken. Ik keek gewoon naar de echo's, dan ben je niet zo bezig met wat er tussen je benen gebeurt
Waarom zou je vriend niet mee gaan? De mijne is er ook alle 3 de keren bij geweest. Niks om je druk om te maken. Hij weet toch hoe je onderkantje er uit ziet neem ik aan?
tijdens onze bezoeken aan de gyn tijdens het zwanger worden heb ik mega veel van die dingen gehad.. ook toen ik zwanger was. Mijn man is vaak mee geweest en keek altijd naar het scherm.. hij vond het erg fascinerend!
Ik heb er best wel veel gehad en ik vind het niet vervelend. Behalve toen mijn eileider was gescheurd met mijn bbz (dat wist ik toen niet, vermoedde het wel), toen deed het vreselijk veel pijn. Maar de gyn móest even kijken om te zien hoe het eruit zag. Dat was hel.
ik had ook een termijnecho met ik dacht toen 6 weken.. (bleek al rond de 8 te zijn..) Ook was het niet verteld dus ik schrok even omdat ik niet wist wat het was Maar echt totaal geen pijn hoor.. en het word netjes gedaan.
Mijn man ging gewoon mee, waarom niet? Doe gewoon iets langs aan dan voel je je prettiger. (niet zozeer tov je man/vriend maar meer voor de gyn. + assistent(e) Je man zit echt niet net als de gyn. tussen je benen te gluren want die zit op een stoel langs je, die plek wordt aangewezen door de gyn. Je man/vriend kijkt dus op het schermpje mee naar de echo. En als je iets langs aan doet ziet hij je blote billen ook niet eens als je weer naar het omkleedhok loopt 8) Maar ik neem aan dat je ook niet van de lucht zwanger bent geraakt dus hij zal vast wel weten hoe je er daar beneden uit ziet hoor Ik ben zelf een behoorlijk preuts type maar ik vond het niet erg de inwendige echo. Het is meer de schaamte als je je onderkleding uit trekt en die ruimte binnen loopt en je benen in de stijgbeugels doet... De rest valt reuze mee! En als je je kindje op het scherm ziet verschijnen ben je alles in 1 klap vergeten