Ik wil graag mn vriezer ontdooien met dit weer, maar hij zit stampvol. Het is hier -2 buiten. Kan ik dan de inhoud een paar uur in zakken buiten laten staan? Zou niet weten hoe ik mn vriezer sneller ontdooit kan krijgen. Warm water erin kunnen de leidingen dus knappen
Ja hoor, gewoon in zakken buiten leggen. Vervolgens je vriezer uit doen en na een uurtje kun je de eerste ijslagen er uit halen. Als alle ijs eruit is, droog maken en weer aanzetten. Daarna spullen er weer in en klaar.
ik stop er handoeken in zet de deur op een kier en laat de vriezer lekker binnen staan. en wij doen dan gewoon koelelementen in een koeltas en die zet ik met dit weer buiten het houd zich lang koud als alles bij elkaar zit
Het is het ideale weer om je vriezer te ontdooien haha. Gewoon beginnen. Ik hak altijd het ijs er af steeds en ga zo steeds verder en het gaat dan sneller daarna even goed uit soppen en snel alles weer in de vriezer je kunt het beter nu doen. Met min 2 dan in de zomer met plus 30
Idd spullen met dit weer lekker buiten zetten, het kan niet ontdooien, dus altijd goed. Vriezer uitzetten, deksel open en evt met warme doeken het ijs "zacht" maken.
Ja hoor, heb ik pas ook gedaan! De mijne was alleen niet stampvol Heb er een pan heet water ingezet en heb er met een fohn bij gestaan. Was met een half uur ontdooit, snel schoongemaakt en gedroogd en toen weer aangezet.
Wat bedoel je ermee dat de leidingen kunnen knappen? Ik doe het eigenlijk altijd met heet water of stoom. In de gebruiksaanwijzing van onze stomer staat dat zelfs als tip. Toevallig heb ik vanmorgen de vriezer ontdooit. Eerst leeggehaald en alles buiten gezet. Vervolgens hete stoom erin (met de stoomreiniger) en binnen 10 minuten was de vriezer ontdooit. Snel schoongemaakt, vriezer weer aan en alles erin. Zo gepiept. Als je er wat langer over doet, kun je de spullen evt. in koeltassen of koelboxen doen (met koel elementen erbij) en deze buiten zetten. Maar aangezien het nu buiten vriest, kunnen de spullen sowieso niet ontdooien. Het is er nu juist ideaal weer voor. Succes!
Werk bij een koeltechnisch bedrijf (medisch) en daar zien we vaak dat er in zkh/laboratoria ook op die manier ontdooit wordt. In de leidingen zit koudemiddel en als dat te snel heet wordt kunnen je leidingen dus knappen. Mijn vraag was dan ook of -2 koud genoeg is om de spullen een paar uur lang buiten te laten staan. Zet em dan open en met een speciale ijsborstel van mn werk haal ik dan het ijs weg
Wij hebben voortaan zon vriezer die je niet meer hoeft te ontdooien, heerlijk. Maar daarvoor deed ik het altijd gewoon met de föhn.. Dan is al het ijs zo weg Spullen kun je best wel ff buiten laten staan hoor met dit weer.
Inderdaad buiten zetten. Moet zeggen dat ik dat 9 van de 10 keer niet eens doe. En dan bak heet water onderin zetten en met de fohn boven beginnen te ontdooien. Halfuurtje en ik ben klaar. Gaat super!