Slaapbenodigdheden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlerkje, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi,

Langzamerhand raakt de babykast steeds meer gevuld met spulletjes in het door ons gekozen thema, hydrofieldoeken, speelgoedjes en kleding. Nu vraag ik me (beschamend genoeg :oops: ) alleen één ding af...

Hoeslakens/dekbedhoezen zijn niet toegestaan toch? Is het dan de bedoeling dat ik straks het ledikantje op maak met een normaal deken en een lakentje?

En wat voor soort matrashoezen gebruiken jullie? En voor welk matrasje zijn jullie gegaan? Omdat een kindje de eerste jaren zoveel slaapt, lijkt mij een goed matras niet geheel onbelangrijk namelijk.
    Ik heb trouwens ook geen idee hoeveel lakensetjes/moltons/dekens ik nodig heb, kan iemand mij een indicatie geven?

Alvast bedankt :)

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb 2 van die molton doeken voor onder het hoeslaken. Dan een hoeslaken er bovenop. Dan een lakentje en dan een dekentje. In het begin heb je twee dekentjes of een duodeken nodig. Totaal heb je denk ik nodig:

2 molton doeken
    een aantal hydrofieldoeken voor onder het hoofdje (in het begin spugen babies nogal eens)
    3 hoeslakens
    3 lakentjes
    2 dekens (evt een reserve voor als je ze wast extra)

Ik heb hieraan in ieder geval genoeg gehad. Je wast toch heel veel met een baby.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hoi,

Je mag een dekbedhoes gewoon om een deken doen, de dekbedden zelf zijn alleen niet toegestaan ivm wiegendood.
    Evt kan je ook een deken+ lakentje nemen, het is maar net wat leuker/makkelijker lijkt.

Als matrashoes hebben wij een gewone katoenen hoeslaken in verschillende kleurtjes en het matrasj komt van babydump á 50 euro.

ik had in het begin;
    2 hoeslakens
    2 lakentjes
    2 moltons
    1 dekentje

Als je er 1 in de was heb doe je de ander erop. 2 dekens vond ik onzin, maar dat is persoonlijk.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik moest dat van de kraamzorg, maar ons kindje is wel in de winter geboren, misschien dat dat scheelt?

5. ProudMum

Joey is van 29 Januari, maar onze kraamzorg was heel laks hoor. en Bovendien, kom je tekort is het zo bijgehaald

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb nu

4 hoeslakentjes
    4 lakentjes
    1 deken + 1 duo deken
    3 moltons

is het teweinig is het altijd zo bijgekocht

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft bijna 6 maanden in de wieg gelegen, daar had ik molton onderleggers, een aankleedkussenhoes, lakentje en dekentje voor. Nu slaap ze in het ledikant en gebruik ik alleen een molton en hoeslaken. Had wel een aantal lakens en een deken gekocht voor het ledikant, maar nog nooit gebruikt :(. Eva slaapt in de slaapzak en woelt haar hele bed door, beddengoed is dus niet veilig. Ik denk dat het een gevalletje 'zonde van het geld' gaat worden ;).

8. Niet meer actief

Hier een matras van Aerosleep + matrasbeschermer. Bevalt uitstekend.

Ik heb nu verder
    3 hoeslakens
    2 dekbedovertrekken
    2 dekens

Dekens gebruik ik altijd maar één, dus die tweede is een beetje overbodig... Maar goed, altijd handig om een reserve te hebben ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vooral als je geen dekens gebruikt ;). Ik ben blij dat ik maar 1 heb gekocht, ligt er tenminste maar 1 ongebruikt in de kast.

10. Niet meer actief

Haha ja idd... Met het warme weer liggen er hier 2 ongebruikt in de kast...

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook een aerosleep + matrasbeschermer en verder nog:

6 hoeslakens
    6 lakens
    4 dekens
    4 slaapzakjes

Waarschijnlijk veel te veel, nu ik de rest zo lees...

12. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is een duo deken in de winter verplicht..?
    Ben in dec uitgerekend.... Is wel makkelijk miss.. in de zomer heb je gelijk een enkele dan... toch..?

13. ProudMum

nee hoor het is niet verplicht. vooral in het begin word 1 deken dubbel geslagen ivm het kort opmaken van het bedje. dus dan heb je het zelfde effect als met 2 dekens

14. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi

dit heb ik

1x matras met springveren > dit matrasje laat de meeste lucht door en is niet bacteriegevoelig € 119

1x aerosleep cover voor over het matrasje > dit is luchtdoorlatend en daarom kan de baby beter doorademen als hij op het buikje komt te liggen

2x aerosleep hoeslaken

2x deken van 100% katoen > voelt aan als fleece
    2x lakentje van katoen

het handige is van het aerosleep systeem dat als je kindje doorlekt met de luier of je kruikt lekt of iets dergelijks, dan zakt het meteen naar de bodem van de aerosleep cover en dan blijft de bovenkant droog, dus geen natte baby !

ik ga voor de zekerheid nog een lakentje bijhalen, als verschoning.

15. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Wij hebben een katoenen dekentje. Niet van dat fleece achtige katoen, maar echt katoen. Soort van gebreid ofzo, was nieuw bij het babypark in kesteren. Van het merk baby's only. Leek mij een goede oplossing voor in de zomer! Lekker ademend en niet warm.
    Verder;
    5 hoeslakens
    2 lakens

En wij gebruiken ook een aerosleep hoes. Dan mag je er geen molton meer overheen leggen.

Rest is idd zo bijgehaald lijkt me, mocht het nodig zijn.

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mirrem we horen het binnekort van je of het genoeg is aan je banner te zien.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een aerosleep schijnt juist gevaarlijk te zijn met kruik.... als de kruik gaat lekken, blijft het hete water in de aerosleep liggen en de hete damp komt dan bij je kindje.... als je moltons ipv een aerosleep gebruikt blijft je matras ook schoon en droog. Hier trouwens een simpel matras van de Ikea en voorheen in de wieg van prenatal, ze ligt en slaapt er prima op.

Zodra je kindje op zijn/haar buik gaat liggen, kan het ook al het hoofdje goed omhoog houden en is een aerosleep eigenlijk niet nodig... in het begin is het even eng (Eva is nu sinds een maandje een buikslaper), maar het went.

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Vraagje, ik heb een duo-deken en van de week is het kamertje binnen gekomen, toen wij het ledikantje op gingen maken viel me zo op dat de duo-deken best aan de zware kant is, is dit niet erg?

19. ProudMum

in principe niet. de dekens in het ZH zijn ook heel zwaar

Deel Deze Pagina