Kosten eerste kind?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lafarina, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Het is een vraag die moeilijk te beantwoorden is natuurlijk, aangezien je het zo duur kan maken als je zelf wil qua baby uitzet, maar toch plaats ik dit topic. Graag verneem ik van verschillende mensen wat ze zo ongeveer uitgegeven hebben aan baby uitzet.

Tevens zou ik graag horen wat het gemiddelde ongeveer is aan bijvoorbeeld luiers wat er per 1 maand doorheen gaat. Welke producten moet je maandelijks terug aanschaffen en hoeveel van wat gaat er bij jullie doorheen?

Ik probeer een beetje een financieel plaatje te maken voor ons voor als we willen beginnen aan zwanger worden, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Alle hulp welkom dus ;) alvast bedankt!

2. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
  3. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Oh fijn dank je wel! Ik was met de zoekfunctie al aan het zoeken naar kosten en financiën e.d. maar had niet gezocht op 'hoeveel was je kwijt' ^_^ ik ga direct het topic doorlezen!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als ik een rijtje maak:

- 600 euro kinderwagen
    - 100-150 euro kleertjes en beddengoed (simpel, Hema etc, niet te veel kleertjes van te voren).
    - Daarna jaarlijks ongeveer 200 euro aan kleertjes denk ik, net wat je zelf wilt uitgeven.
    - Babykamertje hadden wij gratis, paar tientjes uitgegeven aan verf. Meestal betaal je hier het meest aan, maar bijvoorbeeld bij Ikea kom je met 300-400 echt prima uit de voeten, incl matrasje.

Waar ik wel anders mee om zou gaan zijn luiers. Ik zou bij de eerste direct kijken naar wasbare luiers. Je hebt het er met je eerste kindje al uit, evt kun je duurdere of goedkopere nemen, net wat je handig en prettig vindt en wat voor geld je er in wilt steken, en met alle volgende kindjes kun je ze gewoon weer gebruiken! Scheelt je echt elke maand min 30 euro aan luiers...

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier veel kunnen lenen en veel 2e hands
    kamertje 450
    wandewagen 150
    matrasje, kleertjes en overige wel nieuw dat was iets van 250 euro denk ik

luiers hebben we maat 1 en 2 wel van pampers gehad en vanaf maat 3 kruidvat
    flesvoeding hebben we ook van het kruidvat merk gehad, dat scheelt al vlug enkele euro's per pak.

hoeveel wij per maand kwijt zijn aan luiers ed weet ik echt niet, dat houd ik niet bij om eerlijk te zijn. ik koop zoveel mogelijk in de aanbieding.
    zo ook met kleren, mijn zoontje is vrij smal, sliim fit broeken zitten het mooist bij hem, die koop ik in de opruiming.

autostoelen wel nieuw, dat vind ik wel zo veilig en belangrijk

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben ook een aantal grote dingen tweedehands gekocht: wandelwagen, reiswieg, maxicosi: € 250
    commode/ledikant: € 200
    nieuw matrasje: € 60 (ikea)
    kleertjes/beddengoed: € 150
    kruiken/spuugdoekjes/hydrofielluiers/speelkleed/aankleedkussen
    /tummytub/voetenzak maxicosi: tweedehands gekregen van bekenden
    nieuwe kolf: € 100

En denk verder aan: flesjes, speentjes, badje, flesvoeding, bordjes, lepeltjes, vitamines, speeltjes etc. Dit kan maar zo ongeveer € 100/€150 kosten.

Luiers: € 30 per week in het begin (Pampers). Nu de jongste zoon 5 maanden is, is dat denk ik € 10.

Ook veel kleertjes gekregen, zowel nieuw als tweedehands.

7. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Super bedankt voor alle reacties, hier heb ik heel veel aan :)

Ik wil inderdaad ook veel tweedehands kopen, zeker voor de kamer enzo daar kun je zoveel leuks online vinden en eventueel zelf leuker maken met je eigen creativiteit:D

Ik kan nu een beetje een financieel plaatje maken, zeker met de info over de luier kosten per week, thanks!

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    kleertjes: t/m maat 92 ongeveer 100 euro
    nieuwe babyfoon ivm dochter die niet zonder kan: 75
    nieuw kamertje: 200 en voor 60 euro behang, verf, schuurpapier en latex
    verder alles voor heel kleine prijsjes van rommelmarkten of gratis via vrienden en familie.
    overige zaken dus ongeveer 80-100 euro

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Babykamer: 50 euro.
    Kleertjes tot maat 68: misschien 50 euro ..heel veel gekregen
    Kinderwagen met maxi cosi: 150 euro
    Nu een andere bugaboo gekocht voor 50 euro :D
    Badje: volgens mij was hij met standaard 30 euro

ik hou van mp :)
    Verder de kleine dingen zoals spenen,flessen enz zal totaal ongeveer 100 euro geweest zijn.

Luiers weet ik niet zo goed meer van de eerste tijd, nu ongeveer 26 euro per maand (kruitvat eigen merk) en zwitsal doekjes koop ik in boxen daar doen we altijd een tijdje mee

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik was iets van 400 euro totaal kwijt. veel tweedehands.
    paar voorbeeldje:
    - ledikant a 15 euro
    - grote 8 ladencommode 35 euro
    - complete quinny wandelwagen 45 euro
    - nog een quinny wandelwagen voor in de auto. 40 euro
    - maxicosi 20 euro
    - lakens en dekentjes 50 euro

volgens mij was ik qua luiers en flesvoeding zo'n 50 euro per maand kwijt. ik gebruikte alles van kruidvat eigen merk. voeding,luiers en luierdoekjes.

11. Mega

Mega Lid

13 jun 2014
    80
    0
    6
    Babykamer meubels €800 (gekregen) behang €80, decoratie etc. €100
    Kleertjes maat 50 en 56 €250 (veel merk)
    Kinderwagen en maxi cosi gratis gekregen
    Kruiken, spuugdoekjes, hydrofiele , kruiken, boxkleed, tummytub, kolf. Ik denk zo'n €60 (veel gekregen, overgenomen van familie)

Badje en box moeten we nog.
    Mijn schoonzusje had veel aan facebook groepen van het inkopen van spullen. Werkt beter dan marktplaats heb ik gehoord.

12. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Fijn om al die vergelijkingen te zien, het kan dus heel goedkoop en een stuk duurder, net hoe je zoekt of wat je wil. Goede tip ook van de facebookgroep, bedankt!

13. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Je hebt helemaal gelijk denk ik. Je hebt zelf in de hand wat je uitgeeft. Ik lees hier kleine bedragen.
    Wij waren een aantal duizend euro kwijt, maar dat was onze keuze.
    Luiers kocht ik groot in.
    Een pak per week gaat er wel doorheen.

14. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hier hebben we 4000 euro uitgegeven. Alles hebben we nieuw gekocht. We hebben dit geld ook echt wel nodig gehad. Alles hebben we hiervan gekocht dus van de bugaboo tot aan verf op de muren in de kinderkamer. Het geld is nu op en het enige wat hier niet in zit zijn de kosten van de geboortekaartjes en de newbornshoot

15. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoeveel zitten er in een pak, dus hoeveel per dag ongeveer? :)
    Slim, ik ga straks ook alles groot inkopen, veel voordeliger :)

Deel Deze Pagina