Wie heeft er een kindje op een therapeutische peutergroep zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama van 3, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Mijn dochtertje heeft een halfzijdige spastische verlamming en had daarvoor eerst fysio aan huis. Maar de fysio vind haar expertise te kort schieten en wilde daarom verdere behandeling is het revalidatiecentrum.
    We kwamen al in Rijndam Rotterdam bij de revalidatie arts, en daarom gaat ze nu naar de peutergroep.
    Dit houdt in dat ze 2 keer per week 3 uur in een groepje peuters komt van 2-4 jaar waarbij alle kinderen iets dergelijks mankeren. (Er zijn ook groepjes kinderen die mentaal ook aangedaan zijn)
    Daar wordt er groepstherapie gegeven en wordt mijn dochter eruit gehaald voor fysio en ergo enz. Ook wordt er advies gegeven voor de basisschool maar in principe kan ze naar een reguliere school en anders mytylschool.

2. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Wat goed om te horen dat jullie het zo positief ervaren allemaal, voor ons is het nog allemaal nieuw en vind het best spannend.
    Zie nog het meeste op tegen het taxivervoer, vind het best moeilijk om haar mee te geven.
    Hoe hebben jullie dat ervaren?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    verschrikkelijk.... snif snif... Maar het went, het ergste wat ik er nu aan vind is dat ik naar binnen loop en er niemand meer is...

Maar dat is neit het vervoer, dat is gewoon het 3 volle dagen al weg zijn met 3,5 jaar oud....

moet wel zeggen, bij ons is het zo geregeld dat er per half jaar een andere chauffeur is (ivm gewenning) en ook per half jaar een andere begeleider. Er zit altijd een in de auto erbij dus, en dat is altijd dezelfde in de ochtend en in de middag. Dat is wel fijn, want het is een bekend gezicht en dochterlief vind het ook compleet niet moeilijk meer, de eerste dag heeft ze gehuild toen ze de straat uit reed. En ook toen ze thuis was bijna bij het terug brengen, barstte ze in tranen uit want ze wilde mama.

Maar daar is het 'gelukkig' bij gebleven!! nu springt ze bij wijze van zo de bus in, en komt er uit en zegt vaak geen doei meer.......(blij om thuis te zijn) maar ze huilt niet meer!

4. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ging ze ook meteen al 3 volle dagen? Kan me voorstellen
    dat dat heel pittig is.
    Wat heeft jou dochtertje als ik vragen mag?

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee wilde ik niet, ik heb gekozen voor 2 dagen. Na een telefoontje begin november van de begeleider op school dat ze niet alle therapieen die alyssa nodig had in die 2 dagen kon plannen (ivm aanwezigheid van de artsen) ben ik over gegaan. En dat ging heel goed eigenlijk! Ze lijkt het zelfs nog beter te doen, minder wennen iedere dag....doordat er minder tijd tussen zit. En dat scheelt al zeker 1,5 uur in de ochtend dat ze wel goed meewerkt ipv dat ze moet wennen en niet mee wil werken....

Mijn dochter heeft een hersenbeschadiging opgelopen door een bacteriele besmetting net na of tijdens de bevalling, daardoor heeft ze een algehele ontwikkelings achterstand en een lichamelijke afwijking aan haar linkerkant die zich uit in slappe spieren.

6. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Jeetje wat een pech. Pff dat kregen wij ook te horen gewoon domme pech, kan iedereen overkomen. Onze dochter heeft in mijn buik een hersenbloeding gehad zonder aanwijsbare oorzaak. Met een flinke hersenbeschadiging als gevolg.

Ik las ook je stukje dat het best eng is om weer zwanger te zijn, angst dat zoiets je zomaar nog een keer overkomt. Dat herken ik zo erg. Dat is ook de reden waarom er bij ons nog geen tweede op komst is...

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jeeh dat is ook botte pech zeg...en hersenbloeding zonder reden, wat eng!

Hier is het ook pech, kans van 1 op miljoen zei de Neuroloog....naja daar sta je dan. En ben nog steeds bang hoor...zal zo wel blijven denk ik totdat de kleine geboren is en hij 2 jaar ofzo is...toen zijn we erachter gekomen bij ons meisje (hadden wel vermoedens, maar niet wat nu precies aan de hand was)

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Watfijn dat jullie je ervaringen willen delen met mij!

We zijn gestart in het ziekenhuis in nijmegen, maar daar wist op ten duur de revalidatiearts niet wat ze nog kon doen. We zijn toen zelf verder gaan kijken en zijn nu dus bij het revalidatiiecentrum gekomn.

Eenmkd zit hier helaas niet in de buurt

Onze zoon heeft tijdens of alin de zwangerschap een waterhoofdje opgelopen, helaas kwamen ze er pas bij 4 maanden achter en heeft die door die druk een hersenbloeding gehad. We hebben het laten onderzoeken op erfelijkheidmaar dat was erniet, dus we konden met een gerust hart voor een 2 gaan

9. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina