wie heeft er een kong?

Discussie in 'De lounge' gestart door mona23, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mmmm onze Huub heeft een zwarte Kong van sinterklaas gekregen. Maar ik durfde hem niet te gebruiken omdat ik het al helemaal voor me zag... huiskamer vol pathé :confused:
    Maarrrrrr nu blijkt onze Huub hypoallergeen te zijn en krijgt dus alleen zijn brokjes nog, verder niets meer :cry: Dat ding ligt nu dus ergens in zijn mand onder zijn kussen

Iemand overnemen? Het is een zwarte (Huub is een dogje)

Wat hij trouwens wel errug lekker vind is zijn Nylabone! Een kluif van nylon? met een smaakje. Wordt niet plakkerig en splintert miniscule dtukjes wat geen kwaad kan voor de darmen enzo... Probeerd hij ook niet door te slikken met braken en half stikken als gevolg (25 cm lang) hij heeft hem al zeker 1,5 jaar!

Groetjes Cynthia

2. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    hier hebben we ook de kong en de wubba.
    In de kong stop ik vanalles en inderdaad dichtsmeren met leverworst maar het meest met kaas en dan even in de magnetron.

Onze newfoundlander is er dol op!

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Gewone voerbrokjes, pindakaas, smeerworst.

4. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    mijn hond heeft nu al in totaal 3 zwarte de grootste kongs kapot gekregen :(
    ene kant zijn eigen schuld maar ik vind het ook zo zielig voor hem hij houd geen speelgoed over en het kost mij klauwen vol met geld..
    Hij heeft trouwens van de week iets nieuws gekregen wat ook heel erg leuk is..
    ik weet alleen niet hoe het heet maar daar heb je ook een hele lijn van ...
    dat is een soort plastice bot en in het midden zit een bal en die botten aan de uit einde kan je er vanaf draaien dan kan je er een soort schrijfjes van vlees er tussen doen en dan die botten er weer op draaien (begrijpen jullie het nog haha )
    maar heel leuk !

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben een kong en hij is er gek op.
    Wij doen er gewoon kleine hondekoekjes in of bv. frolik en dan door de midden breken ( zorg wel dat er vers water staat )

We halen eerst een mes met pindakaas of smeerkaas langs de binnenkant. Dan de snoepjes erin. laagje pindakaas of smeerkaas erop en snoepen maar.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij hebben 4 kongs.
    Allemaal verschillende en ze zijn nog steeds niet kapot.
    We hebben ook een soort bal met ribbeltjes en daartussen kan je met zo'n speciale spuitbus iets lekkers tussen spuiten.
    Wij doen in de gewone kong altijd een boterham met pindakaas en dan stoppen we die in de kong en dan stampen we die nog een beetje aan met de achterkant van het mes, is ie er extra lang zoet mee. :)

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    onze AM Stafford heeft de rode kong wel kapot gekregen , de zwarte hebben we nog niet geprobeerd vond het tot nu toe een beetje te prijzig . Wat onze hond ook erg leuk vind , klein cola flesje vullen met hondebrokjes ( klein laagje maar natuurlijk) nou voor dat ie doorheeft wat er in zit en hoe hij het los krijgt pfff ben je tijden verder want eerst bijt ie de dop eraf maar dan kauwt ie de hals van de fles dicht dus komen de brokjes er nog niet uit enz enz enz Natuurlijk blijven wij er wel bij als ie er mee speelt en weten wij 100% zeker dat ie geen plastic op eet of doorslikt .

die nylon bones zijn hier ook een groot succes , wij hebben de ring variant en in vanille en choco smaak

8. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Die sloperd van ons heeft de rode kong. Hij heeft hem nog steeds niet kapot (inmiddels een half jaar in gebruik).
    Wij doen er nooit wat in. Hij vind hem zonder al erg leuk!

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Wij hebben de zwarte kong voor onze Cane Corso (dogje)
    Ze krijgt alle andere speeltjes altijd kapot, maar de kong dus niet! geweldig!
    En ze vind hem inderdaad ook erg leuk zonder iets erin!

Had een keer zo'n speciale spuitbus met spul gekocht, maar dat was zo vloeibaar dat echt het hele huis onder de zooi zat :( en droop er echt gewoon uit...bah, en het stonk ook nog...

Nu lekker rodi of leverworst erin!

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou zelf dat speciale Kong voer niet halen..veel te duur!

Hier hebben we al 3,5 jaar dezelfde...en hij is nog steeds niet kapot!

We doen er alles in wat ze lust...je kan ook duck erin doen...dat doet mn zus...dat is een soort hamburger van hondevoer...

verder doen wij veel met pindakaas....omdat ze dat zo lekker vind...

Ow en kijk wel uit met invriezen...hier heeft ze al een keer een kapotte tong gehad doordat ze een beetje vastzat...eerst even afspoelen helpt wel (dom van ons zelf natuurlijk!)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier ook een Kong (rode), ik doe er heel af en toe wat in, gewoon wat hondenbrokjes, gebroken koekjes, stukken pensstaaf etc. Ik ben er pas een paar maanden geleden achter gekomen dat je dat ding gewoon in de afwasmachine kunt doen, was nog nooit bij me opgekomen.
    Maar hier is ze ook dol op de Kong zonder brokjes of lekkers. We hebben ook een Wubba, nou ja, hadden. Vorige week heeft ze hem gesloopt, maar dat heeft dus een maand of 9 geduurd.

12. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Oow dat wist ik niet...hij gaat dan zo gelijk de vaatwasser in hier ;)
    Deed em altijd afwassen met een afwasborstel, was ook niet echt makkelijk....

13. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb nog een zwarte (van de hond die pas is overleden) en een rode voor ons teefje. Ze vonden er geen hol aan dus helaas heb ik er niks aan :(

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik doe er gewoon brokjes in en een beetje leverpate

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hier doe ik er ook brokjes met kaas (even in de magnetron) in, of smeerworst met stukjes brood.

Mijn hond sloop ook altijd zijn speeltjes maar de kong krijgt hij echt niet kapot!

16. kira1985

kira1985 Niet meer actief

Hier ook een Kong, wij doen er af en toe kaas in en dan even in de magnetron dan af laten koelen. Onze labrador kan er dan helaas maar zo'n 5 min zoet mee zijn, zo snel heeft die kaas eruit!

Maar ze speelt er heeeel veeel mee en ook met de wubba kong, alleen vind ik die niet echt geweldig stevig/sterk.

Deel Deze Pagina