Hallo dames (&heren) Ik heb even n vraag. Zal eerst de situatie een beetje uitleggen. Augustus dit jaar zijn mijn zusje en ik het huis uitgezet. Ze is toen bij mijn vader gaan wonen en ik op mezelf. Bij mijn vader is ze er ook uitgezet, met grote dank aan mijn stiefmoeder. We wonen nu dus samen, omdat ze via JeugdHulpVerlening zit. We moesten samen wonen, anders stond ze op straat. Was geen andere mogelijkheid. Nu ging het nooit goed tussen mij en mijn zusje, maar sinds begin van dit jaar eigenlijk weer wel, dus ik durfde die stap te nemen. Ze stond immers anders op straat en dat wil ik ook niet. Het is toch mijn zusje. Nu heb ik vandaag gewerkt, kom ik thuis. Dikke pokke bende hier, ze heeft de hele dag in dr bed gelegen met de laptop. Ze voert gewoon echt helemaal niks uit. Ik moet alles doen, werken, alles betalen, want zelf heeft ze geen inkomen en ik heb dr echt genoeg van. Ik krijg dr niks voor terug, en dat verlang ik ergens ook niet, maar een beetje het huishouden doen is toch niet teveel gevraagd neem ik aan. Ze is 17 en is heel verstandig, maar liever lui dan moe. Ze begint dus via msn een heel verhaal naar me te typen, maar ik heb haar even genegeerd omdat ik mn buik dr flink vol van heb. Komt ze naar me toe lopen. Beetje dwars zitten, laptop dicht drukken, bovenop mij gaan zitten. Doet me allemaal niks, maar toen, drukte ze mn keel dicht. Toen sloegen bij mij de stoppen even door. Ik heb niks gedaan, alleen maar gelachen, want daar heb ik haar het hardst mee, maargoed. Nu is dus mijn vraag. Iedere keer als mn zusje zo kwaad is, ligt ze te creperen op de grond van de pijn in haar buik. Overgeven alles, ze haalt dan bijna geen adem meer, en duikt helemaal in elkaar. Ik heb zelf 2 jaar opleiding verpleging gedaan en ik weet dat dit niet goed is. Het kan door de spanning komen, maar het is altijd zo. Het lijkt me dat er iets niet goed is daarbinnen. Ze wilt niet naar de dokter, ik mag geen ambulance of wat dan ook bellen. Het zit aan de linkerkant, dus de blinde darm is ook onwaarschijnlijk. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, of denken jullie hetzelfde als ik dat het gewoon door de spanning komt die zich op dat moment afspeelt? Liefs.
Ten eerste kan ze makkelijk wat in het huishouden doen!!Ik zou dit ook echt NIET pikken gewoon!!!!Ik zou haar heel snel andere woonruimte laten zoeken!! en anders had ze er bij mij ook uitgevlogen! Je laat toch zeker niet door je eigen zusje je keel dichtknijpen..?? En voor die pijn moet ze maar een keer naar de huisarts,of ervoor zorgen dat ze zich maar een keer probeert in te houden!! Succes!
volgens mij heeft je zusje hulp nodig....... het is niet normaal als je je boosheid niet kan uiten waardoor het er op die manier uitkomt en ze pubert natuurlijk nu ook nog flink. je schrijft wel dat het je niks doet als zij je keel dichtknijpt maar dat kan bijna niet, dat is toch best ingrijpend en niet normaal. heel veel sterkte, klinkt als een meisje die OF hulp nodig heeft OF een trap onder de kont.
Daar ben ik mee bezig, maar het probleem is, zij vind dat ze niks hoeft te doen, omdat ik nauwelijk thuis ben (werk) en dus ook bijna niks doe. Andere woonruimte word ook gezocht, dit is even noodoplossing.
Ze heeft een mentor, bij Lindenhout, jeugdzorg. Ze is alleen heel erg, ehm, ze praat niet. Het enige wat er uit komt is; shit happens, ga huilen, boeie en dat soort dingen. Ze is nog in beginstadium, heeft 3 gesprekken ofzo gehad. En tuurlijk doet me dat wel wat, maar als ik doe van niet, vind ze het niet leuk meer. Als ik toegeef,gaat ze door.Als ik lach, stopt ze want dan weet ze dat ze mij daar niet mee heeft.
Altijd als ze ontzettend boos is, krijgt ze ontzettend veel pijn in haar buik. Daardoor gaat ze op de grond liggen
Weet je zeker dat dit wel 'echt' is? Misschien vanwege het aanspannen of iets, dat er iets zeer doet.. zou zo niet aan iets ernstigs denken.
oh okay nu snap ik het ook wat beter, ze kan zich dus niet uiten en daarom doet ze dat, geen wonder dat ze ook pijn krijgt als alle stress er niet uit kan, ze niet kan praten, dan krijg je vanzelf ook lichamelijke klachten, ik zou om uit te sluiten dat het ook echt lichamelijk is even langs de HA gaan.
Ik denk dat je zusje meer hulp nodig heeft, dan alleen gesprekken bij jeugdzorg? Misschien een psycholoog of iets dergelijks, waar ze kan leren om haar gevoelens te uiten? Ik vind het echt niet normaal hoe ze reageerd, vooral niet dat ze je keel dicht knijpt! Ik zou zelf (en ook niet als noodoplossing) met zo'n iemand in één huis kunnen leven. Die had ik ondanks dat het me zusje was, ook de deur gewezen. Maar misschien ben ik daar te hard in, omdat ik jullie band niet voel.
Er was eerder ook nooit een band. Sinds dit jaar kunnen we pas echt goed met elkaar opschieten. Ik weet dat ze meer hulp nodig heeft, maar ze wilt dit niet. En zolang ze zelf niet wilt, kunnen we ook niks voor haar doen. Hoop dat dit bij Lindenhout haar ogen doet openen dat ze zelf ook ziet dat ze meer hulp nodig heeft, want het is echt geen doen zo. Ik denk niet dat ze faked Ze heeft dan echt heel veel pijn. Naar de HA wil ze niet, ze zegt; boeie, gaat wel weer over. Ik weet niet meer wat ik dr mee aan moet, maar pff. Laat het maar zo, ze wilt geen hulp, dus dan moet ik het maar zo laten. Zo snel mogelijke andere woonruimte zoeken is denk ik dan idd de beste oplossing.
Ik vind het echt heel moeilijk voor jou meid,maar ik zou haar zeggen dat ze echt wat in het huishouden MOET doen van jou,want jij kan ook niet alles doen hoor!! en ik zou zeggen laat je zeker geen pijn doen door haar!!!en ik zou jeugdzorg bellen,en met hun opzoek gaan naar een passende oplossing! Succes en sterkte!!
Maar pijn kun je toch ook faken? Ze komt mij wel over als een ongeintereseerd persoon. En inderdaad als ze niet geholpen wil worden, dan kun je weinig voor haar doen. Dan komt ze er zelf wel achter hoe het is als iedereen haar niet meer wil, door haar eigen gedrag. Misschien opent het dan pas haar ogen. Maar als ik eerlijk ben had ik allang haar spullen bij elkaar gepakt en haar het huis uit gezet (omdat ze je de keel dicht knijpt, dit kan gewoon echt niet!) Sterkte meid! Ik hoop voor jullie beiden dat er snel een goede oplossing komt.
Dankje! Haar mentor is nu met vakantie, maar we waren ht idd al eens dat we haar bellen voor een oplossing want dit gaat zo niet langer.
Inderdaad ff samen bespreken met jeugdzorg hoe nu verder, ze kan makkelijk in zo een "huis" waar ze voorbereid word om op dr zelf te gaan wonen. Weet even niet meer hoe het heet. Staat en niet opstraat en ze krijgt hulp
Ik had haar allang het huis uitgekickt, beetje respect mag wel. Keel dichtknijpen vind ik veel te ver gaan eerlijk gezegd.
ze is 17 zeg je toch? Dan kan ze wél gedwongen worden. Ze is minderjarig. Een voogd kan beslissingen voor haar nemen, en d'r meenemen naar het ziekenhuis o.i.d.
Ik zelf heb het idee dat dit inderdaad nep is, een dochter (zij is nog maar een kind van 8 ) van een vriendin, doet dit ook. Zodra zij haar zin niet krijgt gaat ze overgeven en krijsen van de "pijn" na onderzoek met een arts en kinderpsycholoog bleek het een kwestie van aanstellerij te zijn. Over het feit dat je zusje niets in huis doet zou ik heel makkelijk in zijn. Zij krijgt niets meer zolang ze niets in huis doet. Zij zal ook andere kosten hebben, zoals uitgaan, misschien roken, snoepen, haar laptop, haar kleding enz. Wie betaald dat voor haar? Eerst helpen en dan pas de pleziertjes. Over dat ze je naar je keel heb gegrepen vind ik echt not done!
Ik doe wat ik kan. Met mijn vader heb ik geen contact. Verder is mijn moeder voogd, heb haar van de week al gebeld of ze asjeblieft crisisopvang wou bellen omdat ik helemaal gek werd. Was in staat haar hier 3 hoog van het balkon af te pleuren. Mama wil crisisopvang niet bellen, omdat ze alleen maar wilt praten en ze er zelf ook gek van word. Dit gaat vaak goed voor 2 a 3 dagen en dan begint het gezeik weer. Ik hoop dat t snel allemaal goed komt, want ik heb mn buik er nu goed van vol. @ Ikdus; mijn zusje heeft kamertraining, bedoel je dat? Dat krijgt ze nu dus bij mij. & heel veel zeggen huis uit kicken, maar dan sta ik zelf ook op straat. Mijn zusje heeft deze flat gekregen om met een broer of zus samen te wonen want voor haar 1ntje is het te groot. Dus ik eruit, zij eruit en andersom ook. Sorry dat ik dit niet duidelijk heb vermeld bij het eerste bericht.