Een kat die veel drinkt/zout voer?

Discussion in 'De lounge' started by melloncollie, Dec 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

De titel zegt het eigenlijk al. Wij hebben een kat van 11 jaar bij ons wonen en sinds een paar weken heeft hij ander voer. Whiskas voor de senior. Eigenlijk per toeval; zijn eigen voer was op en er was niets anders te krijgen dan Whiskas. Maar hij vindt het dus lekker. Maar hij drinkt dus ook erg veel water! Zijn bakje water is bijna elke namiddag leeg.
    Zou dit door het voer kunnen komen?
    Hij heeft eerder periodes gehad dat ie veel dronk maar dat ging telkens weer over. Ben natuurlijk bang voor zijn nieren.

Alvast bedankt!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat deed onze kat ook ineens, dan was het een tijdje over en kwam het weer terug, bleken toch de niertjes te zijn dus ik zou het wel even laten nakijken.

3. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Katten van die leeftijd kunnen veel nierproblemen krijgen
    Ik zou zsm naar de dierenarts gaan
    Hoe sneller je er nu bij bent, hoe makkelijker het op te lossen is
    Vaak gewoon met een speciaal nierdieet :)
    Als je te lang wacht worden de klachten en problemen misschien groter (en dus de oplossingen ook duurder)

4. Daddy J

Daddy J Lid

Dec 10, 2009
    71
    0
    0
    Freelancer ICT/Commercieel
    Rhoon
    let er op of hij heel veel plast.
    Ik heb het met een kater ook gehad, en die had idd last van de nieren (en nog meer).
    Bij twijfel, direct de dierenarts bellen.... Beter 1x voor niets, dan te laat.

John

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben dat ook gehad met de poes. Ook door ander voer, zijn naar de dierenarts gegaan. Haha eerst nog met de verkeerde poes...ook slim:D
    En toen dus met de goede en die heeft een niet goed functionerende schildklier.

6. melloncollie

Bevestigt wel een beetje mijn angst, dit. Ga zsm bellen! Thanks!

7. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Whiskas schijnt ook wel erg zout te zijn hoor. Misschien ligt het daaraan? Anders nog eens weer ander voer proberen??? En als je het niet vertrouwt, gewoon even naar de dierenarts. ;)

8. melloncollie

9. momhairy

momhairy Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,180
    0
    36
    kapster
    hier ook een kat gehad met nieurproblemen die we 3 weekjes geleden hebben moeten inslapen omdat hij zich aan het vergiftigen was.

bij ons ziel het 2 jaar geleden op dat hij heel veel dronk en wat dunner werd. toen hebben ze bloed geprikt en testen gedaan en toen kwam eruit dat hij een nierprobleem had. op k/d voer overgegeaan en het gin tot een aantal weken terug goed en we wouden even laten prikken hoe het er voor stond en toen schrokken we heel erg wand de waardes waren bijna niet meer te meten. toen gelijk infuus enz gehad en medicijnen maar het was eigenlijk al te laat..zijn niertjes waren echt op.

op een middag zat hij zo te bibberen op de bank(ik denk pijn) en toen hebben we hem maar laten inslapen... hij was pas 7 1/2

als de nieren voor 70 % zijn aangetast ga je pas wat merken zegt de dierenarts en ja dan is er al 70% dus niet goed... dus hup naar de dierenarts en succes...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,101
    3,879
    113
    Ja, even na laten kijken. Wij hebben het met onze hond gehad, dat van die 70% of meer wat al niet meer werkt klopt, zei onze dierenarts ook.
    Onze hond dronk ook aardig wat, maar al vanaf pup. Op een gegeven moment ging ze mank lopen, er zijn allerlei onderzoeken gedaan, rug, heupen, achterpoten etc., maar ze bleek gewoon mank te lopen van de pijn in haar nieren. Nog geen week nadat we de uitslag kregen, hebben we haar in moeten laten slapen, 10 dagen later zou ze 3 geworden zijn.
    De hond die we nu hebben, krijgt geen brokken, alleen maar rauw vlees. Bevat een hoop vleessappen en van nature weinig zout. Dat is te merken, onze hond drinkt nagenoeg niets, ik zie haar misschien 2 x per week wat lebbertjes water nemen, alleen zomers drinkt ze meer. Een wereld van verschil.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ja, ik had ook begrepen dat Whiskas erg zout is! Maar goed, je gaat al de da bellen, kan nooit kwaad. Alhoewel die je soms ook wel eens dieetvoer aansmeren dat je denkt: euhhh..... (bij ons jongste poesje wilden ze dat we mager voer gingen geven omdat poezen vaak wat dikker worden na sterilisatie. Hartstikke duur natuurlijk en ook ngo eens precentief. Ik was gewoon beledigd, ik heb nog NOOIT een te dikke kat gehad! Heb ze ook in vriendelijke bewoordingen verteld wat ze met hun dure voer konden doen :))

Share This Page