Jeetje, Pampers vragen, dat gaat wel erg ver vind ik. Een beetje sturen op praktische cadeau's die ook nog leuk zijn om te geven vind ik wel oke. Ik heb ook voor mijn dochters 1e verjaardag lijstje.nl gebruikt.
-Lerenslofjes: Die heb je in alle soorten/maten/prijzen. Leuk om te geven en leuk om te krijgen en heel praktisch. -Speelgoed voor in bad; -Regenlaarsjes; -Slaapzakjes; -Cadeaubonnen van Prenatal, H&M, V&D, HEMA etc.
Ik ben nu een lijstje aan het maken op www.lijstje.nl. Als mensen dan aan mijn man of mij (of aan onze ouders) vragen wat we willen hebben, kunnen we daarnaar verwijzen. En die vraag krijg je toch wel hoor! Als mensen zelf iets uit willen kiezen: hartstikke leuk. Maar ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die iets meer 'houvast' willen hebben. Ik heb er echt van alle prijzen wel wat opstaan, dus keuze genoeg. Als mensen iets gekocht hebben, kunnen ze het afstrepen dus zo voorkom je dat je iets dubbel krijgt. Ik vind het ook niet 'hebberig'. Je weet dat je toch cadeautjes gaat krijgen, dus waarom niet? Er zijn ook echt dingen die ik wel graag wilm maar bewust niet koop omdat ik het leuke cadeautjes vind. Als er uiteindelijk dingen overblijven die ik toch graag wil, dan kunnen we het altijd nog zelf kopen.
Er ligt een lijstje met dingen die we nog nodig hebben of leuk vinden bij onze beide moeders. Als mensen vragen wat we willen hebben verwijzen we ze door naar de oma's. Ik vind het ook leuk om verzonnen cadeautjes te krijgen maar als mensen het toch vragen dan maar een goed antwoord ook.
TS vroeg nog om tips voor wat kleine cadeautjes. witte rompertje's in allerlij maten, leuke slabbertje's, speen koordje, vvv bon, kruidvat bon, speeltje voor aan de maxicosi of kinderwagen, sokje's ik zelf heb al het een en ander gekocht. maar we hebben niet zoveel kleertje's omdat we het geslacht niet weten. dus als de kraam visite met kleertje's komt voor het juiste gelacht is het super welkom!