HELP! JEUK!(berg)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiemorgen,

Gisterenmiddag merkte ik dat mijn zoontje heel erg zijn hoofdhuid ging krabben, heb toen voor het eerst ff goed gekeken, ik zag dat het helemaal schilferiger was en geel. Heb er toen zachte oliegel van zwitsal op gesmeerd. Dezelfde avond ging hij zijn hoofdhuid bijna kapotkrabben het werd helemaal rood en hij krabt dan ook op zijn oor.

Ik belde de huisartsenpost enige wat zijn deden is mijn gegevns noteren voor de nota wat k ga krijgen maar terugbellen met een advies ho maar!

Ik heb toen op deze site info over gezocht op berg, het zal wel berg zijn denk ik zelf.

Ik las dat de zwitsal pads niet zo goed helpen en aangezien mijn zoontje veel donker en lange haartjes heeft ga ik ook niet met een kaart schrapen op zijn hoofdhuidje(ik zou het sowieso niet doen maar goed).

Graag wil ik zsm advies van iemand die hier ervaring mee heeft hierover.Bij mij in de straat is de DA vandaag open dan ga k het gelijk halen!

Groetjes!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Olijfolie! Heeft bij Vigo erg goed geholpen!
    Omdat Vigo ook zoveel haar heeft, was een kaart hier geen oplossing.
    Ik heb toen zijn babyborsteltje gepakt, en zachte ronddraaiende bewegingen gemaakt op zijn koppie. Hij vond het heerlijk, en ik draaide de schilfers er ook een redelijk mee los. Daarna zijn haartjes goed uitspoelen met alleen water!

Ik heb ondertussen gemerkt dat Vigo schilfers (zal wel geen berg zijn) krijgt van de zwitzal shampoo. Deze gebruiken we dus niet meer. Weet niet of jij deze ook gebruikt, maar is het uittesten waard!

Succes!

3. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Dankje Minyaweth ik ga het proberen, ik gebruik idd vanaf het begin ook zwitsalshampoo, welke shampoo gebruik jij nu dan voor Vigo?

Ik vind het verschrikkelijk als ik hem zo zie krabben!

Meer advies is welkom van iedereen!

4. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hoeveel dagen heb je het toen volgehouden met dat olie?, ik doe Emir al maanden om de dag in bad, dus aan teveel badderen zal het niet liggen ofzo.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook olijfolie en in laten werken en dan zachtjes kammen. Werkt super!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    olie van zarqa schijnt ook goed te helpen.

Ik heb er uiteindelijk niets aan gedaan , maar Quinn had er ook weinig last van.

7. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Aerin heeft 5 maanden met dikke gele korstjes op zijn hoofdje gezeten. Hij had er weinig last van. Hij krabte er niet aan. Maar het ziet er inderdaad niet uit. Bij ons hielp olijfolie erg goed. 's avonds dik erop doen (hydrofielluier onder zijn hoodfje) en 's ochtends lekker in bad en goed afwassen. Dan met een zacht borsteltje lekker borstelen. Bij ons heeft het even geduurd maar het is nu bijna helemaal weg. Hij heeft hier en daar nog een heel erg klein plekje zitten maar dat valt niet echt op.
    Wat Aerin wel erg had was dat er geen haar groeide waar berg zat dus toen dat weg was kreeg hij pas een vollere bos op zijn hoofdje.

Deel Deze Pagina