Hallo allemaal, Het onderwerp zegt het al. Ben op zoek naar een recept met rijst en kip wat zo licht mogelijk verteerbaar is. Mn man en ik hebben een forse buikgriep onder de leden en willen nu wel iets anders proberen te eten dan alleen beschuit, en boullion. Onze darmen zijn flink van slag dus ik dacht ik ga vanavond iets met rijst en kip maken, dat moet wel kunnen dacht ik. Maar wat kan ik daarbij doen, wat niet te zwaar op de maag ligt, wel lekker is en niet te gekruid? Laat maar horen, ben benieuwd.
Ik doe altijd kip marineren in ketjap en knoflook. Dat roerbakken dan zak hollandse wok groente erbij en nog een beetje ketjap boulion blokje erbij en eten is klaar...
Mijn man heeft een lekker recept Zoetzure saus, perzik, cashewnoten en rijst en kip..... Zo lekker Enne beterschap
dames bedankt, hebben het maar op chicken tinight gehouden vanavond. Maar ik ga de andere recepten zeker ook nog proberen.
Als ik echt goed buikgriep te pakken heb, dan is 't hier rijst met kippeblokjes en gestoofde wortelen. De officiële - gezondste en best voor je darmen - versie is zelfs gekookte wortelen, maar die krijg ik echt niet binnen (te smakeloos). Als 't gewoon voor de lekker is, maak ik bijvoorbeeld kippeblokjes in de pan, met fijngesneden ui en paprika erbij. Eventueel ook nog ananasschijven in stukjes erbij, ook het vocht van de ananas en dan wat ketchup bij de saus / in de pan! En gezellig effe laten pruttelen. Dit serveren met rijst.