wie heeft er een lening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iggylover, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier geen hypotheek we hebben een huurwoning, ik geloof dat we niet eens een hypotheek zouden krijgen omdat mijn vriend BKR geregistreerd staat :( hij ( wij ) hebben schulden van zijn studie en omdat hij geld heeft geleend bij de bank en hij betaald iedere maand ook nog eens aan incasso's, ik baal hier enorm van maar help hem natuurlijk wel zodat we er sneller vanaf zijn. Uitgerekend over 2 jaar moeten we eraf zijn en dan zal ik nooit een lening nemen, ik ben meer van het sparen.

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Is idd heel makkelijk gezegd.
    Ik dacht ook dat ik nooit zou lenen, maar toen wij in een noodsituatie kwamen waren we wel genoodzaakt om geld te lenen.

Je weet nooit wat je doet totdat je voor de beslissing komt te staan.

En ik hoop echt dat je verhaaltje niet op jou gebaseerd is!

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Helemaal mee eens! Het zal je maar gebeuren...

Ook hier hebben we een renteloze lening voor een nieuwe auto.. Deze betalen we netjes elke maand en is in 3 jaar volledig afgelost, zonder een cent rente te betalen...
    We hadden een andere auto nodig, vanwege de slechte staat van onze vorige. We hebben inmiddels een kleintje gekregen en willen toch wel veilig rijden.. Ja, we hadden ook kunnen kiezen om al ons spaargeld (das niet veel hoor..) in een gebruikte auto te stoppen, maar dat hebben we niet gedaan. Ten eerste hadden we niet zoveel spaargeld dat er een degelijke auto gekocht kon worden, daarnaast zou dan alles op zijn en als er dan wat kapot gaat aan spullen kun je meteen niks meer (ja, een lening afsluiten met VEEL rente..) dus vandaar gekozen voor deze constructie...

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dus dan ga je nooit trouwen voor je zeker weet dat je ook de advocaten van de scheiding kunt betalen? Nooit je spaargeld voor een inboedel gebruiken, tot je genoeg hebt om bij een evt. breuk nogmaals een inboedel te kopen?
    Zeg nooit nooit ;)

@Dreamer83
    Dit overkwam mijn man. Ze waren net 4 maanden getrouwd en woonden 4 maanden in hun nieuwe huis toen zijn ex de knoop doorhakte. Niet per sé haar schuld hoor, hij had ook zijn aandeel!
    Maar dan zit je dus wel met allerlei torenhoge kosten.

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    het enige erge aan een lening is dat je hoge rentes hebtn waardoor je veel meer voor het product betaald. maar soms heb je ook leningen zoals uitgestelde betaling.

Wij hebben alleen een hypotheek en verder geen leningen.

alleen toen ik 16 was wel want ik moest een scooter hebben achteraf had ik er twee voordat geld kunnen kopen :)

Deel Deze Pagina