Wintersport en low budget, is dat mogelijk?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door simple, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,
    Ik wil manlief nu voor zijn verjaardag een lang weekend wintersport cadeau doen maar met een bruiloft next jaar wil ik geen honderden euro's eraan besteden eigenlijk. Ik weet dat het hem niet uitmaakt waar hij slaapt enz. Hij wil gewoon eens een keer op wintersport.
    Ik ben dan van plan om voor maart te boeken. Heeft iemand tips en of adresjes? Een vriend van hem die waarschijnlijk meegaat heeft een begroting gemaakt van dik 400 euro voor zo'n weekend. Ik hoop dat ik het goedkoper kan vinden, dus alle tips zijn welkom. Helaas moet hij wel alle ski spullen huren daar.

2. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Kijkje nemen op vakantieveilingen?

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik denk dat die vriend gelijk heeft voor de 400-, en moet zeggen dan is het nog goedkoop
    spullen huren,benzine,verblijf,eten+drinken en niet te vergeten skipassen en eventueel skilessen
    waar wilde je heen? winterbergen ofzo?? of echt het echte werk in oostenrijk of frankrijk? is namelijk ook niet geheel onbelangrijk qua budget

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Wij zijn een x naar oostenrijk geweest voor 26 euro per nacht, skihuur was ook spotgoedkoop in dat dorpje zelf (waren nog vrijwel nieuwe ski's ook). Ideaal! Het enige 'maar' was dat de pistes in dat dorp iets minder waren, dat wisten we, want we wilden ook low budget. We moesten elke dag zo'n 20 minuten rijden naar een prachtig ski gebied. Maar door die prachtige sneeuw, vond ik dat ritje echt niet erg. Mijn tip dus, boek niet iets midden in een super bekend skigebied, maar ga een paar dorpen verderop zitten!

5. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Mausi waar was dat?

Hoeft idd ook geen bekend gebied te zijn. Duitsland is ook prima.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Moet je naar Tsjechië gaan, overnachten kost vrij weinig en daar ter plaatsen kost ook niet veel.

Ik ben wel eens geweest naar een hotel met halfpension voor 10 dagen inclusief busreis voor 500 euro voor 2 personen.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Google eens op winklmoosalm (zuid Duitsland). Mooi gebied, maar niet al te duur. Ook als je er gaat eten, kun je voor 5 tot 10 euro al riant eten.

8. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Idd Tsjechië is ook niet duur.

9. Ballie

Ballie Niet meer actief

Je kunt ook even kijken bij Husk Studentenreizen. Daar ben ik ook eens mee geweest Ik was goedkoop uit en het was netjes geregeld. Je kunt via hen ook je materiaal huren. Het zijn studentenreizen maar je komt alleen in contact met de andere mensen tijdens de busreis. Bij ons stapte er op een zeker moment een ouder stel van ergens in de 50 bij in dus op zich zou je daar gewoon kunnen kijken (wel even voor de zekerheid nagaan of er een leeftijdsgrens is, denk het niet maar je weet het nooit!)

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben altijd meer van het low budget en toch luxe en mooi ski gebied ipv low budget en je hebt ook gewoon bagger (dat zijn mijn Tsjechië ervaringen....)

11. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Ik ga altijd met een vriendin naar bodefeld ligt in sauerland.
    In dit appartement, Landenbeckerhof_Home en dan in het 2 persoons appartment. We betalen rond de 70 euro voor een 2 nachten incl ontbijt. Skien kan je dan op de Hunau, een van de langste afdalingen van sauerland. Eten kan in het dorp voor rond een tientje.

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Haha dan weet ik nog een supermooi pensionnetje voor je! Ik kom al 30 jaar in Inzell, vind het daar heerlijk!

Nu moet ik wel zeggen dat ik het voor een weekend te ver weg zou vinden, het is toch zo'n 1100 km geloof ik.

Deel Deze Pagina