Ik snap ook alle ophef niet. Tuurlijk, als je al jaren bezig bent ben je blij met welk geslacht dan ook, maar je mag als aanstaande moeder toch wel dromen van een jongen of een meisje? Dit verlangen naar een bepaald geslacht is volgens mij helemaal niet extreem; de mensen die een meisje wensen en een jongetje krijgen zullen net zo blij zijn met dat zoontje als zij geweest waren met een dochter. Ik denk dat het te maken heeft met het toekomstbeeld dat je hebt bij een bepaald geslacht; met een meisje kan je misschien lekker tutten en jurkjes aandoen, een jongen kan weer op een stoere sport ofzo. Maar misschien is je dochter wel heel stoer en een echte wildebras, terwijl je zoontje heel rustig is en een echt moederskindje wordt.
ja tuurlijk snap ik dat! ik heb ook wel n lichte voorkeur voor een meisje aangezien ik een jongen al heb. Met een jongen zou ik net zo blij zijn, daar niet van.. maar ik vind het wel n beetje naar om zo'n topic te openen aangezien hier sommige moeders heeeeeeeeel graag zwanger willen worden en hier heel veel moeite voor moeten doen.
Dat je een voorkeur hebt: oké. Zeker in de situatie van ts kan ik me voorstellen dat het leuk is om naast zoons ook een dochter te mogen krijgen. Ik geloof ook wel dat het timen van sex een rol kan spelen in het vergroten van de kans voor een bepaald geslacht. Máár... wat ik wel héél raar vind, is dat je bewust een ongezond voedingspatroon wilt aannemen. (Ontbijt overslaan en je maaltijden uitstellen om steeds een zo laag mogelijk suikergehalte te hebben is ECHT ongezond, het is een soort van uithongeren wat je dan doet! Bovendien loop je het risico dat je suikerspiegel op een gevaarlijke manier gaat schommelen!) Sorry, maar daar heb ik echt moeite mee. Ik vind dat je goed moet zorgen voor het lichaam dat je gekregen hebt. En al helemaal als je probeert zwanger te worden! Je hoort je kind (in mijn ogen) een zo goed mogelijke start te geven. Daar hoort een een gezond voedingspatroon gewoon bij!
Alle mannen????? Yeah right. Praat voor jezelf aub. Verder ga ik hier niet meer op in. Ik heb mijn punt allang duidelijk gemaakt en het is helemaal niet mijn bedoeling om te stoken of ruzie te maken. Ik wou gewoon, net als ieder ander hier op het forum, mijn mening geven.
Hoi, Even los van de discussie die hier los is gekomen: Nala, wat is +O12? Was even nieuwsgierig....... Ik ben vorig jaar bevallen van een dochter, nadat ik pas tijdens mijn zwangerschap een voorkeur begon te ontwikkelen voor een meisje, voor die tijd had ik dat niet. Volgens mij begon het pas toen het allemaal "echter" werd met de 12 en 20 weken echo ed. Mijn voorkeur werd wel steeds sterker en toen ik na een erg zware bevalling een prachtig meisje op mijn buik kreeg, was het gevoel van beloning voor mij erg groot. Mijn vriend zei dat hij niet had geweten hoe groot mijn voorkeur werkelijk was tot ze geboren was en ik alleen maar kon roepen/huilen dat het een meisje was!!! (moet wel zeggen dat het eerste wat ik zei was: "hij doet het!", niet wetende dat het een meisje was en natuurlijk in de eerste plaats blij was met een gezonde huil) Na haar geboorte geen anticonceptie meer gebruikt en al snel "actief" gaan proberen voor een tweede, en tja, mijn meisje bevalt goed, bovendien ervaar ik dat het moeilijk is mezelf voor te stellen als jongensmoeder (als het zo zou zijn is ws het roer ook zo weer om hoor). Dus toch weer een lichte voorkeur, maar wel minder, want ik heb mijn meisje al...... Maar goed, lang verhaal kort, was dus even nieuwsgierig wat +O12 is...........
nala op www.fertilityfriend.com is een heel informatief topic hierover. Bij het forum, weliswaar in het engels maar toch. Daar zit echt een berg mensen die hier mee bezig zijn. Je schijnt ook je zuurgraad te kunnen beinvloeden en dat zou ook positief zijn! Succes meid, ik hoop dat het lukt! Ik ken zo veel meiden die graag een meid zouden willen alleen komen ze er vaak niet eerlijk voor uit! Uit ervaring kan ik zeggen, een meid is fantastisch, maar ja ik ben bevooroordeeld
...DAT een (veel)jongensmoeder een voorkeur voor een meisje kan hebben vind ik (ondanks dat ik diep en lang in de MMM gezeten voor ons eerste kindje nu- een meisje ) best begrijpelijk. en het feit dat zon taboe uitgesproken wordt kan ik wel waarderen. maar ik snap OOK dat het juist diegenen die jaren door zware behandelingen moeten gaan (zoals ik) erover kunnen vallen omdat het wat ehh kieskeurig overkomt. maar nogmaals ik kan me er toch iets bij voorstellen, stel je hebt al 4 zonen. anyway: @tupp: mee eens! je gaat toch niet een ongezond dieet volgen om proberen een meisje te krijgen? los van ongezond vooral dom: de man bepaalt het geslacht! je kan als vrouw dus NOOIT met een dieet of dmv het veranderen van je zuurtegraad (zou die dan de meisjeszaadjes tegenhouden yeah right) het geslacht beinvloeden. hoogstens kan je, in theorie, door heel vroeg (meisjeszaad zwemt langzamer en leeft gemiddeld langer) of vlak voor/na de ovulatie (jongenszaad zwemt sneller maar leeft korter) met je sex-patroon een gokje wagen om het geslacht te beinvloeden. maar ik geloof heilig er in dat moeder natuur zich niet laat leiden of controlleren. zij bepaalt zelf of, en wanneer, en hoeveel, en welk geslacht, kindjes te krijgt. hoogstens kan juist een gezond leefpatroon bijdragen, zoals een ongezond leefpartoon kan bemoeilijken. thats like, my humble opinion.
@ klingel: Wat fijn voor je dat je na zo'n lange tijd toch zwanger bent geworden! Geniet van je zwangerschap!! Ik denk inderdaad ook dat je niet kan beïnvloeden of je een meisje of jongetje krijgt, maar ik ben van nature dan ook vrij nuchter.. . Ik vind je reactie wel erg prettig aangezien de heftige reacties op dit onderwerp!
Klingel: de zuurtegraad houd niet x of y zaad tegen, maar een hogere zuurtegraad is een gunstigere omgeving voor 'meisjeszaad', x zaad is sterker en dus ook beter bestand tegen de zure omgeving in de vagina. In het algemeen... ik kan me voorstellen dat het voor vrouwen/stellen die moeilijk zwanger worden moeilijk is om te lezen dat iemand een (sterke) voorkeur voor een bepaald geslacht heeft. Dat gezegt hebbende vind ik het rond uit schandalig dat vrouwen veroordeeld worden om hun meisjes(of jongens)wens. Helemaal niemand hoeft zich tegenover iemand anders te verantwoorden omdat zij graag een jongen of een meid wil.
Hai dames, ik was deze topic inmiddels een beetje vergeten omdat ik er op een andere forum/topic iets vrijer over kan praten en dat daar dus ook verkies te blijven doen. Bellis, wat je zegt klopt helemaal. En dat doet men dus door een 'ongezonder' dieet aan te nemen. Weliswaar is het niet eens echt ongezond maar voor iemand die erg gezond en vezelrijk eet, kan het dat wel zijn. Namelijk bep. groenten die men kan eten (anderen dienen meer vermeden te worden).Meer melk ipv zoete dranken etc. Dus zo ongezond is het niet echt.