ben benieuwd wat jullie doen na je zwangerschap... het is nu bijna 10 weken geleden dat ik ben bevallen en wil nu wel weer iets gaan gebruiken, maar ik tijfel nog zo wat. Aan de ene kant denk ik een spiraal is wel handig, maar aan de andere kant llijkt het me ook weer zo eng zo'n ding in je lijf wat je er zelf niet uit kunt halen. De pil ben ik eignelijk zat en ik weet ook niet of ik zo'n ring wel iets vind...ene kant wel handig maar 1 keer in de maand inbrengen, maar aan de andere kant zou ik ook wel bang zijn dat ie er uit kan komen of dat je 'm zo voelt zitten. Voorlopig wil ik ng geen tweede maar ik zou ook niet iets willen (mocht ik dit over een paar jaar toch willen) dat iets heel lang sduurt voordat je weer vruchtbaar bent.
Waarom kijk je niet eens op www.anticonceptie.nl ? Daar kun je een soort test maken en dan zie je meteen wat er het beste bij je past. Tot je weet wat er bij je past is een condoom een prima middel, je slikt 'm niet, hebt het alleen nodig als het ervan komt en je blijft je gewone cyclus houden. Groet van Kiki
Tsjah, goede vraag, zo'n condoom moet je wel altijd eerst om zien te frutselen voordat je gemeenschap hebt Lijkt me ook niet wat. De prikpil dan? Of kan dat alleen in 'bijzondere gevallen'?
Ik heb besloten weer een mirena spiraaltje nemen. Want: - je hoeft er niet aan te denken, vanaf het moment dat ie er zit ben je beschermd - ik heb hem hiervoor ook al gehad en na ongeveer 14 dagen vloeien heb ik nergens meer last van gehad, ook geen menstruatie meer! - na het verwijderen van de mirena was ik direct zwanger, de mirena beinvloed namelijk je cyclus NIET (ook al stop je soms dus helemaal met menstrueren) - de mirena bevat maar een fractie van de hoeveelheid hormonen die je met de pil wel binnenkrijgt Voor mij dus voornamelijk voordelen. Ja het feit dat er zo'n ding in je lijf zit blijft raar, maar ik voelde er helemaal niets van dus op een gegeven moment was ik het vergeten! Succes met je beslissing, dat ik de mirena de perfecte oplossing vind wil natuurlijk niet zeggen dat ie dat voor jou ook is