Wie heeft er een moederfiets via internet gekocht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo mensen,

nou mijn laatste vraag over de moederfietsen...sorrie?!?!?!
    Ik weet nu welke ik wil hebben. De Sparta amazone trendy (als het kan de limited edition). Nu wil ik m eigenlijk via internet gaan kopen omdat ik m daar toch voor wel 200 euro goedkoper heb gezien. Maar ik vroeg me af of dat een beetje betrouwbaar is? Heeft iemand een fiets via inetrnet gekocht is dan mijn vraag en waar? Was je er tevreden over? Of vind je het die 200 euro wel waard voor de service kosten?
    Wil je mij de link toesturen waar je m gekocht hebt en waar je dus tevreden over bent...of juist niet. Die wil ik natuurlijk ook weten....

Alvast bedankt mensen!

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik heb me fiets ook via internet gekocht
    maat had ik volgens mij al gemeld dus is het beetje overbodig om het weer te melden ;)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja wij hebben 2 mama fietsen via internet gekocht (mn man wil ook een mama fiets :) )
    Via www.fietsenwinkel.nl (weet niet of dat mag?) Maar dan niet van Sparta,wat zijn die dingen belachelijk duur zeg :confused: Slaat helemaal nergens op, de fietsen die we nu hebben zijn kwalitatief net zo goed.
    Zijn goede fietsen, 1 hadden we binnen een week en op de andere moesten we even wachten. Oh en er zit "gewoon" garantie op hoor.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb hem gekocht via www.bikesonline.nl en ben heel tevreden. Fiets werd netjes op tijd afgeleverd en geen gedoe qua betalingen.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb mijn fiets (sparta amazone trendy) gekocht via Fietsenwinkel.nl. Bezorging e.d. is allemaal prima verlopen en ik had de fiets ongeveer 200 euro goedkoper dan bij de plaatselijke fietsenwinkel. Toch zou ik het niet meer doen en hem de volgende keer gewoon bij de fietsenwinkel om de hoek kopen. Er zijn al verschillende mankementen aan mijn fiets geweest die normaal gesproken onder de garantie zouden vallen. Alleen in de "algemene voorwaarden" staat dat je voor garantie naar Heerhugowaard moet komen. Ik woon in Noord-Limburg, een heel end daar vanaf. Dus heb bij die mankementen de fiets laten repareren bij de fietsenwinkel om de hoek en dit heeft me ook het nodige geld al gekost (nieuwe binnenband, standaard stuk...).
    Dus kortom... ik koop geen fiets meer via internet! :(

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb vorige week een fiets bestelt bij fietenwinkel.nl (als ik het zo goed schrijf?) en hij komt maandag binnen :). een vriendin van me heeft hem daar ook bestelt en service is prima.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bedenk wel dat een fiets die je via internet koopt,
    totaal niet is nagekeken of afgesteld!

de versnellingen (als die er op zitten), de remmen,
    kettingkast, spaken, ALLES dus eigenlijk!
    zijn niet afgesteld en niet nagekeken,
    als je een handige man hebt die het zelf goed kan,
    loont het wel de moeite om via internet een fiets
    te kopen, maar anders zou ik het zeer zeker niet doen!
    anders kun je zeker binnen een week naar de
    fietsenmaker om alles af te laten stellen
    en ben je nog een bal geld kwijt.
    (wat anders dus al bij de prijs in zat)

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb het ook gedaan vanwege het grote prijsverschil! (ook de sparta via fietsenwinkel.nl)
    ik heb wel problemen gehad met de levering, ik ben er eerst een hele dag voor thuis gebleven op de afgesproken dag, ze kwamen niet, toen geprobeerd te bellen geloof ik. lukte niet. toen via de mail contact en dat was allemaal nog bezig, kom ik de volgende dag uit mn werk staat er ineens een enorme doos in de voortuin ?!?!?!
    met fiets dus! die er ik weet niet hoe lang had gestaan...erg raar gegaan dus bij mij..

maar ik fiets er heel graag op en heb nog geen mankementen gehad, heb m nu anderhalf jaar
    veel succes met je keuze!

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier gekocht bij
    www.bikemotion.nl

perfecte service.. garantie op het frame 10 jaar
    en op de fiets dacht ik 2 jaar...
    1 nadeel moet inderdaad als er wat kaptop aangaat hem zelf brengen... of kan hem ook op laten halen maar dan ben ik hem 2 weken kwijt.. maar daar hoef ik dan niet extra voor te betalen
    heb er 599 euro voor betaald de sparta amazone trendy 2007 :) hier doe ik het zo weer :)

10. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ik heb mijn fiets in Heemstede gekocht (ligt tegen Haarlem aan) en wel voor 559 euro.
    Ik zal je de site even pb-en. bezorgen hem ook thuis staat er op de site voor een vriendelijke prijs.
    Ik lees hier niet vaak dus als andere mensen de site ook willen weten dan moet je mij even pb-en.
    Deze winkel is in Haarlem en omstreken erg bekend.
    Oh ja, het gaat bij mij om de Sparte Amazone trendy.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ik heb vanmiddag besloten dat ik m gewoon via onze fietsenwinkel op de hoek koop. Ik heb een mooie korting gekregen. Ik kan de trendy van 2008 kopen met 2 fietsstoeltjes, windscherm en zijtas voor 900 euro. Toch niet helemaal verkeerd dacht ik zelf zo. Ik mag zelf uitkiezen welke kleur stoeltjes enz. In ieder geval allemaal bedankt voor de snelle reacties.

Deze mag wat mij betreft op slot. Mocht iemand nog iets kwijt willen dan pb mij maar.
    Groetjes

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    met al die extra's is het zeker een mooie deal!

veel fietsplezier!

13. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    woooww dat is een super deal zeg...
    echt onwijs goedkoop en goed..
    goede keus

veel fiets plezier je zal er geen spijt van hebben :)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik kreeg vandaag een folder van de halfords en daar stond een mama fiets in van union voor volgens mij 500 euro.
    Vind ik ook niet erg duur voor een merk fiets

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Toch nog een extra vraagje aan diegene die een sparta amazone trendy hebben...
    Ik zag op de site van de steco buggy mee staan dat je op de amazone trendy een speciale steco moet plaatsen.

Opmerking:
    Dit type past niet op de Sparta Amazone Trendy.
    Hiervoor is een speciale uitvoering verkrijgbaar.
    Informeer bij uw Sparta dealer.

Iemand hier ervaring mee? Want bij de fietsenmaker waar ik de fiets ga kopen kenden ze dit probleem niet en plaatsten ze die buggy me gewoon op de trendy.

16. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    staat er op..
    heb zelf van vele andere gehoord dat er ook een andere buggy drager op kan...

zelf heb ik wel de buggy drager die er orgineel ophoord.. dan weet ik zeker dat het goed is!

maar heb wel gehoord van vele dat er ook een normale op kan.. ik heb het alleen niet gedaan ;)

17. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik via bikesonline dat was super!

echt een aanrader

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou mensen ff update;

ik heb m toch maar gekocht via internet. Kreeg het idee dat ik werd opgelicht bij de fietsenwinkel...lang verhaal.
    Maar nu dus joepie besteld op internet. Ik heb de limited edition besteld!
    Hopelijk is ie snel binnen!

Deel Deze Pagina