Wie heeft er een Multimac en hoe bevalt het.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door februarimama, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Wij hebben een kleine station en mijn auto is van de zomer stuk gegaan. Nu zijn we voor mij aan het kijken voor een nieuwe auto en nemen we de Multimac in overweging omdat ik dan niet in het stadsverkeer hoe te rijden met zo'n grote auto. We zouden deze dan kunnen gebruiken in beide auto's en dus in beide auto's een bevestigingsset instellen maar ik vind weinig echte info.

    Dus wie heeft er een multimac en hoe bevalt het, wij hebben straks 3 kinderen.
     
  2. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook voor de multimac gekeken, maar ze tweedehands bijna niet te krijgen en nieuw heel erg duur. Je kunt dat geld beter bij de nieuwe auto leggen.

    Met 3 kinderen hoef je niet perse een hele grote auto te hebben. We hebben een een Honda Jazz en Daihatsu Sirion. Daarvoor had ik een Fiat Punto.Het is ons altijd gelukt om de kinderen in een veilig kinderzitje op de achterbank te vervoeren.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Champetter & @Tuttebella
    Die hebben een multimac als het goed is.

    Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het werkt.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft @Tuttebella zo'n ding inderdaad.
    Maar met 3 kinderen zijn er genoeg kleine auto's met 3 stoelen achterin waar op elke stoel een kinderzitje kan. Had ik namelijk ook. Er zijn vaker topics geopend met de vraag in welke auto 3 stoeltjes achterin kunnen. Misschien de zoekfunctie gebruiken?
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik volg ook ff; mocht er een vierde hier komen (al zijn er hier nog niet over uit). Dan lijkt een mulitmac me ook ideaal. Al vraag ik me af hoe het zit voor grotere kinderen.
     
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ik vind eigenlijk weinig auto's waar er minimaal 2 van de 3 stoelen in de isofix kunnen. Dan zijn ze fors groter en duurder dan kleinere auto's, ik ben dus erg benieuwd naar gebruikservaringen.
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben een 4zits Multimac. De dealer heeft 'm ingebouwd, dat kun je niet zomaar zelf.

    Ook de levertijd vanuit de UK bedraagt zo'n 4 maanden.

    Na een goede 20 weken echo hebben we 'm besteld en alles zat er op tijd in. De maxicosi past er gewoon in op 1 hoek van de bank door een extra gordel.

    Wij zijn er heel blij mee.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben een Peugeot 308 SW eerste generatie en die heeft 3 keer isofix op de achterbank; maar die vind je misschjen al te groot.
     
  9. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Daar heb ik naar gekeken inderdaad. Zou wel een optie zijn maar liever een iets nieuwere auto. Ik denk dat we toch maar voor een 7 zit touran gaan, die is maar 14 centimeter langer dan een golf en net zo breed.
     
  10. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij hebben inderdaad in beide auto’s een multimac systeem! Wij wonen in de UK dus konden gewoon bij de dealer laten inbouwen. Volgens mij is de levertijd naar NL best lang.
    Ik vind het een geweldig handig systeem. Werkt makkelijk en is heel veilig.
     
  11. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Bedankt voor je reactie. Ik heb al contact met ze gehad, installatie in onze auto zou vrij makkelijk moeten zijn en de levertijd is inmiddels 8 - 10 weken. Jullie hebben nooit naar een 7 zits of iets gekeken?
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    maar dat zijn toch geen kleine auto's? dat zijn veelal peugot 307sw/5008 opel zafira, vw touran ed, die noem ik niet echt klein hoor.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    dat zijn alleen de grote auto's idd...
    In kleinere auto's is het echt onmogelijk om de isofix te gebruiken
     
  14. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ik heb van het weekend een VW golf gekocht en wij gaan voor de Multimac, Ik zal tegen de tijd nog wel een review plaatsen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Wij gaan ook voor een 4e kindje en beginnen er ook aan te denken om een multimac te kopen. Mijn man is monteur en is ervan overtuigt dat hij hem zelf wel kan plaatsen.

    We hebben momenteel een ford Mondeo uit 2012 en een ford focus uit 2002. De multimac zou dan in de Mondeo komen. Volgend jaar wordt de focus ingeruild voor een ford fiesta. Ik werk in de thuiszorg en heb liever een iets kleinere auto en de focus begint op te raken.

    Eerst zaten we te denken om de ford Mondeo in te ruilen voor een ford galaxy, maar de Mondeo hebben we nog maar 1,5 jaar en bevalt erg goed. Vandaar de keus voor een multimac.

    Kun je die ook zelf via internet bestellen? En tot welke leeftijd kunnen kinderen erin?
     
  16. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ja je kan hem online bestellen. Ik heb een paar keer contact met ze gehad en ze hebben me toen ook een handleiding gestuurd voor onze auto's dus ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat. Het is volgens mij het moeilijkst bij 3 losse stoelen op een rails die je er per stuk uit kunt halen.

    Officieel is het tot 12 jaar en je kunt een volwassen plug in gordel bij bestellen. Ik geloof wel dat de 4 zits in een normale station een stukje smaller zijn.
     
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    @februarimama hoe betaal je dan als je hem via het internet besteld? Wij hebben wel een creditcard, maar die heeft maar een limiet tot 1000 euro.
     
  18. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Wij moeten hem nog bestellen maar er staat debit en credit card. Je kunt volgens mij ook gewoon geld naar je credit card storten om zo meer te kunnen besteden.
     

Deel Deze Pagina