Vraag mij af wat jullie allemaal nieuw gekocht hebben voor de tweede en wat jullie eventueel hergebruikt hebben.
Wij hebben de baby kamer de baby kamer gelaten voor de oudste dus een nieuwe kamer gekocht ( bed en kast ) Een extra babyfoon, ( oudste was 1,5 dus een extra babyfoon vonden wij wel fijn ) Een duowagen was de eerste 6 maand wel heel handig Fietskar hebben wij ook aangeschaft en dit was ook ideaal. Verder niets extra's aangeschaft behalve dan dat de jongens kleertjes opgeruimd konden worden en wij meisjes kleertjes aan moesten schaffen
Een duowagen hebben we extra aangeschaft. we hadden echt alles bewaard (wieg,comode,ledikant, box ,kleding,maxi cosi ect)dus op luiers na niets nodig. Wel hadden we voor de kleine een 1ste setje kleding gekocht omdat we vonden dat ze een eigen eerste setje mocht hebben.en op het moment dat Rosalinde uit de wieg groeide ging Annefleur naar een groot bed dus hebben we ook geen 2e ledikant nodig gehad.
Ik ga voor mijn 2de kindje enkel een tweede ledikant kopen (want de oudste is nog te klein voor in een grote bed). Vervolgens wil k ook nog een duokinderwagen. En dan komen er ook nog kleertjes bij omdat het geslact verschillend is. Oh jaah eigenlijk ook nog een autostoel en eetstoel, maar dat is voor later.
Autostoel. Maar ook andere kleertjes ander geslacht. En andere dekentjes. De grauwe hydrofielen worden vervangen door weer mooie witte. Eettafelstoel moet straks nog komen.
Peuterbed voor de oudste, kledingkast voor de jongste (kast van de babykamer staat nog op de kamer van Y). Maxi cosi hadden we bij de eerste geleend en nu gekocht en ik heb een ergonomische draagzak gekocht en een 2e babyfoon. Verder natuurlijk kleertjes, dekentjes en aankleedkussenhoezen die bij zijn kamertje passen en een nieuw pak hydrofielen (er zijn er in de loop van de tijd een stel weggegooid ivm vlekken). Inmiddels is ook mijn kolf vervangen (dubbelzijdig was toch veel handiger) en zijn we aan het bedenken welke kinderstoel we straks voor hem willen (als cadeau van opa en oma)
Als wij een meisje kregen kon ik bijna alles opnieuw gebruiken, maar het is een jongen haha en die ga ik niet onder roze dekens etc stoppen Ik kan hergebruiken; Babykamer Box 1 boxkleed en moet 1 nieuwe halen Kinderwagen en buggy Wipstoel (is wel roze maar doe ik een hoes over heen) Maxicosi Aankleed kussen Aantal hydrofiele doeken en washandjes maar moeten zeker een aantal bij omdat merendeel roze is Badje met standaard Luier emmer Loopauto twijfel ik nog. Is roze maar was wel 100 euro en nog als nieuw dus misschien dat ik me daar overheen zet Speel kleed op de grond Rammelaars e.d. Maar moet wel ff wat nieuws bij Kinderstoel Wat nieuw aanschaffen; Romper en kleding Beddengoed. Dus lakens dekens matrashoezen etc Verschoon hoezen voor aankleed kussen Kruiken Dekens 1 boxkleed Flessen en spenen Verzorgingsproducten (nagelschaar, kam/borstel, zeep, zalf etc) Wieg met toebehoren Muziekmobile voor in de box Babyfoon Volgens mij was dit het. En sowieso moet ik zijn kamer nog klaarmaken dus daar moet ik ook nog spullen voor halen
Wat wij hebben hergebruikt is: - maxi cosi + voetenzak - kinderwagen - wieg (familie wieg) - autostoel - box - wipstoel - campingbedje - matras van aerosleep Wat we hebben nieuw gekocht: - commode (grote lade kast van Ikea) - kleertjes en alles wat daar bij hoort - lakens, dekens enzovoorts - buggy - flessen - luiertas - hemeltje + stang - speeltjes Wat ik tweedehands heb gekocht: - bedje (wel helemaal zelf opgeknapt) - badje met standaard en luieremmer - boxkleed - kinderstoel (z.g.a.n. van familie gekregen) - babyfoon (ook van familie gekregen) Geloof dat dit het wel zo'n beetje was.
Ik heb de "oude" babykamer verkocht en mijn oudste zoontje een "grote" jongens kamer gegeven. Voor de baby heb ik tweedehands meubeltjes gekocht en opgeknapt En praktische kast gekocht ipv een babykast. Nieuwe hydrofiele doeken. Nieuwe wiegdekentjes en ledikantdekens. Nieuwe flesje. Aanvullend nieuwe kleertjes. Duowagen. Draagzak, draagdoek, ringsling. Extra babyfoon. Extra verschoningskussen. Extra verschoningskussen Hoes. Ik heb eigenlijk best veel weer nieuw gehaald voor onze tweede. Ik vind het persoonlijk heel fijn dat ik me voor hem weer helemaal kon voorbereiden en dat hij zijn eigen spulletjes kreeg en een eigen kamertje had.
Ik heb nog niks gehaald, maar ik zit nu te denken om het volgende nieuw te halen: - draagdoek/zak (heb ik nu niet) - meerijdplankje voor de kinderwagen - spenen voor op de fles - fopspenen - eetstoel - babyfoon Afhankelijk van het geslacht: kleertjes, boxkleed, dekentje voor kinderwagen. Daarnaast voor de oudste een nieuw bed, kast, e.d.
Alles wat we nog hadden, gaan we hergebruiken. Helaas al wat opgeruimd, omdat we nooit hadden durven dromen dat er nog een baby zou mogen komen. Dus nieuwe commode en omdat we aan samenslapen doen, wiegje voor in de woonkamer, zodat bib tegelijk met mij naar bed gaat en peuter hopelijk ongestoord de eerste uurtjes kan slapen. Verder kleding, want alles weg gedaan in kleine maatjes en daarnaast geen idee wat bib voor geslacht heeft En een paar draagdoeken, maar dat is niet omdat we ze niet hebben, maar omdat we 't leuk vinden om voor bib ook een paar "speciale" doeken te hebben.
Hier ff afwachten wat het geslacht word. In het geval van een jongen hoeven we alleen een thermometer en n bedje te regelen voorlopig. Duowagen staat al klaar.
Wat er, ongeacht het geslacht zal worden bij aangeschaft; een tweede babyfoon een extra ledikantje of juniorbedje, hangt er vanaf of ons meisje er klaar voor is, eens de baby niet meer bij ons op de kamer slaapt een tweede autostoel (op termijn) een tweede eettafelstoel (op termijn) een duowagen een nieuwe grotere!! luiertas verder denk ik aan kleine dingen zoals nieuwe speentjes, flesjes, slabbetjes, hydrofieldoeken en afhankelijk van het geslacht ofwel extra spulletjes ofwel nieuwe spulletjes
Wij hebben als extra aangeschaft - babyfoon - buggypod - aankleedkussen - luier emmer - kleding (nutrale kleding herbruikt, maar roze rokjes toch maar niet bij zoon aangetrokken) Herbruikt - eigenlijk alles (kinderkamer incl lakens en slaapzakken, maxicosy, wandelwagen, box, speelkleed, speelgoed, kolf, flesjes)
Ook hier een aantal dingen van ons meisje straks aan het hergebruiken zoals: Joolz wagen commode box schommelstoel speelmat rieten wieg op rollers leander wieg badje Wat we nieuw gehaald hebben: 2 klerenkastjes accessoires voor kinderkamer: stoel/plankjes muurdecoratie nieuwe linnengoed: wieg, ledikant, waskussen etc. kleren: incl rompertjes ( we krijgen nu een jongen dus alles moesten we qua kleren nieuw aankopen, behalve 2 kruippakjes die wit zijn. Kruik ( die van ons was beschimmeld, hup de prullenbak in) en een Zensy gehaald. borstel/kam.. ( die van dochter wordt intensief gebruikt). verzorgingsspullen voor huid/haar hydrofiel luiers, dochter gebruikt zelf nog.. dus heb voor beiden apart. En vast nog meer kleine spul. Maar alles wat we hadden, wat goed was voor een 2e ronde ( de grote spullen waren dat bij ons) gebruiken we weer.