hey Ladies, Sinds vandaag heb ik de zorg over een kindje van 11 maanden. Nou wil ik van jullie graag alles weten over deze leeftijd want ik kan wel even wat hulp gebruiken. Bojvoorbeeld over eet gewoontes, slaapgewoontes, gedrag enz Dank jullie wel!! x
Hoezo heb je ineens de zorg over een 11 mnd oud kindje? Je zult toch wel wat info over hem/haar hebben gehad? Pleegzorg of ben je op hem/haar gaan passen? Lastig om de gemiddeld bijna 1 jarige te beschrijven! De een loopt terwijl de ander alleen wat kan draaien. De meeste slapen nog 2x per dag, maar mijn dochter sliep toen nog maar 1x per dag. Ook qua eten is er niet zoveel van te zeggen. Mijn dochter at op die leeftijd al mee met de pot (wij eten zoutloos), maar het kan ook nog dat de kleine het nog gepureerd wilt hebben. Kortom heel lastig en het zal een kwestie zijn van uitproberen en observeren!
Ik dacht eerst dat je een kind had gestolen maar ik lees dat je de zorg over een pleegkindje krijgt. Spannend! Ieder kindje is anders, maar dit is volgens mij een algemeen schema voor 11 maanden. Ontbijt 1 bruine boterham met boter en beleg en melk Tussendoortje fruithapje Lunch 1 bruine boterham met boter en beleg en melk Tussendoortje koekje en sap (diksap, lauwe thee, etc) Avondeten mee eten met de pot, zoutloos en geprakt/gepureerd Toetje na eten (deed ik zelf niet, ze kreeg papfles voor t slapen gaan) En ze kreeg 2 tabletjes vit D per dag voor het ontbijt Slaapjes deed ik op verzoek. Heel veel succes!
thanx meiden! tis idd een pleegkindje Ben benieuwd hoe het gaat, ze ligt nu te slapen na 10 minuutjes huilen... afwachten hoe de nacht gaat. Krijgen jullie kindjes nog iets s nachts? als ze wakker worden? qua melk of pap?
als ze hier snachts komt krijgt ze een lekkere papfles. later in de nacht na 12en zeg maar een gewone melk fles..
Jeetje, heb je helemaal geen overdracht gehad? Het klinkt alsof je erg weinig informatie over het kindje hebt gekregen, lastig hoor! Met 11 maanden krijgen de meeste kindjes niets meer. Ik zou proberen haar als ze wakker wordt te troosten met knuffels en woordjes. Als dat niet helpt, kun je d'r best een beetje melk geven. Het kleintje is natuurlijk in een vreemde omgeving, het zal vast enorm wennen zijn voor d'r. En verder: probeer maar gewoon zoveel mogelijk naar haar te kijken. Meestal slapen kinderen van die leeftijd 2 keer op een dag: 's ochtends en 's middags. 's Avonds liggen ze vaak tussen 7 a 8 uur op bed. Qua eetschema volgen ze vaak het volgende: 's ochtends pap of brood tussendoor fruit 's middags 1 a 2 boterhammen, met wat opvolgmelk tussendoor nog een keer fruit of een koekje oid avondeten (met de pot mee kan, wel zoutloos) en een toetje (volle yoghurt bijv.) wat melk voor het slapen gaan
We hebben idd haast niets overgedragen gekregen. En dit forum is dan opzich een redding gezien hier haast alleen maar ervaringsdeskundige zitten
Jeetje mina, dat lijkt me ook lastig. Het is inderdaad kijken of de bovenstaande schema's wat zijn voor jullie. Ik denk dat je vanzelf wel doorkrijgt wat ze wel of niet wilt / behoefte aan heeft. Ik denk dat ze na een tijdje begint met alles ontdekken, wel een leuke leeftijd moet ik zeggen. Heel veel succes in ieder geval! 's Nachts geef ik Zoƫ nog weleens een flesje mocht ze wakker worden, anders laat ik haar gewoon slapen. Op mijn vrije dag tot ze zelf wakker wordt. Veel succes vannacht en de rest van de tijd natuurlijk!
Pfff heftig als je ineens de zorg hebt over zo`n kleintje en je weet bijna niets van haar! Ik zou in principe niets geven qua eten/drinken `s nachts, ze heeft het niet meer nodig, het is slecht voor haar tanden en je wilt haar er niet aan laten wennen lijkt me. Als ze `s nachts zou spoken zou ik het eerder zoeken in een aai over d`r bol of een knuffel. Ook lastig want ze is natuurlijk nog niet vertrouwd met jullie. Ik hoop dat het goed gaat met haar vannacht hoewel ze misschien juist vanacht goed slaapt vanwege alle indrukken. Succes!
Ach wat bruut voor zo'n kleintje he. Super dat je de pleegzorg biedt hoor, maar het is zo erg dat het nodig is, en nu is ze alles wat haar vertrouwd is kwijt (en alle shit natuurlijk ook). Gatver, moet er beetje van huilen , sorry, offtopic. Ontopic, misschien handig en leuk om nog wat boeken te lezen? Oei ik groei, van borst tot boterham, of misschien zijn er nog betere boekem voor haar oeeftijd.
Zo dat is in 1x heftig, en zeker als je geen overdracht hebt gekregen. Mijn dochter is 11 maanden en haar schema ziet er als volgt uit op de dagen dat ze thuis is: * Opstaan (meestal rond 07.30 - 08.00), flesje KV (180+6), daarna aankleden, boterham eten. * Meestal ligt ze rond 10.00 - 10.30 weer op bed voor een klein slaapje van ongeveer 30/45 minunten. Meestal krijgt ze haar fruithapje voordat ze naar bed gaat, met een rietjesbeker met wat drinken * Rond 12.00 krijg ze een boterham met een bekertje melk. * Vaak ligt ze rond 13.00- 13.30 weer op bed om door te slapen tot ongeveer 15.00 - 16.00 * Tussendoortje (soepstengel, ontbijtkoekje, stukje krentenbol etc) met wat drinken * Avondeten rond 17.30. Ze eet met de pot mee, en krijgt een yoghurt toetje. Uiteraard bied ik haar weer drinken aan. * Rond 19.00 ligt ze weer op bed. Als ze 's nachts wakker word probeer ik haar eerst weer normaal in slaap te krijgen. Even recht leggen, als ze last heeft van haar tandjes beetje dentinox smeren. Als het allemaal niet lukt (en na 2 uur ben ik nog met haar bezig), dan maak ik een klein flesje warme melk. Heel veel sterkte meid!!