Hoi iedereen, Ik ben nu 34 weken zwanger en bij mij is na een flinke bloeding met 31 weken vast gesteld dat ik een placenta praevia marginalis heb. De placenta ligt laat maar zeggen met een flapje voor de uitgang. Afgelopen vrijdag moest ik weer voor controle naar het ziekenhuis. De placenta ligt nog steeds het zelfde. Mijn gyn zei dat hij als dit zo blijft, en waarschijnlijk veranderd dit niet, ik een keizersnede moet ondergaan. Ik heb geen keuze volgens hem omdat er flinke complicaties kunnen optreden. Nu heb ik ook verhalen gehoord, of er over gelezen dat er vrouwen zijn die wel op een natuurlijke wijze zijn bevallen met een placenta praevia marginalis. Ik zie ontzettend op tegen een KS. Zo erg dat ik zou kiezen voor een algehele narcose omdat ik zo'n angst heb voor operaties. Het geduw en getrek aan je, ademhalingsmoeilijkheden na ruggeprik, de ruggeprik zelf, dat mijn man direct na de geboorte weg gaat met de baby voor onderzoeken etc etc. Zijn hier meiden die een normale bevalling hebben gehad na een placenta Praevia? Ik begrijp dat er veel vrouwen zijn bij wie dit rond de 20e week is vastgesteld en bij wie het omhoog trekt. En die wel normaal zijn bevallen. Dit is voor mij echter niet van toepassing omdat ik al 34 weken ben.. Ik hoop gauw reacties van jullie te ontvangen. Tamara
Hoi meid, Ik heb geen placenta previa maar wel een erg laagliggende placenta, tegen de bmm aan, en bij mij is de keizersnee al ingepland voor over 4 weken. De gyn wilde absoluut geen risico lopen. Dus ik denk dat je hoe vervelend het ook is er echt vanuit moet gaan dat je zo al wie zo een keizersnede gaat krijgen. Ik zie er ook ontzettend tegenop, maar ja we kunnen er helaas helemaal niks aan veranderen. En weet je, gelukkig komt aan alles een eind, ook aan de keizersnede en het herstel daarvan, zo probeer ik in ieder geval bij mezelf de angst weg te nemen want anders word ik ook gek van angst