Hallo allemaal ik had 4 sept een keizersnede en nu heb ik al een paar dagen last van pus dat uit de wond komt.Ook vormen zich blaren op een gedeelte van de wond.Bij wie is de wond ook ontstoken geweest en wat kan ik ertegen doen?Heb vandaag met spoed gebeld en die hebben gezegd dat ik langs moest komen.
Ik heb 10 dagen na mijn keizersnede een wondinfectie gehad. Ik kreeg in mijn kraamweek onverklaarbare koorts en er was aan mijn wond niets te zien, pas nar 10 dagen werd het daar een beetje rood. Ik moest weer een weekend in het ziekenhuis opgenomen worden. Ik kreeg een flinke antibioticakuur, de wond werd een stukje opengemaakt en er werd een wonddrain in gedaan, dwz een gaasje dat de wond open hield zodat al het vuil er uit kon... Niet erg smakelijk en ik kon er ook niet naar kijken. Na drie dagen kon ik weer naar huis. Blijf hier alsjeblieft niet te lang mee rondlopen!
He hoe begon het bij jou?Bij mij begon het ong 5 dagen geleden met pus wat eruit kwam en blaren wat daar op de wond kwam.Nu is het opgehouden verlies geen pus meer maar is nog wel rood.
Blaren horen er (bij mijn weten) wel gewoon bij. Pus natuurlijk niet. Maar die blaren heb ik ook beide keren gehad na de ks en zijn gewoon weer weggetrokken. Goed dat je het na laat kijken in ieder geval!
Precies, even naar laten kijken. Bij mij bleef er een stukje open maar er kwam amper vocht uit.Bleek dat het tot 20 weken na de bevalling open mag zijn :O gelukkig zat het eerder dicht! Miek
Het gekke was: er was niks te zien! Geen blaren, het was zelfs niet rood. Ik had dus alleen koorts. Het was geen borst-, long- of blaasontsteking, dus ik kreeg een kuurtje, maar ook dat hielp niet. Pas na het opnieuw openen van de wond werd het beter. Ik had er trouwens weinig pijn van. Het pijnlijkste was de aderontsteking die ik kreeg nadat een verpleegkundige (b*tch...:x) de infuusvloeistof met een veel te hoge snelheid in mijn aderen spoot. Mèn, wat deed dát zeer!