Onze wasmachine is nu echt bijna einde verhaal.. Helaas.. We hadden hem al tweede hands en hij is nu een jaartje of 8 oud en heeft na de verhuizing flink op zijn donder gehad omdat ik niet door had dat er nog verhuisbouten vast zaten(trommel draaide, dus ik dacht dat alles klaar om te gebruiken was.. oeps!). Dit was vorig jaar januari. Nu loopt hij als een gek, maakt vreselijk veel kabaal en we vermoeden dus dat hij het echt binnenkort gaat begeven. Ik ben me dus maar vast gaan oriënteren op een nieuwe.. Alleen heb ik echt geen idee waar ik op moet letten! We willen graag stil, energiezuinig en groot genoeg voor een gemiddeld gezin aangezien er hopelijk in de nabije toekomst kindjes gaan komen. Maar verder dan dat kom ik niet.. Hebben jullie tips waar je op moet letten? Zijn er bepaalde merken die je beter kunt vermijden qua kwaliteit en levensduur? Is er nog een die echt beter is dan de rest? En hoe groot moet hij zijn voor een gemiddeld gezin naar jullie ervaring?
Wij hebben de lg f1391QD. 7kg en qua energie a++. Hij speelt een melodietje af als hij klaar is. En dat is voor ons echt een uitkomst.
ik heb een indesit 6 kg en is a+.. maakt niet zoveel lawaai en ben er erg tevreden over. onze oude was ook een indesit en die heeft bijna 10 jaar gedraaid
2 à 3 jaar geleden een nieuwe gekocht. Hier A+++ en 7 kg. Ook naar waterverbruik gekeken. De decibels deden er hier minder toe. Maar sowieso zijn zowat alle toestellen stiller en stiller aan 't worden. Ik zou niet té duur gaan, want sowieso gaan wasmachines tegenwoordig kennelijk niet overdreven lang mee. Bijna eender welk merk je neemt. 8 à 10 jaar meegaan is al bijna een luxe geworden. (En zeggen dat mijn moeder al 35 jaar met 't zelfde Miele-toestel doet.)
Wij hebben een whirlpool en daar ben ik erg tevreden over. Ik heb een 7kg qua inhoud en dat is ideaal kan er gewoon een extra groot dekbed in wassen.
ik zou iig geen miele nemen. zijn langs zo goed niet als dat ze vroeger waren en de machine, de reparaties en onderdelen zijn mega-duur. ik ken 2 mensen die iets in de wasmachine's doen, 1 heeft bij een witgoed-winkel gewerkt en de andere werkt al jaren bij miele maar beide hebben en willen ze geen miele en hebben ze mij ook een miele afgeraden. ik heb een tante die zweert bij miele, ze heeft er 1 van 20 jaar oud. heel leuk maar het ding was toendertijd superzuinig maar nu loopt ze erg achter en is hij in vergelijking met de nieuwere machine's echt niet zuinig meer hier een aeg. was toen iets van 350-400 euro merken die heel goed bekend staan zijn asko en beco (tenminste, dacht dat die zo heette). mijn moeder heeft een asko van 12 jaar oud en wast er elke dag 2-3 wassen mee.
Hier sinds een half jaar een Bosch: Bosch A+++ -30% 8kg 1600toeren Erg tevreden over. Hadden hiervoor een bovenlader van 4.5kg. Ik ben nog steeds regelmatig verbaasd over de berg wasgoed die in de nieuwe wasmachine past
Ik heb een Miele, super tevreden over. Mijn moeder, 3 ooms en tantes, mijn broer en mijn grootouders hebben altijd Miele. Ik ben begonnen met een samsung machine. Vond ik niet zo heel fijn. Na 6 jaar weg gedaan, was nog niet stuk, maar wilde graag een Miele. Hij is stil, wast heel mooi schoon, makkelijk in gebruik.
Ik heb toevallig ook dit weekend een nieuwe gekocht. Een Samsung eco bubble. Wilde graag een was/droogcombi en de keuze is op deze gevallen. Gebruik de droger bijna nooit maar ooit, als ik geen zin heb om alle sokken op te hangen en voor handdoeken etc weleens, en de slaapzak van zoontje is het handig dat je de optie tot drogen wel hebt nu ook een indesit al 9 jaar ook een combi, maar dat ding stuitert ondertussen de hele bijkeuken door bij centrifugeren en lekt soms ook een beeyje water, nu maar een nieuwe dus. Ik geef als tip veel reviews lezen, ook op amazon.co.uk en amazon.de. dan krijg je echt een beeld van de voor en nadelen vind ik.
Ik heb ook een wasdroogcombi van Samsung (eco bubble) ben erg tevreden. Had sowieso geen ruimte om beide te plaatsen dus ben blij dat ik nu een combi heb. Erg fijn!
Ik heb een indesit. Programma voor kort programma vind ik ideaal. Zomers zijn veel shirts niet vies maar moeten wel opgefrist worden. En kinderbeveiliging vond ik heel belangrijk omdat de wasmachine in de bijkeuken staat en dus vlak bij de kinderhandjes. Als de machine draait dan kan er aan de knoppen gedraaid worden maar veranderd het programma niet.
Wij hebben sinds gisteren de LG F1495BD ,A+++ waar 12 kilo in kan kijk eens anders keer op kieskeurig ! Onze wasmachine komt erg goed uit te test en de reviews zijn super goed .
Hier toevallig vorige maand een Samsung ecobubble gekocht. Heerlijk ding! In die van ons kan 8 kilo. Dat is echt lekker veel.
Ik heb een miele. Mijn oma ook en die van haar doet het al ruim 25 jaar. Veel opties qua progranma, grote trommel en volgens mij ook aardig zuinig.