ik heb ook een oudere man, ik ben 22 hij is 43. en nu via ICSI toch zwanger. Was een lange weg, hij was al 14 jaar gesterriliseerd. Maar het was gelukkig niet meer onmogelijk. Nu voor ons de 1e 2 kinderen onderweg, vpoor hem 4 en 5
Mijn man en ik schelen bijna 21 jaar, ik ben 26 en hij is 47 we zijn al 6 jaar samen. Hij had al 2 zoons uit een eerdere relatie die ook bij ons wonen (hun moeder is niet meer in beeld) Samen hebben we een dochtertje van 2 jaar, de 2de maand was ik al zwanger, zijn eerste 2 kids zijn 1 door de pil heen en de ander in de 1ste maand verwekt dus hij heeft super zaad hihi. Nu zijn we de eerste maand bezig voor nr 4 (nu 20 dagen overtijd en nog steeds negatieve testen pff) En hoe mijn ouders reageerden? Mijn moeder vond het vreselijk en mijn vader dat ging wel. Na de eerste ontmoeting was het overigens meteen goed gekomen, en ze vonden dat ik het mezelf wel moeilijk maakte omdat hij al kids had. Die woonden toen nog niet bij hem. Maar na een aantal drama jaren is de moeder naar het buitenland verhuisd, heeft 3 kids in 3 jaar tijd gekregen en we horen zelden nog iets. Dus de rust is hier terug gekeerd. Ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik er meer erg in begin te krijgen dat hij ouder is sinds onze dochter wat groter is, hij kan niet altijd alles hebben, ze is nogal kattig soms En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet op mannen val die zoveel ouder zijn als mezelf, meestal is het wel 5-10 jaar maar ja dit is wel erg veel, hoe in de toekomst gaat hoef ik niet meer over te denken, ten eerste weten we het niet en is nu een beetje te laat om nog over na te denken
Dank voor alle leuke reacties! Ben dus niet de enige Mijn ouders schelen zelf 15 jaar. Ik val niet perse op oudere mannen, het is toevallig zo gelopen. We kenden elkaar al jaren via via. Hij heeft zelf geen kinderen en verlangt er erg naar. Mijn ouders reageerden ok. tenminste, mijn vader is erg ziek dus dat telt eigeniljk niet. bij hem moet zowieso elke man uit de buurt van zijn dochters blijven, haha. Als ik vroeger jongensvrienden van school op bezoek had was hij al vreselijk. Mijn moeder was eerst sceptisch maar meer omdat onze relatie begon met liefdesverdriet, wat hij bij mij had veroorzaakt. Later is dit goedgekomen. Maar nu ze hem goed kent, gaat het allemaal fantastisch. Hij is ook een schat met mijn fam en supersteun voor mijn mams. Mijn schoonfamilie zijn lieverds.. Mijn vriendenkring maakt wel eens grapjes maar op en lieve manier hoor. Heel soms krijg je wel stomme reacties. Maar dit is vooral wanner we in een sociale omgeving zijn waar ik bijvoorbeeld de jonfste ben. Dan nemen (vooral oudere vrouwen) automatisch aan dat je niet al te snuggger bent, een slaafse volgeling van de oudere man waar jtegenopkijkt. dit is natuurlijk onzin maar sommigem ensen nemen niet de moeite om met jete praten en trekken meteen een conclusie. Ik lach het dan meestal af. Hoewel mijn moeder altijd zei dat ze nooit last had van het leeftijdsverschil (totdat mijn vader dement werd). Ik begin wel wat dingen te merken het laatste jaar. Hij is hartstikke gezond en ziet er 10 jaar jonger uit maaaaar beginnen kleine kwaaltjes hier en daar, als we laat naar bed gaa nheeft hij een dag nodig om bij te komen etc. . Er is echt wel een verschil te merken met 5 jaar terug. En dat merkt hij ook, hij wordt er soms onzeker van merk ik. Dus snap wel wat je bedoeld Cyn.. ook al maak ik mij af en toe zorgen over de toekomst probeer ik er niet teveel aan te denken. Je wil toch SAMEN oud worden en ben bang dat hij wanneer ik 50-60 ben iets krijgt. Iedereen krijgt zijn portie nare verassingen in het leven. Er kan vanalles gebeuren. Maargoed het is ook een enorm kadootje in het leven wanneer je iemand vind die bij je past, waar je thuis bij bent. Dit geluk heb ik en is toevallig in de vorm van een oudere man gekomen, tsja... Wij zijn na 5 jaar nog steeds hartstikke verliefd, hebben het altijd gezellig, leuk en raken NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT uitgepraat. Hij is de liefde van mijn leven. Iets anders dan ik had gedacht liefs
Mijn man is 53 en ik ben 28. Na twee eerdere relaties met mannen van dezelfde leeftijd, ben ik hem tegen gekomen. Als je ons beiden van tevoren had verteld dat dit zou gebeuren i.v.m. het leeftijdsverschil, dan hadden we iedereen voor gek verklaard. Het is ons gebeurd en het gevoel van verbondenheid, houden van en elkaar liefhebben is onbeschrijfelijk. In het begin van onze relatie heb ik hem gelijk duidelijk verteld dat ik een kinderwens heb. Na een eerdere bbz van 4 mnd. en het verlies van een eileider daarbij, groeit de wens om opnieuw zwanger te worden. Wij zijn nu bezig om zwanger te worden en gaan op dit moment door de medische molen. Hij heeft geen kinderen uit eerdere relaties en zou graag onze kinderwens vervullen. Natuurlijk zijn er vooroordelen over onze relatie: 1. ik ben iemand die uit is op zijn geld (heb zelf een goede baan en ben zeer zelfstandig ingesteld, daarbij is hij eigen ondernemer en in het huidige klimaat moeten wij ook de eindjes in het bedrijf samenknopen) 2. ze zal wel op zoek zijn naar een vaderfiguur (ik heb een normale band met mijn vader en hij kan goed opschieten met mijn man) 3. ongezond om op zijn leeftijd kinderen te krijgen (wie zegt hoe oud ik word? Lezen zulke mensen wel eens de leeftijden bij de overlijdensberichten in de krant?) Liever (statistisch) korter intens geluk voor ons. Daarbij hebben wij wel eens meegemaakt dat onbekenden een seksistische opmerking maken m.b.t. ons leeftijdsverschil. Dan denk ik bij mijzelf, ik geef toch ook niet ongevraagd mijn mening over iemand anders relatie van evt. dezelfde leeftijd? Wij hopen dat het ons gegeven is om zwanger te worden en nog lang van elkaar te mogen genieten. Daarbij is leeftijdsverschil geen issue voor ons. Roos
Heel herkenbaar Roos. Trek je er niets van aan, zoals ik al eerder schreef, ht is een cadeautje wanneer je ienmand vind waarmee je ECHT alles in ej leven kunt delen. En dat hoeft niet bij iedereen op de standaard manier. Tegenwoordig moet ik erg lachen om de vooroordelen van mensen. Wij waren eens op een borrel waar een vrouw naast mij van in de 40 echt pissig werd van ons. (Kan ik mij ook weer ergens voorstellen, want als vrouw van eind 40 is het eens stuk lastiger man te v9nden. Aangezien mannen over het algemeen liever een jonge vrouw hebben Ik kan er alleen niet tegen wanenr mensen automatisch denken dat ik een leeghoofd ben. Heb 2 hbo studies gedaan en beschouw mijzelf als een intelligente vrouw. Ik heb een oudere half zus, mijn broertje en ik zijn tweede leg. Mocht ik deze maand zwanger raken dan is mijn man 49 wanneer hij papa wordt, net als mijn eigen vader. Had drie dagen en twee dagen geleden positieve ovu test. 3 dagen geklust, vandaag denk ik nog een keertje voor de zekerheid. HAd tot gister ovulatiepijn, vandaag is de pijn over, dan is ej eitje gesprongen toch. Dat we maar snel allemaal een positieve test mogen hebben! xx
Wat een grappig topic, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan. Ik ben 28 en mijn man is 35 jaar, niet echt een enorm verschil vind ik. Ik sta er eigenlijk nooit bij stil en niemand heeft er ook ooit iets over gezegd. Misschien komt het ook doordat mijn zus en ik ook 7 jaar verschillen...? We hebben het geweldig samen en het is de liefde van mijn leven!
Sommige zijn idd behoorlijke verschillen maar wat maakt dat uit? Als je van elkaar houdt en het bent voor elkaar dan is dat toch goed?! Mijn man is 33 en ik ben 27, geen mega verschil dus. Ik ben gescheiden eind 2004 van mn ex, daar had ik 2 kinderen mee. Samen willen mijn man en ik nu heel graag een kindje, maar dat moet nog even wachten