graag hoor ik wat ervaringen.. Ik ben me zojuist een hoedje geschrokken van de prijzen van die moederfietsen... tweedehands valt het ook niet mee...het is echt roofgoed. Na een opmerking van mijn moeder,dat ze het vroeger ook met een gewone fiets deden en dat dat prima ging vraag ik me af hoe jullie hier over denken. Is het al die euro's waard of zou een gewone fiets ook prima lukken? Ik ben zelf maar een spriet dus over de afstand tussen zadel en stoeltje enz. maak ik me niet zo druk. wat zijn nou de voordelen van zo'n moederfiets? graag ervaringen ook van moeders die het met de gewone fiets doen. alvast bedankt!
mijn mening? Ik dacht ook eerst: heb ik niet nodig! die onzin! Ik had een goede union fiets en vond het prima. Maar toch fietst het niet handig op een gewone fiets en ook het kindje in de fiets zetten en dn omkiepen e.d. Ik heb een montego {de duurste van hun} gekocht, is 1 van de goedkopere en het is echt een verademing! hij fietst heerlijk is lekker ruim, lekker stevig, lekker degelijk en zelfs nu pas ik er prima tussen! dus wil je echt fietsen dan JA
ff een link opgespeurd voor je: Fietsenwinkel.nl, de grootste keuze van Nederland - Moederfietsen e ik heb deze: {inmiddels niet meer de duurste} Fietsenwinkel.nl, de grootste keuze van Nederland - Montego Liberty 2008,montego liberty 2008,Montego,3 versnellingen,7 versnellingen,moederfiets,
Ik vind het als je de extra ruimte niet nodig hebt onnoddig en veel geld. Ik zou gewoon een stevige fiets halen en een vorkstandaart (met dubbele poten) zodat hij tevigger staat.
De eerste keer dat ik ging fietsen met mijn dochter lagen we languit in de winkelstraat omdat ik mijn fiets niet af kwam. Gelukkig alletwee ongedeerd, maar ik was zo geschrokken dat ik onmiddelijk een moederfiets heb gekocht. Die bevalt prima. Er zit een veer in zodat het stuur niet omklapt als ik haar in haar stoeltje zet en hij blijft staan op de standaard met haar er in terwijl ik de voordeur open maak. Geeft me een veilig gevoel. Ik ben niet zo handig, namelijk. Maar vrouwen hebben het tientallen jaren met gewone fietsen gered, hoor kan ook.
Ik heb een omafiets, gaat prima hoor met het zitje voorop. Ik had verwacht dat ik minder ruimte zou hebben. Het is ff wennen met op en afstappen en vooral met de bochten. Het is nog een beetje wiebelig, maar ik heb dan ook pas 2x gefietst met hem.
Ik heb mijn moederfiets met liefde weer ingeruild voor een gewone damesfiets. Vanwege de kleinere en bredere wielen vond ik hem alle behalve fijn fietsen. Wel op de korte afstand maar als je een stuk verder moet kom je niet echt vlot vooruit. Het is wel handig met de kinderen van de fiets halen maar dat lukt me nu ook prima eigenlijk. Je kan ook gewoon een andere standaard kopen zodat je fiets steviger staat.
Ik had voorheen een omafiets "uitgebouwd" met een dubbele standaard, een stuurveer en een verlenger voor de bagagaedrager ivm de fietstassen.. Ging zeker met het voorsoeltje prima maar de fiets werd zo zonder versnellingen wel erg zwaar toen Nikki naar achteren verhuisde..Nu een mamafiets en het scheelt echt wel veel, maar zonder fietsplan had de omafiets ook nog prima voldaan hoor!
Ik dacht ook eerst dat het niet nodig zou zijn, maar op die fiets die ik had, werkte een zitje voor geen meter. Ik kon amper bochten maken en als ik onverwacht moest remmen, kon ik zo met fiets en al omvallen. Dus toch voor een moederfiets gegaan. Ik heb er eentje bij Megabike gekocht www.megabike.nl voor 400 Euro, aluminium frame, 7 versnellingen, zo'n stevige standaard, schuimrubber om stuur, beveiliging dat je stuur niet omklapt etc. Bevalt prima. Was wel even wennen in het begin. Je kunt ook eerst eens kijken of het op je huidige fiets ook goed gaat, verschilt natuurlijk per model en ja, mijn moeder heeft ook jaren als een soort pakezel met kinderen en boodschappen op een gewone fiets rondgereden, toen bestond zoiets echt niet.
Ik heb een doodgewone opoefiets en dat gaat prima. Het is belangrijk dat je zadel laag genoeg staat zodat je goed met je voeten bij de grond komt. En bij het op en afstappen ga ik vaak op de weg naast de stoep staan. Dan kom ik net even wat makkelijker van mijn fiets af, maar zonder stoep is het ook te doen.
Ik ben erg blij met mn moederfiets. Ik heb de dure gazelle bloom want die heeft gewone grote wielen. Deze fiets, fiets met volle bepaking lichter dan mn sportfiets. Ik ben er erg blij mee. Ik was laatst uit logeren en had daar een gewone leenfiets met een zitje achterop en fietstassen, maar ik vond dat maar erg zwabberen. Je merkt dan dat een moederfiets er echt op gebouwd is om volbepakt te fietsen. Je hebt dan geen zwabberig gevoel. Ik ga vanmiddag ook weer lekker fietsen.
Ik heb een maand geleden ook een moederfiets gekocht, omdat ik niet zo'n held ben en dan ook meteen twee kindjes op de fiets moet zetten heb ik hier mede voor gekozen. Het is hier uiteindelijk een Sparta Gazelle limited2009 geworden, niet goedkoop maar wel erg fijn!!! Ook deze heeft gewoon grote wielen en het stuur is niet meer zo extreem breed. En 7 versnellingen vind ik ook wel een eis. Deze fiets voldeed aan alle eisen en hij fietst ook nog eens erg lekker!!! Op mijn oude fiets was het niet gelukt om nog op mijn zadel te komen.
Ik heb ook een moederfiets en ben er super blij mee , maar ehm, de kleine mag nog niet voorop. Nog een paar maandjes wachten. Ik wilde heel graag de Sparta Amazone Trendy, dus hield marktplaats goed in de gaten (nieuw vond ik de duur), vandaar dat ik 'm nu een paar maandjes eerder heb dan nodig!
Ik heb een heel gewone Batavus damesfiets, vrij laag en met terugtraprem, en een 'gewone' enkele standaard. En daarop sinds kort een Bobike Mini+ voorzitje. ik vind het prima gaan, heb geen behoefte aan een speciale moederfiets.
ik wilde er eerst ook geen kopen, vond het onzin en te duur. maar mijn moeder zei toen dat ze wilde dat ze vroeger al hadden bestaan. aangezien zij 4 kinderen heeft grootgebracht en alles op de fiets deed zal ze wel een punt hebben dacht ik. dus heb er toch een gekocht. heb 349 euro betaald voor een nieuwe.
ik ben van mening dat het niet echt nodig is .... Mn moeder zelf heeft het tenslote jarenlang weten te presteren om met 4 kleine kids op 1 normale damens gazelle alles te doen Zelf heb ik afgelopen jaar met de eertste zwangerschap een goeie degelijke batavus nieuw aangeschaft voor ene prijsje waar je stijl van achter over valt dus heb echt geen behoefte om die in te ruilen + dat ik na zwangerschapsverlof weer gewoon ga werken en minstens 20km per dag afleg en wat de vrouwen vroeger konden, moet ons nu toch ook lukken
ik krijg het niet voor elkaar op een gewone fiets: fietsen met m'n dochter. Dus tot nog toe is m'n man alleen met haar weggeweest... Nu is mijn conditie niet zo goed, dus mogelijk lukt het op een moederfiets ook niet, maar ik kom nu gewoon niet opgestapt en afgestapt, dus dan houdt het al snel op. En oke, ik ben inderdaad niet zo handig en lenig waarschijnlijk
tuurlijk is het net per se nodig, maar het bezorgt je wel een hoop extra comfort. Ik heb de gazelle bloom en ben er erg blij mee. De instap is gewoon een stuk ruimer dus kom er nog makkelijk op en af, zelfs nu nog terwijl ik echt een hele dikke buik heb. Het stuurslot en de vorkstandaard zijn ook handig, net als dat het stuur met schuimrubber is bekleed. Ook de bagagedrager is langer waardoor je een stoeltje en fietstassen achterop kunt doen. Maar het is gewoon wat je er voor over hebt en of je huidige fiets redelijk is. Mijn vorige fiets was een opknappertje die eigenlijk te laag was voor mij, dus ik moest wel iets anders. Oh ik las trouwens dat iemand de fiets met kind erin even laat staan om de voordeur open te doen: NIET DOEN! heb het 1x gedaan en mn fiets kletterde mooi om met m'n zoontje erin. Je kind beweegt toch en zo stevig staat ie nu ook weer niet. Het enige nadeel vind ik dat ie zo zwaar is, op zich ook heel degelijk natuurlijk, maar mijne is nog een tikje zwaarder omdat ik een hoger (en dus groter) frame heb.
ik wil dalijk wel een moederfiets. Mijn huidige fiets gaat niet werken met een zitje (en toch hopelijk ooit 2 zitjes) dus moet toch een andere. Ik heb nog nooit van mn leven een nieuwe fiets gehad, dus ik ga nu eindelijk een nieuwe kopen. Met alles erop en eraan (dus ook een beetje voor heb) Ik ga voor de gazelle Bloom (moet nog even proefrijden) omdat ik gezien mijn lengte framemaat 61 nodig heb, en ik alleen de keuze heb tussen de sparta en de gazelle... Ik word altijd een beetje kriebelig van opmerkingen als "vroeger hadden ze dat ook niet en toen redden ze het ook" ... Ja juist ja en vroeger hadden ze ook geen wc papier.... Maar goed, nodig is het niet, maar wel een welkome luxe
Vroeger waren de fietsen ook anders dan nu, dat moeten we ook niet vergeten. Ik heb gisteren mijn Gazelle Bloom opgehaald bij de fietsenmaker. Ik heb voor deze mamafiets gekozen omdat het stuur niet zo breed is, en je er dus ook 'normaal' mee kunt fietsen als de kinderzitjes eraf zijn. Je hebt dan niet zo'n belachelijk breed stuur. Ik moet nog wel even wennen aan het op en afstappen, maar verder fiets ie heerlijk.