Hoi meiden, Ik weet dat er een aantal zijn die bewust een lat relatie hebben. (Met kinderen) Ik heb dat zelf altijd niks gevonden, maar het is nu toch iets waar ik over wil nadenken. Ik wil verder niet ingaan op het hoe en waarom. Ook geen oordelen ajb Ik ben alleen benieuwd wat dat doet, en wat jullie ervaringen daarmee zijn? Liefs MamaZE
Ik heb geen lat relatie, maar het lijkt mij erg fijn. Wij hebben het er hier wel eens over gehad. Ik heb erg veel ruimte en tijd nodig om te kunnen laden en ontladen. Mijn man en ik leven verschillende ritmes en daarnaast leef ik met iemand met adhd. Zelf ben ik vrij gevoelig aangelegd en dat botst. We zijn in relatietherapie geweest en daar is ook dit naar boven gekomen. We zouden best een tweede plek willen. Financieel kan dat nog niet. Hoe dat is voor je gezin? Het is maar net hoe je er in syaat denk ik. Mijn man is nu ook een hele week weg voor werk en slaapt niet thuis. Heerlijk en dochter vind het geen punt. Ik denk dat je beter kunt latten in heel veel liefde en respect dan opgehokt te zitten met ergernissen die ten koste gaan van. Wanneer je weet dat je kunt bouwen en vertrouwen op elkaar kan het goed gaan. Layten wil niet zeggen altijd en alles alleen. Juist niet. Ik lees graag mee.
Jij verwoordt het precies hoe ik het ook ervaar. Veel ergernissen, en onze relatie is nu echt een geval 'niet met en niet zonder elkaar'. Als we zo doorgaan loopt het echt op z'n eind.. Het zou dan om een heel goedkope huurflat gaan. Met toeslagen kom ik wel al heel ver.
mis een stomme vraag , maar als je een latrelatie heb, dat is dan toch dat ieder zn eigen huis heeft?
Ik kan mij best voorstellen dat als ik ooit terug aan een relatie begin, dat het dan een lat wordt. Ik heb graag mijn eigen ruimte en een eigen plek. En ben enorm voor de 'no drama'-aanpak. Slechte dag, even ademruimte nodig of wat dan ook: even terug naar je eigen plek en elkaar wat plaats gunnen.
Zouden veel van dit soort problemen ook niet op te lossen zijn door een eigen kamer in huis met een slot erop, zodat je gewoon even niet gestoord wordt en stoom kan afblazen?? Als je geen geld hebt voor 2 woonruimtes bedoel ik
Ik vind het helemaal niet raar dat je dat zou willen. Persoonlijk niet maar wij zijn dan ook een maand samen en dan is hij weer een maand werken. Dus in die maand alleen heb ik alle tijd en ruimte voor mezelf...en als hij thuis is weer lekker samen. Lijkt bijna als een soort latten als ik er zo over nadenk, ha ha
Mijn schoonouders hebben jaren gelat. Nu ze beiden 65+ zijn wonen ze weer samen, oa om voor elkaar te kunnen zorgen. Ze waren hun tijd ver vooruit, ook altijd veel over geroddelt. Dat was minder leuk, met name voor de kinderen.
De ouders van een vriendin van mij hebben het ook altijd gedaan... Kinderen hebben inderdaad ook veel last van roddels gehad. Nu wonen ze ook weer samen nu ze met pensioen zijn.
Mijn ouders hebben al 17 jaar en latrelatie. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik was 12 toen mijn surrogaat vader in ons leven kwam. Eerst gingen we altijd in het weekend naar hem toe en later kwam hij in het weekend bij ons.
Twee jaar een latrelatie gehad met m'n huidige partner voor we gingen samenwonen. Ik denk eraan terug als een hele mooie tijd. Ik zou nu niet meer terug willen omdat we kinderen hebben en het zo ook fijn is. We gunnen elkaar nu ook de ruimte en tijd om 'alleen' te zijn. Want dat hebben we gewoon nodig. Niet omdat we ruzie hebben of er onrust in de relatie is. Dat gaat heel goed. Maar dat is mede omdat we elkaar wel de ruimte gunnen die we nodig hebben. Niet dat dat een opgave is, aangezien we er hetzelfde instaan. Maar die tijd dat we een latrelatie hadden was wel heel speciaal. Met name omdat de tijd die je dan samen doorbrengt ook echt quality time is.
Het zou hier absoluut niet de bedoeling zijn dat de kinderen heen en weer gaan. Dit huis blijft onze 'thuis' voor ons allemaal, en daarnaast een klein flatje voor de ander, zoiets..
hmm ik zou er zelf niet voor kiezen. Het lijkt mij verwarrend voor de kinderen en ook niet duidelijk. Want wanneer gaat de 1 daar zitten en wanneer de ander?? Ik vind het ook niet echt een voorbeeld...papa en mama zijn bij elkaar wanneer ze zin hebben en het hen uitkomt.
Ik snap je beredenering, maar het is dit..of helemaal uit elkaar Even vooropgesteld, hoe het 'eruit zou moeten zien' weet ik nog niet, maar het is wel iets waar ik me in wil verdiepen.
even duidelijk makend dat ik niet snel naar scheiden enz zou grijpen. Zou ik dan toch kiezen voor uit elkaar met een mooie co ouderschaps regeling en fijn met elkaar omgaan als het om de kinderen gaat.