Wie heeft er een PVC vloer???

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En wil haar ervaring met mij delen en als het kan een foto plaatsen?
    Mijn moeder hoorde hier van toen ze op zoek was naar een nieuwe vloer. Haar voorkeur gaat uit naar laminaat, tot ze in de winkel hier mee kwamen....

Ik ken het echter niet;)

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben een pvc vloer en zijn er erg tevreden over en willen het in de toekomst ook in de huiskamer leggen.
    We hebben het nu in onze vroegere bijkeuken die nu als achterkamer gebruikt wordt en ook intensief gebruikt wordt.

Het is warmer dan laminaat en ook het geluid wordt meer gedempt door deze vloer en het ismakkelijk te onderhouden.

Hier dus erg positief over deze vloer.

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik kan geen foto laten zien maar mijn schoonzusje heeft het en het lijkt erg mooi, ze hebben het zelf gelegt maar dat komt wel heel precies, er mag geen haartje of korreltje zand onderliggen want dat zie je.... ze hebben er veel werk aangehad maar het resultaat is mooi.... hoe het zich houd is nog afwachten ze wonen net een maand......

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Zelf geen ervaring maar het schijnt ideaal en haast onverslijtbaar te zijn. makkelijk met schoonmaken. Ik vind het ook een hele mooie vloer om te zien.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En qua schoonmaken?? Ik hoorde dat het in principe veel kan hebben, maar dat dweilen vaak strepen achterlaat?!?

(dit kwam ik al google-end tegen als een van de nadelen??)

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben pvc, showroom-kwaliteit door het hele huis (behalve badkamer,wc,kelder en zolder) liggen. Ik vind het erg mooi,makkelijk schoon te houden maar toch ietsjes minder krasvast dan beloofd..

Bekijk bijlage 297105

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Prachtig zeg!!!

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Bij het bedrijf waar ik werk ligt pvc in de hal (honderden voeten per dag) en in de kantine. Prachtig materiaal en je ziet nog geen krasje slijtage.
    Wij hebben net besloten dit ook bij onszelf op de bovenverdieping te leggen.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Mijn broer heeft zelf een bedrijf in pvc vloeren, hij heeft het zelf in het hele huis ook gelegd (heb helaas geen foto) maar wauw, het is mooi en makkelijk in onderhoud. Krast een heel klein beetje maar bij hem is het niet te zien. Het is wel het beste wat er is qua harde vloeren als het om krassen gaat, behalve plavuizen dan, die zijn nog sterker.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wij hebben op kantoor een vloer van PVC, ik vind het heel mooi! Maar het krast inderdaad wel, maar dat zou mij niet zo storen...

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik ben ook erg benieuwd! Bij ons wordt de nieuwe pvc vloer volgende week gelegd.. We hebben deze inderdaad gekozen ivm kras en slijtvast.

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik heb er nog nooit overgehoord.
    Wij zijn nog aan het twijfelen wat voor vloer we willen.
    Is die vloer net zo koud als plavuizen?
    Waar kan je dat kopen in de omgeving noord limburg?

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee pvc is niet zo koud als plavuizen hoor.
    je zou even moeten googlen, zou niet weten in noord limburg.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn buurvrouw heeft het. Heel mooi en makkelijk schoon te houden. Ze is heel tevreden over

15. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Wij zijn ook tevreden. Wij hebben een vloer van TFD en zie na 2 jaar (incl veel zand ivm doorlopende verbouwing) nog geen krassen. Makkelijk in onderhoud en erg stevig.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Heeft een van jullie ook een winkel waar jullie hebben gekocht (en dus tevreden waren over de service/kwaliteit vloer)?

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jammer dat je geen foto hebt!
    Kan je uitleggen wat je onder krassen verstaat? Is dit hinderlijk? Of vergelijkbaar met laminaat??
    En heb je wellicht, via pb, een link naar zijn website (als hij die heeft)? Ik ben wel heel benieuwd!

18. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Wij hebben het o.a. in de hal en het ziet er na anderhalf jaar nog steeds keurig uit. Het voelt aan je voeten warmer dan bijv laminaat.

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wij hebben de vloer nu een jaar en zijn zeer tevreden. Makkelijk in onderhoud en bij ons zie je nog geen krassen en vegen erop. Het neemt de kamertemperatuur aan, dus niet heel koud. Wij hebben het gekocht bij floor-ever daar doen ze alles all-in, dus ook egaliseren en leggen. Wij hebben ook een zwart biesje ertussen, lijkt daardoor op een scheepsvloer. De foto is een beetje donker, maar dan heb je er een beetje een beeld bij.

20. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben ook een TFD vloer liggen, nu al bijna 3 jaar. Nog steeds erg over tevreden. Krassen onstaan wel, maar zie je bijna niet onder andere door de houtlook. Hier ligt het in combinatie met vloerverwarming en ik vind het zeer fijn aan mijn voeten, plavuizen voelen snel koud aan dit niet. Schoonmaken is erg simpel. Gewoon sopje (blue wonder-vloeren) eroverheen en geen streep te zien. Verder is het absoluut niet glad en wij hebben er een soort houtstructuur in zitten, dus niet alleen patroon maar ook een ruwe (nerven) bovenkant
    Foto heb ik even uit een bijlage van een ouder topic, maar dan kun je het toch even zien. Foto was niet gemaakt voor de vloer, maar voor marktplaats, maar de kleur en structuur is goed te zien.
    foto

Deel Deze Pagina