Almere Poort

Discussie in 'De lounge' gestart door silvana81, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wie woont hier of gaat hier wonen?
    wat is de reden dat je naar Almere Poort bent gegaan of gaat?

Wij twijffelen heel erg, ons huis gaat binnen enkele weken de verkoop in en nu kijken we een beetje rond met wat de mogelijkheden zijn.
    in ons dorp blijven betekend een hypotheek van rond de 275.000,- voor 4 kamers, tuin, 110 m2....en dan nog moeten opknappen ook of dubbelglas erin laten zetten.
    Vindt Almere Poort dan een stuk voordeliger en nieuwbouw dus geen gebreken verder.

Maarja het dorp waar we wonen voelt zo vertrouwd!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ken het verder niet, maar weet er wel een goede gastouder, haha.

3. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Hoewel veel Amsterdammers naar Almere zijn gegaan, zou ik het nooit doen. (ook al zeg ik altijd, zeg nooit nooit ;)) Almere Poort vind ik wel erg mooi!! Jeetje wat een tegenstrijdig bericht, sorry!

Maar ik zag laatst dat Holendrecht/Reigersbos helemaal niet zo duur is. (Maldenhof, bijv.) Daar zou ik eerder naar kijken. Oh en de nieuwbouw bij het begin van Diemen, Sniep, staan ook de te koop voor 249.000 en 5 kamers. En nieuw!!

Sorry, aan mij heb je niets! Succes! :)

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik heb heel lang in almere gewoond en Poort ken ik van verhalen. Ik zou er zelf nooit meer terug willen om te wonen. Helemaal als je van een dorp naar almere gaat, is de overgang echt groot!

Ik voel me er elk geval veel minder veilig, er gebeurd zoveel in ALmere. Helemaal met kinderen vind ik het niet fijn.Ik weet wel dat er overal dingen gebeuren, maar naar mijn idee in Almere veel meer. Waar ik nu woon, nog nooit wat meegemaakt in almere behoorlijk vaak.

5. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi Silvana,

Bijna 20 jaar heb ik in Almere gewoond. Ik ben er opgegroeid en heb het er prima naar mijn zin gehad. Het is een hele groene stad met veel speeltuinen, en waarin bovendien erg veel goed is geregeld (denk aan dokterssystemen, ondergrondse afvalsystemen, veilige aparte busbanen, erg goed OV, veel scholen, veel winkels, etc). Almere is nieuw en daarom heeft het nog niet veel 'karakter' maar het is een prima stad die zeer kindvriendelijk is.

Tuurlijk gebeurt er weleens wat maar het is nou eenmaal een stad en in een stad gebeuren dingen. Het wordt er steeds drukker, dat wel, Almere is populair.

Je hoeft je volgens mij niet te beperken tot Almere Poort, zeker niet als je voor een leuk bedrag kunt kopen. Er staan zeer mooie huizen in het nieuwe, rustige en dorpachtige deel van Almere Buiten: Sieradenbuurt, Stripheldenbuurt (nadeel: al die idiote straatnamen in Almere ;))

Almere is prima en zeker het overwegen waard. Kijk goed in welke buurt je gaat wonen. Stedenwijk in Almere Stad staat bijvoorbeeld bekend als asobuurt.

Succes en je mag me ook pb'en!

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mij mag je ook rustig een PB sturen.
    Ik ben van een boerderij verhuisd naar de grote stad. Uit 010 nog wel.
    Ik woon in de danswijk. Super buurt!
    ik heb 2 maanden in poort op een BSO gewerkt, maar daar zou ik persoonlijk niet willen wonen. Puur omdat de tomtom er nog geen school kan vinden. Het is er ook nog lang niet klaar!

Ik hoor het wel!

7. Onje

Onje Niet meer actief

Vind je de nieuwbouw in diemen niks ?

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Jawel hoor! maar 299.000,- vindt ik een hoop geld zo groot zijn die woningen nou ook alweer niet.

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Bedankt voor je reactie,

Wij hebben al wat rond gereden en vinden sommige wijken best mooi maar bv Almere Buiten voelt voor ons (amsterdamers die in Diemen wonen) te ver weg.
    Wij zouden alleen voor Almere Poort kiezen als we naar Almere gaan.
    Ook voor ons werk is de reistijd minimaal ten opzichte van nu.
    Wij zijn pas in Almere Poort gaan rondlopen en werden gelijk in het Cascadepark aangesproken door buurtbewoners wat ze allemaal van plan waren, werd ook thee/koffie aangeboden.

Vindt alleen de winkels wel erg minimaal kleine AH en wat eettentjes.
    Maar we vonden het er wel mooi uitzien.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn broer woonde in almere haven (ee gouwen) en woont in poort en woonde er twee maanden en wilde er toen alweer weg.
    Nu hebben ze weer in almere haven een huis gekocht.

Deel Deze Pagina