Ik zou er pas over kunnen oordelen als ik er echt zelf voorsta denk ik.. Ik kan nu van alles roepen maar het is nu niet aan de orde.
wij zitten puur op medicatie voor mn zoon omdat hij zelf aan geeft dat het TE druk in zn hoofd is en nu met zn ritalin is dat niet meer voor ons had het niet gehoeven maar tis puur voor zijn eigen
Nee bij voorkeur niet, mijn man gebruikt ook geen ritalin of concerta. Maar zoals mamavanjena zegt, als je kind er zelf om vraagt, zouden wij wel eens anders kunnen beslissen
Ik denk dat hier geen ja/nee antwoord op te geven is. Voor mij meer een nee, tenzij of liever niet. En dus eerst kijken naar andere opties om de rust te bewaren.
Liever niet. Maar goed... Dat zeg ik nu. Ik weet niet hoe ik erover zou denken als mijn kind daadwerkelijk adhd zou hebben
Geen idee! Als ik echt voor die keus zou staan, dan zal het waarschijnlijk net zo zijn als mamavanjena en papaver.
Ja zeker, mijn broer heeft mijn hele jeugd verpest met zijn problematische gedrag. Mijn moeder zei altijd liefkozend dat hij er niks aan kon doen dat hij een beetje anders was. Nu denk ik wel eens jeetje, als hij 10 jaar eerder aan de concerta was gegaan was ons een hoop bespaard gebleven, want het is nu een hele andere jongen. (nog steeds met problemen, hij is nu net weer 7 wk opgenomen geweest en gaat nu weer 7 weken een andere interne therapie doen, maar het is echt al zoooo veel beter, en nu is hij al 26..)
Ons plan was van niet toch besloten een test periode het uit te proberen dit beviel zoon erg goed en is het blijven gebruiken. Hij gebruikt het alleen op school, vakanties en weekenden neemt hij niks. Daarnaast neemt hij een erg lage dosering, maar net genoeg om zich goed te kunnen concentreren. Sinds hij methylfenidaat neemt is er een enorm stijgende lijn in zijn schoolprestaties wat er voor zorgt dat hij volgend jaar naar een normale middelbare school kan.
Ja, als het mijn kind zou helpen dan zou ik het doen. Tenzij het erge bijwerkingen geeft waardoor het zich nog slecht gaat voelen. Maar alles wat helpen kan zou ik doen.
Ja, als het kind er baat bij heeft. Zelf heb ik autisme en achteraf gezien had ik heel erg veel aan medicatie gehad achteraf. Ik wil dingen niet onnodig moeilijk maken.
Als mijn kind er baat bij heeft dan zeker wel. Er wordt vaak eerst ook een test periode voor uitgetrokken en daarna kan je definitief beslissen ja of nee.
ik heb ja gestemt en niet alle reacties gelezen, maar wilde nog een toevoeging geven mijn dochter heeft ook ADHD en krijgt hier sinds kort medicatie voor, pas toen ze 10 werd, daarvoor wilde ik het absoluut niet, ik wilde eerst zien en merken in hoeverre zij met haar ADHD zelf kon omgaan, in hoeverre de ADHD effect had op haar leventje, haar schoolprestaties, en haar omgang met andere kinderen, pas toen ik merkte dat haar schoolprestaties en ook haar omgang met de andere kinderen moeilijker werd zijn wij begonnen met medicatie, sindsdien gaat het zowel op school als in de omgang zeer goed. zou hierin geen verschil zijn of zou de school en omgang goed gaan en zou zij er zelf geen hinder van ondervinden, zou ik nooit aan medicatie begonnen zijn.
Onze dochter was extreem druk maar sinds ze een speciaal armbandje heeft (energetix) is het handelbaar geworden Eigenlijk geloofde ik niet in die dingen maar ze kreeg er een en wat een verschil!! Maar als ze tien minuten dat armbandje af heeft stuitert ze weer rond! Dus ik zou niet gelijk naar medicatie grijpen.. Overigens heeft ze wel melatonine omdat ze de rust niet kan vinden om te gaan slapen
Mijn broertje heeft adhd, en sinds hij heel jong is krijgt hij daar al medicatie voor. Hij heeft meerdere soorten medicatie gehad, en ik ben zeker van mening dat je niet maar een pilletje moet geven en alle bijwerkingen moet accepteren. Want de ritalin werkte wel bij mijn broertje maar die zorgde voor gigantische dwanggedachten bij hem. Dus daar zijn ze weer mee gestopt, en nu heeft hij medicatie waar iedereen blij van word. Hij is rustiger in zijn hoofd, en voor de omgeving is het ook veel fijner. Dus ik zeg ja, maar het moet geen te grote effecten hebben op de rest van het gedrag. Het moet wel hetzelfde kind blijven, en vooral het kind moet er baat bij hebben.
Oh ja, mijn zoon heeft ook een extra sterke magneet van Energetix, die werkt idd ook goed! En hij krijgt af en toe rescue remedy om in slaap te vallen, als zijn hoofd overloopt.
Ik vind het ronduit zielig als je je kind medicatie onthoud. En dan heb ik het over schoolgaande kinderen. Werk zelf in het onderwijs en een enkele ouder daar wil er perse niet aan en vindt het rommel, maar kinderen met (ernstige) ADHD verzuipen in het hedendaagse onderwijs zonder aanpassingen EN medicatie....