Emetofobie. oftewel en fobie voor overgeven. n dat is best lastig als je in de zorg werkt of een kind hebt of als je zwanger bent of als de buikgriep weer in het land is
Haha nou het velletje lijkt me ook al een hele uitdaging hoor! Een plaatje is al schrikken. Een filmpje, nee bedankt. Maar een vogelspin, blehhhh!!!! Had er laatst over gedroomd en de hele dag een naar gevoel gehad. Rotbeesten. Maar zal er eens over nadenken, wel fijn dat het vergoed wordt.
Is echt het proberen waard!!Scheelt mij een hoop stress in deze 2 maanden. Gelukkig lopen hier niet veel grote griezels rond (klopt direct af), maar woonde toen bij mn vriendin in en die had monsters in huis zitten,....niet normaal meer Zit er zelf ook wel weer aan te denken om het weer op te pakken. even rondkijkken of hier in de buurt iets te vinden is.
Voor ambulance... gekomen nadat ik er zelf heb ingelegen.. Omdat k bijna het loodje legde... nu elke keer als ik er 1 zie krijg ik het spaans benauwt.. en helemaal als die sirenes aan staan..
ik heb enorme hoogtevrees..... ik hoef maar op de tafel te staan ( salontafel) en ik word helemaal misselijk en duizelig, en met een beetje pech val ik ook nog flauw, en niet zo enorm fobie, maar wel stom .... ik ben bang voor alle kleine insecten..... maar een slang doe ik zo om mijn nek of laat een vogelspin zo over mijn arm lopen.....
Ik heb claustrofobie. Kleine ruimtes, liften, tunnels etc overal waar ik niet naar buiten kan kijken, ik raak er helemaal in paniek.. Inmiddels gaat het wat beter maar liften ga ik alleen in als ze van glas (in veel winkelcentra) zijn en ik naar buiten kan kijken.. Het is wel lastig nu ik ook weleens met kinderwagen ga winkelen maar ik ben inmiddels errug handig met kinderwagen op roltrap
Dit is de mijne ook, zelfs erover praten vind ik al vervelend. Ik kan ook mijn verstand wel op 0 zetten. Tijdens mijn zwangerschap had mijn man een flink virus opgelopen. Ik verzorg dan wel en maak ook alles schoon. Maar ik ben er zelf echt een week door van mijn stuk. Iedere dag angst dat ik het ook zal krijgen en daardoor voel ik me dan ook werkelijk niet zo lekker worden. Ik baal er ontzettend van. Het is erin gegroeid bij me. Ik had dat ook dat ik nergens meer kon eten enz. Dat is nu over en ik hoef ook niet meer alles te controleren. Het achtervolgd me alleen wel...
ik heb ocd al een jaar of 25. medicijnen gehad,psygologen en spyiaters gehad, therapie gehad. ik heb gemerkt dat als je 1 angst onder controle hebt er een andere ( of 2 ) voor terug komen.het verschuift als het ware. ik heb nu afgesproken met mijn vriend dat ik het een aantal jaar op eigen kracht ga proberen zonder medicijnen, zonder psyg en zonder groepstherapie. want met name dat laatste maakte mij helemaal gek. ik ging al het leed van die mensen mee naar huis nemen.ik merk dat dat duidelijkheid en rust brengt. mijn gezinsleden kennen mijn zwakker plekken en ikzelf ook natuurlijk. ik probeer zoveel mogelijk te doen wat ik kan, maar ga niet meer ( tever) over mijn grenzen heen. dat betekend dat ik dus ook dingen niet doe. ik ga er verder liever niet teveel op in. ik heb ook mijn hele leven al claustrofobie. het is iets wat gewoon bij mij hoort.
Sinds dat de kleine geboren is heb ik een gigantische fobie om langs water te rijden!! Probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden!! Ik denk als een of andere gek me van de weg rijd en met de auto te water kom krijg ik haar er nooit meer uit! Heb er nachtmerries en al over gehad!!
ik heb een fobie voor vuur en dat is zelfs zo erg dat ik blij ben dat we nu een elekctrice gasfornhuis hebben, zodat ik het zelf niet hoef aan te steken, want dat was een ramp, ik probeerde altijd vanaf en afstand het aan te steken. en heb een angst voor verdrinking, daarom loop/fiets ik nooit vlak langst kanalen, sloten, vijvers maar dit komt omdat m'n broertje is verdronken in het kanaal
bij ons komen ze nog weleens over ze gaan dan naar rotterdam airport geloof ik, ik kijk zelfs op een site die die vluchten organiseren om te zien of ze niet binnenkort komen (en das wel eng want daar staan veel foto's).
Ik heb ook een vage: ik ben panisch voor honingraat!! Ieuw, wat vind ik dat vies! Als ik dat zie op een plaatje of op tv, dan lopen de rillingen over m'n lijf!! Ben 1x op excursie geweest bij een honingmakerij... Gatverdamme! Werd helemaal onpasselijk! Ookal heb ik nergens ingekeken, maar gewoon het idee. Ook heb ik moeite met het figuurtje van de honingraat, zeg maar dat achthoekige figuur... Ben zelfs een tijd horren en klamboes uit de weg gegaan, maar daar probeer ik nu niet meer bij na te denken... En als je goed telt zijn dat vooral 6hoeken en geen 8hoeken en kan ik het voor mezelf relativeren. Bleegh, vind het ZO VIES!!
Haha, nooit zo over nagedacht! Maar voor bijen ben ik niet bang, en ik eet ook gewoon honing, als er maar niet zon vies plaatje op de verpakking staat!
Ik heb vliegangst, ik kan me niet voorstellen ooit nog een vliegtuig in te stappen maar ook niet dat ik de rest van de wereld nooit zal zien.
na lang nadenken..... (ik weet alleen niet of het onder een fobie valt, maar ik heb er wel echt serieus last van) ik ben echt als de dood voor onweer brrrrr als klein kind al gehad en het is een periode even minder geweest maar nu is het weer net zo erg als vroeger. Komt mss omdat ik zelf heel snel schrikkerig ben, (vuurwerk vind ik namelijk ook 1 en al ellende.) Zelfs als het gewoon daglicht is vind ik het vreselijk eng, maar 'snachts in het donker helemaal!! ik schrik me nog eens te pletter.
owja dat het ik idd ook, onweer vreselijk, laatst was er hier echt storm, kleine man word wakker, dus ik hem uit bed halen, proberen niet bang te doen, en hij maar lachen enz maar ben altijd bang dat de stoppen doorslaan ofzo en dat er dan brand komt (dus heeft wel met elkaar te maken )