Zoiets had ik helemaal niet achter je schrijven gezocht. Klinkt wel heftig. Maar we delen het gevoel "niet te diep op in gaan", hoe meer aandacht het krijgt, hoe erger het wordt...
Hier precies zo; een enorme fobie voor voeten! Vind het werkelijk de meest ranzige aanhangsels die er zijn, yech! Daarnaast ben ik bang voor vogels Ik ga echt geen huis in waar mensen vogeltjes rond hebben vliegen en de Dam in Amsterdam mijd ik ook...ik vind dat gefladder vreselijk. Het is zelfs zo erg dat ik in de dierentuin de vlindertuin niet in ga....hoewel ik vlinders erg mooi vind en geen last heb van 1 of 2 vlindertjes, maar al die beesten die daar rondvliegen En verder heb ik wel wat angsten, maar nog niet zo erg dat het mijn leven beïnvloedt....ik heb claustrofobie, sinds een mri-scan, maar ik woon 16 hoog, dus ik moét me daar wel overheen zetten en met de lift gaan, maar ik zit geregeld dicht tegen een paniekaanval aan als ik wat voel schudden of hoor kraken De hond mag ook niet bewegen in de lift en moet stil zitten en ik ga er voor geen goud in zonder mijn telefoon! En ook voor overgeven ben ik angstig, maar het beheerst niet mijn leven. Vind het ook vooral heel erg smerig en wil het niet zien.
Oja, en als hsp'er ben ik heel angstig voor lawaai, hoe gek dat ook klinkt... Onweer, langs denderende treinen, ik vind het vreselijk. Ik heb ook nog eens 1 oor waarmee ik heel slecht hoor, dus ik ben heel erg bang dat iemand me laat schrikken ofzo. Kan het niet verklaren, maar het ik weet dat het bij mijn hsp vandaan komt....
waaah jaaaa wij hebben ook monsters, van die grote dikke zwarte smerige beesten. En ze lopen hier met bosjes, het wordt richting het najaar echt erg. Ik moet zeggen, nu ik ze al zo vaak gezien heb, vind ik ze minder schokkend worden. Maar toch, ik blijf het goor vinden!
Ik vind vliegen ook niet leuk, maar ik geloof dat het bij mij meer een combi is van de claustrofobie (het idee dat ik er niet uit kan) en het feit dat ik geen controle heb. Ik ga het vliegtuig wel in, ik heb een turkse vriend wiens hele familie nog in turkije woont en ik wil daar graag regelmatig mee naar toe, dus ik probeer me er wel over heen te zetten. Wat ik wel doe is dan een week van te voren al beginnen met het slikken van plantival. Ik merk dat ik daar rustiger van word en daardoor ook wat aangenamer gezelschap, want als ik ze niet neem vlieg ik alles en iedereen aan Ik zit dan nog wel de hele vlucht te letten op de gezichten en houdingen van de stewardessen Volgende week gaan we weer en dan hebben we tot overmaat van ramp ook een tussenlanding en laat ik nou net het stijgen en vooral dalen het ergste vinden....ik slaap er nu al slecht van!
Ik heb sinds pas straatangst,maar zet mezelf er gewoon toe,om naar buiten te gaan.. In Februari van dit jaar,is me hart op hol geslagen op de spoedeisende hulp, vanwege een paniekaanval, nu ben ik dus heel de dag bang dat mijn hart stopt, en voel continu mijn pols,om ziek van te worden.. Ik heb al antidepressiva,dus hoop dat het snel afzakt! Buiten dat ben ik heeeeel erg bang voor wespen,bijen.dan staat het kippenvel op mijn reet! Hahaha. Alle insecten vind ik trouwens vreselijk,behalve lieveheersbeestjes. Verder niks.
Hier ook een echte overgeef fobie. Ook nu ik zwanger ben. Zodra ik me echt misselijk voel en weet dat ik moet overgeven ga ik ijsberen en kan ik niet meer stil zitten tot het er echt uit komt. Ook als onze meiden ziek zijn vind ik dat vreselijk en zal ik ze wel helpen maar eerst die spuug zo snel mogelijk weg. Gelukkig is het tot nu toe pas 1x voor gekomen dat ik ermee zat.
hier ook voor spinnen blegh! t idee dat ik er 1 kan tegenkomen in mn huis... vorigjaar 6 gehad in 2 weken tijd.. onweer is ook niet mn grootste vriend. en ik ben echt doodsbang dat er iemand inbreekt hier.. niet echt fobie maar lig rustig de hele nacht wakker hoor.. *durf* ook snachts mn bed nie uit, als mn dochter roep ga ik uiteraard wel,maar liever niet
Heb ik precies hetzelfde *zucht* Terwijl ik nooit heb gevlogen maar durf het echt niet ook vaak nare dromen over gehad ben er dus echt bang voor m'n dromen zeggen het al.
Of het echt een fobie is weet ik niet maar ik raak helemaal in paniek als er op tv een scène onder water is geschoten. Ik krijg het dan heel erg benauwd en het lijkt wel of ik stik. Ik heb geen watervrees, maar in mijn dromen verdrink ik vaak. Ik zet de tv altijd af als er zo'n scène voorbij komt.
ik ben bang voor grote spinnen.. die langpoot(hooiwagen vind ik neit zo eng, ik pak ze niet maar spring er niet voor weg zeg maar) drukte ergens.. zeg maar op mekaar staand in een kroeg of drukte in zwembad.. ben altijd bang dat als er wat gebeurt ik er niet meer uit kan.. of onder water word geduwd. houd ook niet echt van mensen in mijn cirkeltje zeg maar(aura) verder vind ik insecten gewoon vies.niet echt bang voor ofzo. en vroeger was ik altijd bang dat er wat met me moeder zou gebeuren , kwam denk ook doordat mijn vader ons heeft verlaten en ik bang was om alleen over te blijven.. gelukkig is dit wel weg nu
ohh ja en naalden... verschrikkelijk.. mensen staan er altijd van versteld dat k ook nooit buisjes bloed heb moeten geven aan de ha ofzo.. (ik noem het gewoon een goeie tactiekik lul me er wel onder uit)
Dit is dus ook de fobie die ik heb,waar ik het topic mee opende. Het heet inderdaad emetofobie. Er is ook een forum voor lotgenoten maar ik kom daar al heel lang niet meer. Kan mijn nickname daar niet eens meer herinneren haha. Maar ik merkte als ik daar kwam ik de angst aanwakkerde en hoe langer ik weg bleef hoe beter en beter het met me ging. Kom jij wel op het forum?
Zijn er trouwens ook dames hier die er ook echt paniekaanvallen bij kunnen krijgen? Ik lees dat ik niet de enige ben met een overgeef fobie,ofwel emetofobie. Ik raak echt helemaal in paniek als ik echt ziek ben of gewoon voel dat ik iets gegeten heb en dat mn maag niet prettig vind. Je voelt dan echt een reactie erop bleghhh.
ja, nee, niet de fobie die jij hebt. Ik heb andere, wat er vervelender is dat kan ik je niet vertellen, volgens mij kun je ze beide beter kwijt dan rijk zijn...
ja ik ook, ik moet ook bekennen, ik heb een lade aan medicijnen om de zaak te onderdrukken...ik weet het, het is heel slecht....