jee, wat zijn er veel mensen die dit hebben... Wat doen jullie als het echt toe slaat? Iemand nog tips?
buikgriepfobie, dit is sinds ik het 2 keer achter elkaar heb gehad in 2 maanden, toevallig 2 verschillende virussen denk ik. ik had na de 2e keer ondergewicht en daar ben ik met veel moeite weer boven gekomen. inbrekerfobie, echt vreselijk als mijn man weg is en ik hoor een geluidje, dan zit ik met een kloppend hart rechtop in bed verstijft van angst.
Ik heb wel een paar dingen waar ik bang voor ben. - vogels en vlinders. van een afstand leuk mooi en aardig maar ze moeten bij me uit de buurt blijven. ben een keer in een vlindertuin geweest, toen sloeg ik ze bijna dood. mijn man heeft me maar snel weer naar buiten geloosd. - water. ik zwem het liefst in de zee, maar altijd maar een paar meter vanaf de kust. als ik per ongeluk weg drijf oid raak ik in paniek. zelfs als mijn man naar mijn zin te ver weg raak ga ik huilen en raak ik overstuur. - vieze dingen. ik vind dingen zoals schimmel ed echt wagelijk. of korstjes ofzo. ik heb wel eens overgegeven waneer ik mijn man zijn oude brood van 6 weken terug vond. bovendien ben ik een beetje vies van anderen. ik hou niet zo van handen geven, ben vaak mijn handen aan het wassen en drink never nooit uit een ander zijn glas. - het donker en alleen zijn. geen goeie combi. heb op mijn 16e een depressie gehad, met paniekaanvallen en alles. heb zo vaak niet geslapen omdat ik alleen maar kon huilen omdat het donker was. sindsdien wil ik niet meer alleen zijn. zo vond ik het wel genoeg en die voeten he? ik hou er ook niet van, vieze lelijke dingen vind ik het
Ik heb een enorme angst voor naalden... alleen als het ECHT moet en dan nog zit ik echt te huilen en te shaken in die stoel voor bloedprikken of verdoving.. Heb bij mijn eerste operatie aan mijn kont te kort hechtingen gehad, waardoor de wond opensprong en opnieuw gehecht moest worden. Ik was 11.. Was er net overheen toen kreeg ik een operatie waarbij ik door een hel ben gegaan, en waar ik nu nog steeds last van heb 2 jaar later. Om niet teveel in detail te treden - ondanks 4x bij verdoven heb ik ALLES gevoeld - Arts was ongeduldig. Geen naald die in mijn buurt komt!!! En dan moet ik waarschijnlijk weer geopereerd worden.. Ook heb ik een lichte angststoornis ontwikkeld. Ik ben vaak bang voor dingen die eventueel kunnen gebeuren..
Ik heb ocd, en een hondenfobie, welke gelukkig wel wat beterder gaat na korte therapie. Ocd heb ik nog geen therapie voor gevonden tot nu toe. Verder houd ik niet van liften.
ik heb een fobie voor spinnen..... ja een man met angst voor spinnen ja .. en zal ik jullie eens wat vertellen.. er zijn meer mannen bang voor spinnen dan jullie denken .. laatst kwam er zo'n joekel naar beneden op me werk dus vroeg aan drie collega's of ze m wilden verwijderen, van de 3 scheten er 2 in hun broek :S het erge is ik weet dat het onnodig is om bang te zijn voor zo'n klein beest maar toch is het zo... maar wel naar discovery kijken als er iets is over giftige spinnen of hoe ze hun prooi vangen... hmmm heb ik daarom misschien angst maar ja dat is gelukkig het enige waar ik bang voor ben maar zou wel van de fobie afwillen ..
Ik ben bang voor roltrappen. geen idee waar het vandaan komt, maar vind het doodeng om eraf te gaan. erop vind ik goed te doen.ben op het moment echt heel blij dat ik bijna altijd met de kinderwagen ben. dan kan ik tenminste de lift overal nemen. het is een rare fobie, maar soms ook heel lastig. krijg het al spaans benauwd als ik zie dat ze ergens alleen maar roltrappen hebben.
Kleine dichte ruimtes. Ga dan ook liefst niet naar de wc als er bezoek is want dan kan ik de deur niet open laten En weet niet of dit nou bij claustrofobie hoort of niet maar van tunnels moet ik ook niks hebben! Je moet er door heen met de auto en dat vind ik al HELEMAAL niks!(en dan woon ik ook nog eens dicht bij schiphol en moet vaak naar Eindhoven...rot tunnel!) Maar zodra we die tunnel in gaan wordt ik stil en knijp ik mezelf 9 vd 10x in mn pols... heb mezelf zo al eens open gehaald met mn eigen nagel Gek genoeg heb ik hier geen problemen mee als ik in Limburg ben en de mergel grotten bezoek... En telefoon...liefst gooi ik die van mij ergens over de railing van een brug maarja...je moet wel als je een eigen bedrijfje hebt dus ik ben er al wat over heen. Maar voorheen belde ik niet als ik t met een emailtje af kon...zelfs mn eigen moeder niet! Verder....weet niet of dit fobieën zijn met n naam maar ik wordt al naar als ik aan ze denk: Maden en kakkerlakken.. Spinnen? slangen? regenwormen? kom maar op! Maar kakkerlakken of maden....mn maag draaid al om als ik er aan denk. En dode insecten...levend vind ik ze geen probleem (zolang ze mij met rust laten en geen kakkerlak of made zijn) maar zodra ze dood zijn gruwel ik er van.... (rillingen lopen nu over mn rug nu ik dit tik en aan dat soort dingen denk...brrrr)
Slikangst, oftewel... bang zijn dat ik niet kan slikken waardoor ik steeds bijna stik. Ik heb er momenteel geen last van, maar wanneer ik minder goed in mijn vel zit steekt dit meteen de kop op. Ik kan dan bijna niet eten en drinken. Ik zit krampachtig te slikken... Ook ben ik erg bang in tunnels. In de trein vind ik het vreselijk, want het idee dat ik de trein ook niet uitkan is misselijkmakend. Als de trein in een vaart erdoor heen gaat dan lukt het wel, maar zodra hij iets langzamer gaat dan normaal... Dan zit ik alweer te hyperventileren. Ik moest tot maart 4x maal per week in de trein en dat bijna 8 jaar lang. Al had ik het de eerste jaren niet.. In de auto vind ik het ook vreselijk, vooral als ik zelf rijd. Dan moet degene die bij mij in de auto zit echt continu praten zodat ik mij daar op kan focussen, als ik alleen rijd probeer ik een tunnel te mijden. Het ´scheelt´ dat ik ook een angst om langere afstanden in de auto heb ontwikkeld (alleen als ik alleen rijd) dus dan kom ik vaak geen tunnels tegen als ik alleen ben! Tot zo ver mijn angsten/fobieen.
Als ik het voel opkomen dat voel ik dan in mijn tenen tintelen (heel gek) blijf ik heel stil liggen en heel dip en rustig weg te ademen. Het lukt heel vaak het laatst dat ik heb gespuugd is zes jaar terug en daarvoor 8 jaar terug. Toen ik jong was had ik vaak buikgriep was nog jong en een keer 1 week lang alleen maar gespuugd en toen is het denk ik begonnen. Als het niet meer lukt dan ben ik echt in paniek en ga ik ijsberen tot ik het niet meer vol hou.
Die angst in de tunnel heb ik ook, maar vooral als het een lange tunnel is.. dan denk je hier kom ik nooit meer uit.. ik ben bang dat er water in stroomt plots en ik daar verdrink
niet echt een fobie, maar ik ben wel vies van die banden van de roltrap, die raak ik dus NOOIT meer aan
Ik ben als de dood voor muizen/ratten. Ik droom soms ook over die enge beesten! Als ik ze op tv zie moet ik al bijna overgeven en krijg ik rillingen over mijn hele lichaam. Ik durf in de zomer ook niet naar de grond te kijken als we in de tuin zitten, als de dood dat ik een muis zie lopen. BAH! Onze kat had een keer een dode muis meegenomen naar binnen toen ik alleen thuis was. Ik al mijn moed verzameld en geprobeert om dat enge beest met een dikke laag keukelpapier op te pakken en weg te gooien maar ik durfde echt niet. Heb toen maar mijn vader gebeld hahaha die heeft me toen gered. Helemaal geen angst voor spinnen trouwens.
Ik heb een serieuze spinnenfobie, als ik er een zie zit k de rest van de dag te rillen en kijk met elke stap die ik zet of ik er een zie, ik durf ook niet in de kelder of de zolder te komen, en als het dan eens voorkomt dat ik echt naar de zolder of kelder moet dan trek ik eerst een jas over mijn hoofd en lichaam, dikke sokken aan en dichte schoenen en loop dan snel erheen en snel weer terug om me vervolgens helemaal uit te schudden en gauw alles weer uit te trekken want owee als er 1 op me zit brrrr
Ik wordt panisch in een lift! Heel onhandig af en toe, maar wel goed voor mijn conditie, ga echt altijd met de trap, ook al is iets okj de 12e verdieping! Toen ik tijdens de heftige weeën naar het ziekenhuis ging, moest ik naar 7 hoog, het liefst wilde ik met de trap maar dat mocht natuurlijk niet Ik kreeg toen bijna een paniekaanval en moest keihard janken toen ik uit de lift kwam, zo eng vond ik het...
Waar zal ik eens beginnen ? Agorafobie of terwijl straat/pleinvrees. Gekregen toen ik op mijn 16de ben aangevallen door een aantal meiden die mij vasthielden in een tramhokje en coke bij zich hadden en het onder me neus hielden...kan je 1 ding doen geen ademhalen en van je stokje gaan maar was bij mij al te laat ik ademde het in en het ergste was er zat een vrouw ook in dat tramhokje en deed niks...geen idee hoe ik thuis gekomen ben maar was zo ziek! Uitbloedtest voor de politie bleek het dat te zijn(beknopte versie van het hele verhaal). Het uit zich in hevige zweten,hartslaghoren in me hoofd,aan de grond genageld staan alsof ik niet vooruit kwam en 2 x flauwvallen. Jaren in therapie geweest. Met me kleine lukt het me beter naar buiten te gaan omdat mijn angst dan wordt overnomen door waakzaamheid voor me kleine prins en ik wil niet dat hij dit meekrijgt. Autorijden alleen gaat goed mits in de bouwdekom je ziet mij niet op de snelweg! Roltrappen en liften het zweet breek me uit en openbaar vervoer dus tram,bus metro ect ect ....bbrrrr nu ik er aan denkt al versnelde hartslag Bijna nu zelf therapie gedaan want buiten familie en 2 vrienden weten niemand dit van mij Ja het beheerst me hele dagelijkse leven van je afschrijven schijnt te kunnen helpen toch?
Ik zou nooit de metro nemen in Londen! Die hebben soms echt enorm hoge roltrappen, zelfs ik vond ze eng.