Getsie, dochter kwam gister met de mededeling dat er over dr Switch kleine witte beestjes liepen. Na een inspectie op de kamer blijkt t een behoorlijke familie te zijn. Heb ze vooral op de kasten gezien, bureau en vensterbank. Op/in bed niet gevonden. Maar hoe krijg ik dit weg? Vind het echt heel goor. Geen allergie gelukkig, maar fris is anders. Het is een slecht geïsoleerde kamer, dus best vochtig. Airco staat wel regelmatig aan nu, maar zodra die uit is is het koud. Ik dacht slim te zijn om een kacheltje te regelen en die heel de dag aan te zetten, maar volgens mij is warmte juist niet goed :d Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ik las iets over alcohol? Dat heb ik nog wel staan, maar werkt dat? Ik zie ze tot nu toe enkel op haar kamer, op zolder.
Nee, het is echt inimini. Als ik filmpjes er van zie op youtube, ziet het er echt zo uit. Meelmijt stond er, ook wel stofmijt genoemd.
Het is iig een mijt denk, maar welke? Schimmelmijt zou dan ooj nog kunnen. De kitranden hebben wel wat schimmel, maar daar zie ik ze niet echt. Meer op dr kast en bureau en die staan niet bij het raam.
Op Google staat dat je huisstofmijt niet met je blote oog kan zien. Ik denk dat t toch iets anders is
Kan jouw airco ook ontvochtigen? Mijten houden van warme vochtige ruimtes, dus misschien kan je die functie gebruiken om de ruimte minder aantrekkelijk te maken voor de mijten.
Als het een slecht geïsoleerde kamer is, dan gaat warmte niet helpen. In tegendeel zelfs. Misschien goed om even te controleren of je geen schimmel in de kamer hebt, daar zijn ze namelijk dol op. En wellicht een hygrometer gebruiken om te kijken hoe hoog de luchtvochtigheid is? Volgens mij moet de luchtvochtigheid onder de 50% zijn.
wat is de luchtvochtigheid in haar kamer? Kun je die omlaag brengen? Makkelijkste oplossing is met vochtvreters - maar een mobiele luchtontvochtiger kan ook nog. Wij hebben deze tegenwoordig in de badkamer staan- maar verplaatsen hem af en toe ook naar de schuur of één van de kamers van de kinderen. Gekocht voor de zolder in eerste instantie, maar sinds we daar een nieuwe dakkapel hebben gaat het daar beter. Hoewel nu in de winter met de was hij af en toe weer naar boven moet. Maar bizar hoeveel water er uit de lucht getrokken wordt door zo'n ding.
Ja dat kan die wel, maar daar is het te koud voor. Hij kan dat dus alleen vanaf een bepaalde temperatuur, heel vreemd.