Wie heeft er een Sparta Amazone Trendy 2007?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilly, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hallo allemaal,

ik overweeg een Sparta amazone Trendy van iemand over te nemen (via mp) maar ben even benieuwd of er hier dames zijn die hun goede en slechte ervaringen met deze fiets met mij willen delen?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of het gewicht te handelen met 2 zitjes en boodschappen is en of het stuur niet te breed is.

Ik zal natuurlijk wel eerst een proefritje maken mochten we het eens worden over de prijs...maar bij een fietszaak kun je natuurlijk een beetje vergelijken.

Ik hoor graag van jullie!

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou toevallig, ik heb hem sinds een week
    Ik vind het een heerlijke fiets!

Ik heb zeker 2 jaar niet gefietst maar merk ik niks van, is echt een genot.
    Het is alleen even wennen met opstappen, maar dat heb je zo onder de knie

Ik heb van de week ook voor het eerst boodschappen gedaan ermee gedaan. Super!

Zelfs als ik de buggy erbij heb is de fiets handelbaar

Het enigste wat ik mis op de fiets is de stuurslot.
    Maar ook daar word je handig in.

Welke kleur ga je kopen
    Ik heb de lime groen :D

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb de sparta amazone trendy, en het is een heerlijke fiets. wel zwaar, dus om hem incl kids en boodschappen een hoge stoeprand op te tillen vergt wat kracht.
    maar het gaat erom dat hij stabiel blijft staan en niet omvalt met 2 kinderen. het stuur zit veilig om het kind heen
    het is een zware fiets maar ik wil niet meer zonder. handig voor de kleine boodschapjes, ik heb de mand en de fietstassen erbij.
    maar je moet niet gaan overdrijven, want overbeladen, is niet zo veilig, maar dat geld ook voor een normale fiets als je zonder kinderen fietsen gaat.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @IKKE1981, ik ben nu met een 2e hands bezig in het zwart. Lime groen klinkt goed, maar ja op mp heb je he tnou eenmaal niet voor het kiezen ;)

@Noura, bedankt voor je reactie, bij deze zit ook een mand en tassen. Kan me voorstellen dat een stope opt illen niet het makkelijkste karweitje is maar goed, hoe vaak zul je dat nou doen met 2 kids een buggy en boodschappen :) :) :)

Maar fijn 2 zulke goede reacties te horen!

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik heb hem ook sinds anderhalf jaar! Een zwart-rode. Ben er ook erg tevreden over. Heb natuurlijk alleen nog maar met Jamie gefietst, maar dat ging super! Fietst lekker, zit lekker, Jamie vind het geweldig, en is erg stabiel. Zeker een aanrader!

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Die ik misschien ga kopen is ook zwart rood :D
    Zit de hele avond te wachten op reactie maar denk dat ze nog even afwachten want ik zit best wat onder de vraagprijs :(
    Maar ja, die model is al in de uitverkoop te verkrijgen en 2e hands is 2e hands he........tot nog toe heeft nog niemand me overboden iig......

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb er ook een sinds een jaar.
    Perfecte fiets!
    Ik vind hem niet zwaar voor een moederfiets en hij trapt ook makkelijk.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb hem ook en ik zou niet meer anders willen :D
    Hij is wel zwaar maar ik heb er zelf geen problemen mee.

Heb je al wat gehoord?

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nee helaas nog niet, op mijn eerste mailtje reageerde hij wel heel snel...

Ik denk dat ze nog even willen afwachten, de fiets staat er nog maar net 2 dagen op en ze vragen er best veel voor. Maar ik heb ook op mp gekeken naar soortgelijke fietsen en overal word hetzelfde geboden als ik gedaan heb dus denk dat ze er blij mee mogen zijn.

Of er komt vandaag of zo al iemand kijken en ze willen dat afwachten voor ze mij antwoorden......zoiets kan het ook zijn natuurlijk.

In ieder geval ben ik op de site niet overboden en er zijn ook niet heel veel kijkers meer geweest zag ik. Dus ik heb goede hoop!

En anders heb ik pech he ;)

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb de limited edition, ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!
    Ik vind m wel wat zwaar als ik Jesper erop heb zitten, er boodschappen aan heb hangen en de buggy eraan heb hangen. Dan is ie wel zwaar, maar wel nog handelbaar hoor!

Ik vind m heerlijk fietsen en is erg degelijk. Ik heb m nieuw gekocht via een internet winkel.

Ik kan m aanraden! Ik heb ook gefietst op een Gazelle bloom maar ik vond deze fijner fietsen. Hij voelde degelijker. De bloom is wel lichter denk ik.

Oja je vroeg nog over het stuur maar ik vind dat juist heerlijk met een kindje voorop. Je hebt de ruimte. Kon er zelfs nog een tasje aanhangen.

Suc6 met je aankoop...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik heb hem ook en ben er helemaal weg van! Hij is idd wel wat zwaar helemaal volbeladen, maar dat moet ook wel voor de stabiliteit en hij is zeker stabiel, heb nog nooit een moment gedacht dat de fiets om ging vallen oid.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Weer bedankt voor de reacties allemaal!

@Mowtom, ik denk dat ik weet welke site jij bedoeld ;)
    Ik denk dat als deze deal niet door gaat ik hem misschien ook wel via die site ga kopen. Tis een goede prijs en erg leuke kleur he ;)

Maar ik wacht nog even af.......... :rolleyes:

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb hem ook, en kan er niet meer zonder!
    Heerlijke fiets!

Heb hem al een jaar, maar wil hem niet kwijt :) .

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb hem sinds kort ook..ben er erg over te spreken...hij is een stuk zwaarder dan mijn oude fiets maar ook een stuk degelijker...ben blij met mijn aankoop :D

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb m nu een paar jaar en ben er erg blij mee. maar je moet wel bedenken dat je niet voor niets een mama fiets koopt, dus na een jaar kan hij al best heel goed gebruikt zijn. dus daar moet je wel op letten. en ik heb m nieuw gekocht voor 600, dus zou ook opletten hoe duur je uit bent als je nieuw goed zoekt. heb je al wat gehoord? want het is verder echt een fijne fiets. :D

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nee nog niets gehoord!

Ik heb idd al gezien op internet dat hij nieuw voor rond de 600 euro te krijgen is (oude model). Bij deze zit ook nog alles erbij, voor en achterzitje, mandje windscherm en tassen. Nieuw ook nog goed voor zo'n 260 euro.

Ze vragen er 650 euro voor, kan ik me wel voorstellen als je 2,5 jaar geleden meer dan 1000 voor betaald hebt, en hij nog echt zo goed is als ze zeggen (moet m nog in het echt bekijken maar op de foto ziet ie er nog tip top uit).

Maar ik heb 400 geboden en daar blijf ik bij. Blijft tenslotte 2e hands he ;) Ga niet moeilijk doen over 50 euro als ie echt helemaal mooi is maar anders ga ik idd voor een nieuwe kijken.

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    650 euro vragen ze ervoor? jeetje...dat vind ik best veel. Ik heb m bij bikemotion gekocht...idd met alles erop eraan. Voor dezelfde prijs als waar ie nu voor te koop staat.
    Heb je m wel nieuw...

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Die van mij kostte met verzekering mee nog net geen 700 euro.
    Ik vind dat ze er nog veel voor durven vragen zeg.

19. Niet meer actief

Ik heb hem ook sinds mei. Ik vind hem heerlijk fietsen. Wel wat zwaar maar niet tè zwaar (maar ik heb natuurlijk nog maar 1 fietszitje erop). Ik kan hem nog makkelijk aan de handgreep bij de bagagedrager optillen. Brede stuur vind ik ideaal, alleen het op-en afstappen moest ik even leren ;). Ik heb hem in het burgun-red (maar hij is gewoon donkerpaars en lichtpaars).

Deel Deze Pagina