Wie heeft er een stacaravan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben aan het overwegen om een stacaravan te kopen, ik ben vandaag op de camping geweest en ga zaterdag terug, dan is de eigenaar van de caravan er ook.

Wie van jullie heeft een stacaravan en heeft nog tips/ervaringen etc, waar moet ik op letten, wat moet ik vragen? Wat betalen jullie per jaar aan campinglasten en wat heb je daar voor?

En specifiek voor de mensen die caravan met gasflessen hebben..hoelang doe je daar mee, hoe vaak moet je dat verwisselen?

Bedankt!

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet er niet zo heel veel van hoor, alleen dat wij vroeger als kind wel een stacaravan hadden in frankrijk

helaas is de hele camping inclusief stacaravan met een hevige storm/regen weet ik het wat weggevaagd dus zijn we er maar 1x geweest en heeft het mn ouders wel veel geld gekost

dus ik weet niet of het in nederland is die stacaravan maar zou als dat niet zo is wel ff goed na denken over hoe of wat! suc6!

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Jee wat heftig! Deze caravan is inderdaad in NL hoor, op de veluwe :)

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn ouders hadden vroeger een stacaravan.

Ik en mijn broertje vonden het geweldig. De lasten van de camping zelf waren rond de 4000 gulden dit was inclusief zwembad, activiteiten etc.

Ze gebruikten gemiddeld 2 grote gasflessen per seizoen maar dit was weer afhankelijk. De flessen konden voor een kleine vergoeding opnieuw gevuld worden op de camping zelf.

Verzekering weet ik niet, wel dat de caravan en inboedel verzekerd was maar voor hoeveel??

Waar je op moet letten is de groote van de caravan en de plek en dus ook staat van onderhoud. Wij waren er praktisch elk weekend en vakantie en dan vonden mijn ouders de kinderactiviteiten heel erg belangrijk.

Wij stonden op www.riviera.nl in het bos gedeelte dus met veel meer privacy en een grote sta plek.

5. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Mijn ouders hadden er ook een..En ow wat heb ik dat ding gehaat!:) Elk weekend weer naar dezelfde plek, ik mocht niet op clubjes want ja we waren elk weekend weg en elke zomer de hele zomer daar. Ook verjaardagen etc mocht ik vaak niet heen want we moesten naar de camping....

maargoed genoeg jeugdtrauma's van mij:p

Mn ouders betaalden zoon 2000 euro stageld per jaar. Daar zat eigenlijk niet veel bij in. Was geen zwembad etc. Gasflessen waren er 3 of 4 per jaar. We waren er wel elk weekend van april t/m oktober en in de zomer ruim 6 weken.

Zou vooral goed opletten dat er veel voor kinderen te doen is. Ook als ze wat groter zijn. Zodat je kinderen niet zoals ik een een jeugdtrauma oplopen aan die camping:p

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

Wij staan nu al 16 jr op een camping. met sta caravan. nu 3 jr hebben we onze eigen caravan..

Kijken na de vloer, vooral in de badkamer of ze niet rot zijn. Eventueele schimmel / vocht plekken. of alle ramen wel open kunnen ( want als het een alminim caravan is zal je het erg warm krijgen van de zomer) en de rest van het onderhoud.en na De groote van het plek, en de staat van de caravan of die de prijs waard zijn! en natuurlijk of het staangeld erbij zit!! en of er mogelijkheid is tot verbouwen / aanbouwen

Wij betalen ong. 1500 euro.. maar we verbruiken ook iedere x meer stroom door de vaatwasser, airco en wasmachine. dat zit er dan bij.. als je niets te veel verbruikt zit je bij ons ong. op 1250.

We halen ieder begin 4 gasflessen. 2 voor koken en 2 voor douche.. weet niet precies hoeveel we er verbruiken dat is F. zijn taak. :)

succes! Geniet ervan! :)

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wauw Honey wat heb jij een luxe caravan dan, met vaatwasser en wasmachine! hihi

Wij verbruikten (hebben hem al zo'n 5 jaar niet meer) 2 gasflessen per jaar en betaalden zo'n 1300 euro stageld per jaar. Maar er was op de camping niet heel veel te doen. We zaten aan de Nieuwkoopse plassen en hadden een bootje, dan vermaakten wij ons wel. :D

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor de reacties tot nu toe. Deze camping rekent zo'n 1900 per jaar excl toeristenbelasting, best aan de prijs dus. Daarvoor is er wel een (overdekt) zwembad en actief animatieteam enzo. De caravan staat pal aan een speeltuintje, waar je zicht op hebt vanuit de caravan en de tuin, ideaal dus.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Niemand ervaringen verder? Ik ga morgenochtend kijken bij de caravan, dan is mn meisje bij dr papa dus kan ik op mn gemakje kijken. M'n gevoel zegt dat t goed is, dus ik denk dat ik m ga kopen. |Spannend hoor!

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Spannend! Veel plezier. :D

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij hebben die van ons in januari verkocht, wij betaalden zo'n 1600 per jaar aan de camping voor de huurgrond, afval etc.
    verder appart betalen per vuilniszak.
    Gasflessen waren niet meer toegestaan, dus hebben zo'n vaste gasleiding aan moeten leggen.
    Ook moest elk jaar de caravan gekeurd worden, door een bedrijf die de camping aanwees. De campingeigenaren waren best wel geldwolven en vroegen overal een hoop geld voor!

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh das wel een goeie om morgen even bij beheer te vragen, of ze niet ineens overgaan op leidingen ipv flessen en die keuring enzo ;)

13. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hey hey

Leuk idee om een stacaravan te kopen , Wij hebben er 5 jaar gewoond. echt geweldig. Door overlijden van mijn vader en toewijzing van een huis zijn we daar weg gegaan maar mis het nog iedere dag.

Waar op te letten,

- gasflessen wel of niet., kosten hiervan
    - of de leidingen goed zijn om lekkage te voorkomen. misschien hebben ze tileenslang gebruikt dan zit je goed.
    - controleer of de geiser werkt. Dit heb je nodig voor warm water.
    - check de sloten.
    - let op de vloeren
    - let op de ramen en de raamkozijnen.
    - kosten voor de vuilnis.

probeer met de eigenaar van de camping duidelijk te krijgen wat de campingregels zijn en let op de kleine letters.

Na dat alles zou ik zeggen kijk of je je er thuis voelt .. gezien je er veel tijd zal door brengen. En of er genoeg ruimte is voor kids om te spelen. Een speeltuintje voor de deur is een super punt !!

Heeel veel succes !!

* mocht ik dubbele dingen hebben gezegd dan sorry heb niet echt nagelezen enkel bericht van ts *

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat zijn een boel punten, mooi!

Even concreet..hoe weet ik of de leidingen goed zijn en of de vloer goed is etc? Ze zeggen dat alles prima is en dat ze 2jr geleden de leidingen enzo vervangen hebben maar hoe controleer ik dat dan?

15. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Kijk even onder de caravan waar de leidingen naar binnen gaan.
    Als die er nog goed uit zien ben je een deel gedekt.
    Dat wat in de grond zit kan je helaas niet checken.

Vloeren kun je zien door in de hoeken te kijken , en ook weer onder de caravan :)

En graag gedaan.

Uiteraard gaan we er van uit dat de verkopers eerlijk zijn ! maar goed je weet maar nooit ...

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ah, op de grond onder de caravan gaan liggen dus haha, ik zal t proberen.

Op dit soort momenten zou t toch prettig zijn om een handige vent te hebben hoor in plaats van alles alleen te doen ;)

17. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    En is het wat geworden ??

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hey wat leuk dat je er naar vraagt. Ja ik heb de koop gesloten! Eng, spannend maar vooral erg leuk. Donderdagmiddag is overdracht al, lekker snel dus nog lekker deze zomer genieten. Helaas is t niet gelukt om echt onder of op de caravan te kijken, dus hoop dat alles gewoon in orde is.

Enige waar ik van schrok is het bedrag dat aan de eigenaar van de camping betaald moet worden, in totaal 600euro! En daar hoeft hij niks voor te doen. Echt absurd! Ik moet 350 betalen en de verkoper ook nog 's 250. Kassa.

19. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wat gaaf zeg! een stacaravan kopen. Ik zou het ook graag willen, helaas manlief niet. Door dit topic ga ik het denk nog eens polsen :)

20. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0

Ja klopt .. dit is echt belachelijk ! daarom zei ik al .. let op de kleine lettertjes !!
    Maar fijn dat je de deal hebt gesloten

Deel Deze Pagina