in welke week geplande een keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door loesje1982, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    kan iemand me vertellen dat als je een geplande keizersnede krijgt, vanaf welke week deze dan gepland wordt?

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Denk dat het per ziekenhuis nog wel verschillend is, maar in elk geval na 38 weken. Tegenwoordig vaak zelfs met 39 weken geloof ik. Maar ligt er ook aan wat de reden van de geplande keizersnede is.

Waarom vraag je het niet bij je gynaecoloog? Ik zie dat je 'pas' 9 weken zwanger bent, weet je nu al dat het een keizersnede gaat worden?

3. Hester

Hester Niet meer actief

In principe na 39 weken.
    Zolang dat kan.

4. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik krijg een geplande keizersnede en deze wordt in week 39 gepland, ze doen dit tegenwoordig liever niet voor week 39 i.v.m. rijping van de longetjes.

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, das dan duidelijk, ja moet ook even navragen, en weet niet hoe t hier zit, das natuurlijk ook vaak anders (DE).

ik heb te horen gekregen dat ik door de keizersnede van de eerste bevalling een erg grote kans op weer een keizersnede heb bij de volgende, dus ik was gewoon benieuwd, hoe een geplande keizersnede dan gaat.

6. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik mag het tot week 40 ''zelf'' proberen. Komende maandag wordt er wel een datum ingepland voor als de baby niet zelf komt en het dus een keizersnede wordt ( inleiden ga ik niet doen vanwege slechte ervaring 1ste keer). Hopelijk is het niet nodig weer een keizersnede te ondergaan....Nou ja, we zien het wel hij moet er toch uit hihi

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij was het gepland vanaf 38 weken i.v.m. een te grote baby voor mijn bekken. Dit was duidelijk na verschillende groeiecho;s en is definitief besloten in week 35.

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dat ligt er ook aan waarom je bij de eerste een keizersnede hebt gehad. Hier in NL is het dan meestal wel gebruikelijk dat je het bij de tweede keer toch zelf gaat proberen. Zou het met de verloskundige en gyn bespreken!

9. miran336

miran336 Fanatiek lid

Misschien vind je hier ook nog wat antwoorden op je vragen;

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/334186-tips-geplande-keizersnede-10.html#post12121064

10. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zou met 38 weken en 3 dagen een keizersnede krijgen, i.v.m. stuitligging.. Uiteindelijk is hij zelf nog gedraaid..
    Doorgaans is het in week 39, ze willen voorkomen dat je 'zelf' al begint, met weeënactiviteit is de keizersnede lastiger uit te voeren.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier doen ze het rond 39 weken.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee hoor dan geven ze gewoon een of andere spuit die alle weeen stopt en kunnen ze alsnog een keizersnede doen.. Althans dat deden ze bij mij! (ongeplande keizersnede)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier 2 spoedkeizersnedes gehad met weeën, geen spuit voor gehad en 2 keer een prima keizersnede gehad.

14. Maki

Maki Lid

28 jun 2007
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Nijkerk
    Ik ben nu 19 weken zwanger van ons 3e kindje, de oudste is via een geplande keizersnede geboren met 38 weken en 6 dagen, en de jongste is met een spoedkeizersnede geboren met 42 weken, en heb vandaag een intake gesprek gehad, en natuurlijk gelijk gevraagt wanneer ze nu de geplande keizersnede gaan doen, en ze zei dat ze dat in week 39 gaan doen, en welke dag die week doen ze in overleg met ons. Zelf ben ik 15 november uitgerekend, en ik zou het heel leuk vinden om dan 10-11-12 te bevallen, maar even in de agenda gekeken, maar die dag valt op een zaterdag, en ik ben bang dat ze in het weekend en geplande keizersnedes doen, alleen spoedoperatie's. Ik beval in het WKZ, maar heb het ze nog niet gevraagt, maar ga ik zeker doen met de volgende controle.

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb bij de eerste trouwens wel een weeen/stopper gehad zeg maar, zodat ze de keizersnede konden doen.
    we zullen zien, ik hoop dat t gewoon een natuurlijke word, eerst donderdag nog maar eens een echo...

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik haak meteen even in voor een klein vraagje. Ik heb met 39 weken en 3 dagen een geplande keizersnede gehad bij mijn zoon (meteen antwoord op vraag van ts :p )

Ik ben nu weer zwanger, doen ze het dan weer rond die tijd? Of kan het ook met 38 weken? Ik kan gewoon niet normaal bevallen door een heupafwijking. Ik vraag dit omdat een 2de vaak sneller komt dan een eerste. Of geld dat hierbij niet?

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nou hier niet, dit wordt mijn 3e keizersnedes en die wordt ook weer rond 39 weken ingepland. Dat is voor de gezondheid van je kindje nu eenmaal het beste. Misschien als je al een keer met 37/38 weken bevallen bent, maar anders denk ik niet hoor.

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Het is niet dat ik het persé wil met 38 weken, maar vroeg het me gewoon af. Vorige keer ging het prima, dus zit er niet mee verder. De gezondheid van mijn kindje gaat boven alles.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Bij mij zijn de vliezen de dag voor de geplande keizersnede gebroken en heb 16 uur weeen gehad voor de keizersnede en dus ook weeen toen de ruggenprik gezet werd en geen weeen stoppers gehad. Ze zeiden toen ze in de gaten hadden dat ik weeen had (wisten ze niet want keizersnede was tenslotte gepland) dat ik maar snel moest gaan zitten zodat ze de ruggenprik konden zetten want dan voelde ik de pijn van de weeen niet meer. Was heerlijk toen die gezet werd.

Mijn keizersnede was gepland met 39 weken en 3 dagen...

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier werden ze met 35 weken vastgelegd (datum)
    En gepland in week 38
    Maar dat ligt eraan waarom je een keizersnede krijgt. Liever doen ze het pas in de laatste week van de zwangerschap!

Hier een keizersnede met:
    42.2wk
    38.2wk
    38.5wk

Deel Deze Pagina