hey meiden sinds ik weet dat ik zwanger ben wil ik stoppen met roken ik ben al van 24 sigaretten naar 6 per dag gegaan. maar ik wil er echt vanaf wie heeft een tip?
Hallo kikkert Ik doe ook zwaar mijn best en ik zit nu op 5 per dag. Ik probeer het ook te laten maar het lukt niet helemaal. Maar van 25 terug naar 5 is al behoorlijk terug. Ik hoop ook dat ik kan stoppen maar ik wens je veel sucses toe. groetjes Jessie33
Hoi kikkert ik ben ook gestopt met roken en ik heb gewoon de knop omgezet en gedacht dat er nu iets levends in je buik zit en dat je dat niet wilt "vergiftigen" om het even cru te zeggenen ik heb er geen moeite mee gehad. Veel succes
Rook je binnen of buiten? Ik zie het aan mijn vriend nu die buiten moet staan dat hij een stuk minder rookt. Zeker als het wat harder waait of regent is hij na een half sigaretje weer binnen. Ik ben ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Gewoon zelf geen sigaretten meer gekocht. De eerste paar dagen nam ik af en toe nog een trekje van mijn vriend, maar ben daar snel mee opgehouden. Hoorde mijn moeder een keertje zeggen: iedere keer als jij een trekje neemt ligt je kind naar adem te happen. Dat was genoeg voor mij! Ik zal NOOIT meer een trekje nemen! Nu vind ik het zelfs zo erg stinken dat als mijn vriend heeft gerookt en binnenkomt hij zeker een uur uit mijn buurt moet blijven. Ik hoop voor je dat je snel van het roken afbent. Het is een stuk gezonder voor jou en je kindje! Succes!
Ikzelf rookte tot begin vorige week 20 sigaretten per dag.. Nu koop ik er geen meer, maar het probleem is dat iedereen rond mij rookt en de sigaretten liggen hier maar voor het grijpen... dus af en toe pik ik eentje van mij ma (zonder dat iemand het ziet) maar dan kom ik maar aan 2 sigaretten per dag wat toch niet overdreven is hé Hopelijk wordt ik binnenkort ook misselijk van de sigaretten dan zal het heel simpel zijn om te stoppen! Dus eigenlijk heb ik maar 1 tip koop er geen meer en zorg dat andere rondslingerende sigaretten goed verstopt worden! Veel succes met het stoppen. Kel
heey meid, Ik vond het ook zo moeilijk. ik ben nu twee weken gestopt. eerst geminderd naar 5 sigareten. en op de andere dag gestopt. (nog wel trek hoor!) Het schijnt te helpen dat als je zin in een peuk krijgt ff wat eet. Succes hoor! de aanhouder wint!
hey meiden bedankt voor jullie reacties. mijn vriend rookt ook maar we hebben afgesproken dat hij ook stopt na de eerste echo en dan is het ook makkelijker voor mij. liefs kikkert
Dat is fijn als je vriend ook wil stoppen. Die van mij weigert. Hij moet nu wel lekker buiten staan van mij. Hoop dat als het straks weer koud wordt en nat hij vanzelf ook gaat stoppen.
Ik ging bewust wat intensiefs doen als ik de 'behoefte' voelde op komen. Een stukkie lopen, gamen, gewoon je gedachten verzetten. En als je al bijna 20 peuken minder rookt op n dag.. kan je ook wel helemaal stoppen, of je er nu 20 rookt of 5, t is zo slecht voor je ukkie! Denk daar alsjeblieft aan. Mócht er iets niet goed blijken bij je beeb, zal je je de rest van je leven hier door schuldig blijven voelen. Gewoon stoppen! Overigens ben ikzelf gestopt toen we 'ervoor gingen', ben blij dat ik dat gedaan heb want t was meteen raak ook! Enneh dat is overmorgen p'sies 1 jaar!
Ben zelf direct gestopt toen ik ontdekte dat ik zwanger was, heb er geen problemen mee gehad. Dacht gewoon steeds aan mijn kleintje en aan hoeveel elende het roken met zich mee kan brengen. Ik heb geluk gehad dat ik het niet moeilijk vond, helaas is dat niet voor iedereen zo. Mijn man heeft het er wel heel moeilijk mee. Hij zegt dat de nicotine kauwgom wel goed werkt. Je bouwt op die manier langzaam je lichamelijke verslaving af. Je krijgt nog wel nicotine bnnen, maar zonder de schadelijke rook
Toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik net als jou eerst geminderd van 25 naar 6 per dag en toen naar 2 per dag. Toen ik 12 weken was ben ik gestopt. Het gaat me heel makkelijk af en sla mezelf daarom voor mijn kop dat ik niet gelijk helemaal gestopt ben toen ik wist dat ik zwanger was. Ik heb daar echt ongelooflijk veel spijt van, ook al waren het maar een paar sigaretten per dag...het blijft slecht! Het beste is nu direct stoppen..helemaal finito...ik zou het zonde voor je vinden als je ook spijt krijgt verderop in je zwangerschap. Geloof me het is echt niet moeilijk...je hebt een doel: je KINDJE! Nu heb je daar nog niet zo veel erg in omdat je nog niks hebt gezien/gehoord/gevoeld, maar je weet dat er iets groeit! Kom op..heel veel succes!