vraagje over diepvriesgroente

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb net een pakje tuinboontjes gekocht uit de vriezer die we vanavond eten. omdat ik weinig plaats meer had in de vriezer heb ik ze in de pan alvast gegooid water erbij en in de koelkast egzet. ben ik het doosje aan het platmaken staat erop. voor gebruik boontjes niet ontdooien. bevroren boontjes in een pan doen en 7 minuten koken. waarom is dat dan? :( ik eet ze toch gewoon meteen op vanavond:( maakt het uit?

liefs plurk:)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je ze rechtstreeks vanuit de vriezer bereidt, zijn ze volgens mij 'verser' en gaan er dus minder voedingsstoffen verloren.
    Verder geloof ik niet dat het kwaad kan hoor. Misschien vanavond bij het bereiden wel extra opletten. Het zou kunnen dat ze nu wat sneller zacht worden en je ze dus korter hoeft te koken?

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ah op die fiets!;) ok nee dan kan ik er inkomen. denk niet dat ze bederven of ontploffen ofzo:D ik let erop bij het koken. dank je tupp!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Om diezelfde reden hoef je vissticks ook niet te ontdooien... heeft te maken met oa de bereiding.
    Maar inderdaad je hoeft niet bang te zijn voor bederf.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja klopt daar staat het ook op ja. dan bakken ze ook lastig trouwens. maar ik ga ze lekker eten vanavond hoor:)

6. tulip

tulip Niet meer actief

wel wat korter koken idd, want anders heb je snot vrees ik.;)

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina