Ik wil absoluut geen 2de badkamer, het schoonmaken van 1 badkamer alleen al vind ik een rotklus 😊 Wij zijn ook van plan om binnenkort een opbouw te plaatsen, dus een volle etage...wij hebben nu 1 verdieping met 3 slaapkamers en 1 badkamer. Op de nieuwe etage willen wij 2 grote slaapkamers maken en 1 washok....in die washok wil ik wel 2 wastafels Plaatsen zodat de kinderen die boven slapen in de ochtend daar kunnen opfrissen en poetsen....wij hebben trouwens 2 kideren en verwacht binnen 2 weken een tweeling dus word drukke boel hier...maar heb nooit gedacht aan een tweede badkamer...vind ik persoonlijk zeer overbodig zelfs met 4 kinderen
Bij mijn ouders hadden wij wel 2 badkamers 1 boven en 1 beneden... Niet omdat wij dat perse wilden maar mijn ouders hebben een grote slaapkamer en badkamer beneden omdat mijn vader gehandicapt is. Boven zijn er dan nog 4 slaapkamers en een badkamer... En beneden ook nog een apart toilet. Was erg fijn omdat wij in totaal met 6 personen zijn en hoefden nooit te wachten. Maar nu zou ik het echt niet hoeven ik heb liever meer ruimte dan een extra badkamer.
Hmmm, kom ik zo over? Vooral mijn man wil het graag, dit zijn dan ook zijn argumenten. Hij heeft aan alles gedacht. Wij komen allebei uit een gezin met 2 kinderen en hadden thuis 1 badkamer en nooit problemen gehad met drukte in de badkamer. Bij mijn man omdat niet iedereen elke dag onder de douche ging (nu wel) en bij mij omdat mijn ouders en zus 's morgens in bad gingen en ik 's avonds. Ik zou zelf nooit op het idee zijn gekomen. Stiekem vind ik het ook zonde van de ruimte, maar dan zeggen mensen: 'Ja, maar straks als de kinderen ouder zijn en jullie allemaal 's morgens onder de douche willen... bij de tieners moeten de haartjes gewassen zijn en goed zitten...' En andere mensen in mijn omgeving zeggen weer: 'zonde van de ruimte, doe je daar niet liever wat anders mee'. Ik word er een beetje gek van.
Wij hadden vroeger thuis 2 badkamers, maar wij waren met 5 kinderen, dus dan is het wel handig. Met 1 of 2 kinderen zie ik er de meerwaarde niet van in. Persoonlijk zou ik dan liever grotere slaapkamers maken met daarin een eigen wasbak met spiegel voor elk kind. Het douchen zelf duurt niet zo lang en dan kunnen ze daarna de rest in hun slaapkamer doen.
Je zou ook voor een compromis kunnen gaan. Inderdaad ieder een eigen wasbak op de kamer en dan misschien een apart toilet op de bovenverdieping? Dat scheelt toch ruimte in vergelijking met een badkamer dus de kamers of de wasruimte kunnen wat groter worden en de kinderen hebben wel hun eigen toilet en wasbak.
Momenteel hebben wij drie badkamers. Een bij de logeerkamer, een in onze slaapkamer en eentje op de overloop. Eigenlijk gebruiken we allemaal die op de overloop. We poetsen wel onze tanden op de slaapkamer en gasten gebruiken de badkamer bij de logeerkamer. Wel heeft elke slaapkamer een eigen wastafel. In ons eigen huis (nu tijdelijke huur naast ons eigen huis) wilden we ook een tweede badkamer maken, maar nu ik zie hoeveel schoonmaakwerk en onderhoud het is, ga ik toch voor een inloopkast. Een badkamer is voor ons voldoende en de kinderen schieten later maar op 's ochtends.
Wij hebben ook 2 badkamers met ligbad. De ene badkamer is erg groot, zo'n 17 m2. Op de bovenste etage nog een badkamer, die delen de dames samen. Ik vind het ideaal, nooit rijen in de badkamers iig. Nou ja, we zijn met z'n 6en dus toch wel een klein rijtje
Echt heerlijk hoor, 2 badkamers met 4 kids! En schoonmaken? nou die van 17m2 doet mijn man altijd en die andere ik of een van de dames. Ideaal. Maar daarbij hebben wij nog steeds genoeg ruimte over, 4 verdiepingen dus daar ligt het misschien ook aan?
Hmmm, ik moet zeggen dat me dit wel aanspreekt! Niet naar beneden 's nachts naar de wc en lekker tanden poetsen en haren kammen op de eigen kamer! Ik moet toegeven dat wij een hulp in de huishouding hebben dus dat ik niet zo vaak zelf de badkamer poets. Maar dat poetswerk moet wel gedaan worden, of de hulp dat nu doet (en langer moet komen of iets anders niet doet) of dat ik het nu zelf doe. Het is inderdaad wel een factor.
Ik vind dit idd een goed idee. Daarbij,als je je zorgen maakt over drukte tijdens spitstijd in de ochtend kun je ook zeggen dat ze s'ochtends even aan de (eigen) wasbak wassen en s' avonds als er meer tijd is even lekker douchen.
Als jullie er nog zo lang willen blijven wonen, de ruimte en het geld ervoor hebben...DOEN. Wij hebben bij elke slaapkamer een badkamer en wij vinden het super handig! Ook voor gasten die blijven logeren, de nanny en de kinderen die tegelijk in bad kunnen etc. In Nederland is het nog vrij zeldzaam om meerdere badkamers te hebben maar in heel veel andere landen is dit niet meer dan normaal. Wij hadden in NL drie badkamers en hadden binnen een mum van tijd ons huis verhuurd, mede omdat de huurders (expats) zo blij waren dat ons huis wèl meerdere badkamers had.
Ik vind het al erg om 1 badkamer spik en span te houden (en die van ons is niet groot) laat staan 2... Gelukkig hier straks 2 zonen, die hebben niet zoveel werk als de meiden, da's dan weer een voordeel
Bedankt voor jullie reacties! Grappig dat het echt reacties van uitersten zijn! Nieuwe reacties blijven welkom. De discussie draait hier thuis op volle toeren....
Wij hebben twee badkamer. Onze slaapkamer is beneden met daarnaast onze badkamer. De slaapkamers van de kids zijn boven en hebben ook een badkamer. Voor nu vind ik het nog geen must, maar als ze groter zijn lijkt het me wel fijn.
Wij hebben helaas maar 1 badkamer, alhoewel ik een gruwelijke hekel heb aan de badkamer poetsen, had een 2e badkamer mij best handig geleken straks met 3 kids maar ja, ons huis heeft helaas die ruimte niet Dus ik zou zeggen, zet alle voor en nadelen voor jezelf nog eens op papier, misschien kan je dan beter een knoop doorhakken Succes!!
Ook wij hebben 2 badkamers. Een badkamer zit aan onze slaapkamer vast en heeft een apart ligbad, ruime douche, dubbele wasbak en een toilet. De andere badkamer ligt naast de babykamer en logeerkamer en heeft een ligbad met douche erin, een wastafel en een toilet. Ik vind het vooral handig dat ons meisje straks een eigen badkamer (met toilet) heeft en het is nu vooral erg handig als we bezoek uit NL hebben. Die hebben dan ook altijd hun eigen badkamer en hoeven niet eerst door onze slaapkamer heen.
Als je de ruimte hebt, doen! Heerlijk voor als de kinderen groot zijn. Wij hebben bij het verbouwen van onze badkamer een nieuwe cv ketel gekocht die de waterdruk leverde voor onze regendouche. Wij maken daarbij ook gebruik van de panelen op ons dak die het water voorverwarmen. De ketel hoeft dus niet op volle kracht te werken om het op te warmen. Is ideaal! Je kan dus ook nog kijken naar de energielevering voor de combinatieketer eventueel via zonnepanelen. Leuke plannen!