Hallo!!! Ik ben geschokt... ik ben bijna 4 wkn geleden bevallen.. Ik ben vandaag voor t eerst weer op de weegschaal gaan staan... Nou ik moet dus 20!!!!! kg kwijt... Hoe moet ik dat doen??? wanneer mag ik gaan hardlopen?? of iets anders sporten? En hoe zit het met eten? Ik geef volledige borstvoeding, en mag dus niet dieten. Maar hoe stil ik mijn hongergevoel? en krijg ik evengoed voldoende binnen? Ow ow ow.. Hoe hebben jullie dat gedaan? Xxx
Waarschijnlijk heb je binnenkort een afspraak met je vk. Zij controleerd je buikspieren ed. Dan kun je evt weer voorzichtig beginnen. Ik ben 5 weken geleden bevallen en sportclubmanager. Gisteren eerste training gehad en ik had het verschrikkelijk zwaar terwijl ik tot week 32 les heb gegeven. Doe het rustig aan. Die kilo's moeten eraf inderdaad, maar nu te snel beginnen betekend strax snel moeten stoppen. Je lichaam heeft 9 maanden de tijd gehad om te verweken ed, dat is niet binnen 4 weken hersteld. Qua eten kun je gewoon opletten. Door de bv zul je vetreserves verliezen. Maar lijnen zou ik niet doen. De afvalstoffen zouden in je melk terecht kunnen komen. Maar ik ben geen voedingsdeskundige, dus daar kan ik je niet mee helpen. Suc6 xx
Er wordt echt aangeraden de eerste 6 weken nauwelijks tot niet te sporten! Er is heel wat gebeurd met je lijf, dus geef het aub even de rust! Verder moet je proberen gevarieerd te eten en inderdaad niet gaan dieeten! Je moet alleen wel de gezonde dingen eten en natuurlijk niet dagelijks gaan snacken, maar dat snap je zelf ook wel denk Mij hielp de borstvoeding echt super! Zit nu na een half jaar op -20 kilo! 4 maanden borstvoeding gegeven en na 2 maanden weer lekker sporten was genoeg hier, en ik val normaal gesproken echt niet makkelijk af! Geef het even de tijd hoor!!!
Geef het echt de tijd meid. Ik snap best dat je schrikt van 20 kilo in de plus, maar je lijf heeft de tijd nodig om te herstellen. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op en 9 maanden af. Ivm de BV mag je idd niet dieeten, daarbij heeft je lijf ook alle voedingsstoffen nodig voor goede BV. Ik hoop voor je dat de BV voor jou in ieder geval mag werken als een soort van verbrandingsmachine, waardoor je makkelijker afvalt. Vooral gezond blijven eten en veel drinken (sowieso ook ivm de vochthuishouding en de BV) Ga bijv lekker wandelen met de kleine en na verloop van tijd zou je kunnen proberen of je kunt joggen met de wandelwagen.