Hier ook een ledikantje en een wieg. Ledikantje staat op de kinderkamer. Ons tweede zoontje komt eerst weer een aantal maanden (is de bedoeling) bij ons op de slaapkamer in het wiegje te liggen. Vind ik handig, omdat ik weer borstvoeding ga geven. Kwestie van in het halfduister je kindje uit de wieg plukken zodra die hongersignaaltjes geeeft, aanleggen en weer in het halfduister terugleggen en weer verder slapen. Ik vind dat ideaal. Zodra hij te groot wordt voor de wieg, zal hij naar zijn ledikantje gaan verhuizen. Zo hebben we het ook met Aiden gedaan. Die heeft tot een dag voordat hij 6 maanden werd, bij ons op de kamer geslapen (uiteindelijk wel in zijn ledikantje trouwens.) Toen werd hij telkens wakker van ons en wij van hem. Ons wiegje is een familiewieg. Al Aidens neefjes hebben er ook in gelegen. Mijn ouders hebben het destijds gekocht via Marktplaats en helemaal opgeknapt. Dus dat is ook een tip: kijk op Marktplaats. Mooie en goedkope wiegjes.
Ik heb de hoge wieg van prenatal Prenatal - Holland Unpublished Category - Prenatal - Hoge wieg wit maar dan in de aanbieding gekocht, weet niet meer wat hij toen kostte
@juf85....die hadden wij ook Hier hebben beide kinderen tot 4 maanden bij ons op de kamer gelegen in de wieg. Vooral in het begin was dat erg fijn. Nachtvoeding et cetera... Maar...als ik het over mocht doen had ik een wiegje aan het bed gedaan Bednest; de baby kan veilig in een wieg aan je bed slapen | kinderkamercompany Dat lijkt me nog veel fijner
Wij hebben de wieg van mijn schoonmoeder gebruikt voor de eerste weken (7 bij oudste, 10 bij jongste). Daarna zijn ze verhuisd naar hun eigen babykamer, met ledikant. Het wiegje werd te klein voor ze, en ze hadden nog maar één voeding per nacht nodig. Dat was wel te doen in een andere kamer. Ik zou niet speciaal een wieg kopen, die dingen zijn zo vreselijk duur (als je een beetje mooie wilt). En voor die paar weken vond ik dat echt zonde. Maar als je een wieg van iemand kunt lenen, zou ik dat wel doen.
HIer 2x de familiewieg gebruikt. Als dat niet kon had ik er toch 1 gekocht. Vind een ledikant veel te groot voor zo'n klein wurmpje. En wieg past(e) beter op de slaapkamer erbij
Wij hebben een wiegje (babybjorn harmony) en ben er heel erg blij mee. Hij is wel wat prijziger, ondanks dat er een leuke aanbieding van 20% korting was maar we hebben hem van mijn ouders gekregen. Beddengoed ervoor heb ik bij babydump gekocht, daar waren we niet zoveel aan kwijt. Ze ligt nu 2,5 maand bij ons op de kamer wat ik heel erg makkelijk vind met de nachtvoedingen (verschonen op het verschoningskussen op het voeteneind, voeden en weer verder slapen). Vlak na de geboorte vond ik het ook heel fijn om alle geluidjes snel te leren herkennen en haar bij de eerste hongersignalen aan te kunnen leggen. Een wiegje geeft ook wat meer geborgenheid dan een ledikant en ik merk dat onze baby dat wel fijn vindt.
Wij hebben een familiewieg uit begin jaren 70, mijn man, zwager, schoonzus en de neefjes en nichtjes hebben er allemaal in geslapen. Zo leuk! Die staat de eerste paar maanden bij ons op de kamer, daarna gaat hij naar mijn schoonzusje die 5 maanden later uitgerekend is. Afhankelijk van hoe het dan gaat zetten we het ledikant bij ons op de kamer of gaat de kleine in haar eigen kamer slapen.
Hier ook een ledikantje in de babykamer en een wieg op de slaapkamer. Ik zou de familiewieg gaan gebruiken, maar vond de bekleding niet mooi (26 jaar geleden was wit met gekleurde druppeltjes blijkbaar heel hip ), dus gebruik alleen het onderstel. Ik heb via de kringloopwinkel een prachtige wieg-bak gevonden. Zag er erg netjes uit, geen vlekken oid, en eenmaal thuis heb ik hem even met de stoomreiniger begaan om zeker te weten dat er geen 'viezigheidjes' van de vorige gebruiker in zitten. Kostte me een heerlijk bedrag van 7,50. Mocht je dus een wiegje willen, check marktplaats of kringloopwinkels. Als je goed speurt, tik je wel een mooie op de kop voor n leuk prijsje. En anders kun je altijd nog de kinderwagenbak gebruiken.
Even een vraagje aan de dames met een gebruikte wieg: hebben jullie daar een nieuw matrasje voor gekocht of de oude gewassen? Ik weet namelijk niet of die maten altijd hetzelfde zijn? Bijknippen kan natuurlijk wel...
Hier ook een wiegje voor op onze slaapkamer voor de eerste periode in de nachten. Op marktplaats veel leuke wiegje voor een klein prijsje te koop! Na een tijdje, vaak max 6 mnd zijn ze te groot voor een wiegje en moeten ze ze sowieso naar een ledikantje.
M'n schoonmoeder heeft een nieuw matrasje gemaakt. Het heeft idd een hele afwijkende maat in vergelijking met de moderne wiegjes dus anders had het niet gepast.
Wij hebben naast een ledikant een wiegje. Deze komt de eerste tijd op onze slaap kamer te staan. Heb hem wel geleend, zou het zonde vinden om er veel geld aan uit te geven.
Ik haak ff in hoor: wij hebben ook een familiewieg, waar zowel mijn man als zijn broer nog in hebben gelegen. Zo'n ouderwets rieten ding. Op zich best prima maar de bekleding en het hemeltje vind ik vreselijk: van dat gele broderie kant. Ook het matrasje vind ik niet zo fris meer. Kun je die bekleden en zo'n matrasje gewoon bij een Prenatal ofzo kopen, of moet je dat op maat laten maken? Anders wordt het misschien nog een dure grap. We hebben al wel een ledikant aangeschaft maar in het begin wil ik haar toch het liefst op onze kamer hebben.
Je kunt m opnieuw bekleden. Wel een klus hoor! En matrasje, geen idee waar je dat koopt, maar je kunt ze op maat knippen en er een molton omheen naaien ofzo.
Oh laten bekleden vroeg je. Geen flauw idee waar je dat kunt laten doen. Ik heb een hele creatieve en handige schoonmoeder. Het heeft haar veel tijd gekost.
@ Zelena: Ik heb het matrasje uit de oude wieg, maar vind hem iets te klein vallen. Ik vind dat er te veel ruimte komt naast het matrasje, dus ik maak van een groot stuk schuimrubber zelf nog een topmatras. Of misschien gaat dat schuimrubber ding wel de hele matras vervangen (dan doe ik 2 lagen, zodat het stevig is). Ik denk dat het echt een kwestie van passen is.
Babymatrasjes voor de wieg zijn meestal maximaal 6 cm dacht ik, misschien wel iets om rekening mee te houden als je 2 lagen wilt gebruiken. Als je googlet op 'wiegmatras op maat' vind je adressen waar je een matrasje op maat kunt laten maken. En als je googlet op eisen wiegmatras dan kun je ook nog richtlijnen vinden waar je rekening mee kunt houden m.b.t. een matrasje voor de wieg.
Hier een wiegje van mp voor 35 euro, nieuw matrasje gekocht. Als je zoekt, zie je veel verschillende standaard maten. Ons wiegje is 70 cm en had achteraf liever een iets grotere gewild. Dochter is met 10 weken 61 cm en er dus al bijna uitgegroeid.