Wie heeft er een witte trap?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Wij zijn bezig onze trap op te knappen. Het was gelakt in een lelijke roodbruin kleur, en nu wil ik hem graag wit. Het liefst zonder halve maantjes, maar dat lijkt me eigenlijk niet te doen omdat je er dan zoveel poetswerk van hebt. Iemand daar ervaring mee?

En voor wie er wel bekleding op heeft, bevalt het goed? En naast de maantjes, word het daar dan ook heel vies? Is het wel makkelijk schoon te krijgen dan?

We gaan woensdag verf halen, en ik begin nu toch te twijfelen of we niet beter een donkere kleur kunnen halen. Ook al vind ik wit zo mooi!

Zouden jullie opnieuw kiezen voor een witte trap?

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi danip, mijn man heeft een trappenbedrijf, ik zal hem zo als hij thuis is eens vragen of hij nog tips voor jullie heeft.

Wij hebben zelf een trap met bruine treden en een witte leuning en witte tussenschotten zodat hij toch we licht oogt. Is dat geen optie?

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij hebben een witte trap met rubberen maantjes. ivm hondenharen wilde ik namelijk geen 'stoffen' maantjes.
    Ik maak 1 keer per week de hele trap schoon (en doe 'm iedere dag even met de stofzuiger, ook weer vanwege de haren).
    We wonen hier nu bijna een jaar, en ik heb nog geen spijt gehad.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een witte trap, het is op zich goed schoon te krijgen als je hem gewoon netjes verft, maar je ziet er alles op, zeker stof daar wordt ik echt kriegel van en ik doe het elke week af. Ook modder zie je er heel vlug op.
    Ik vind het mooi, in ons nieuwe huis zit ook een witte trap, maar moest ik er zelf een keer 1 doen zou ik voor een andere kleur gaan.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben een witte.. (Meer ecru-achtig?) geverfde trap. Is hier niet echt een succes met een zwarte hond en dus zwarte haren. Kan elke dag wel de trap haarvrij maken. Maarja, een zwarte trap is ook weer niet echt ideaal met stofjes haha.

Wil zelf in de toekomst graag wat anders.. Of halve maantjes er eerst op (zitten ook wat lelijke plekken in het midden van de treden door verhuizen e.d.). En dan misschien in de toekomst laminaat in de stijl van de rest van het huis beneden.. Of juist tapijt in de stijl van de overloop boven.. Pfoe.. Kortom: wij zijn er nog niet uit ;) Maar wel dat ik dit niet zo wil houden haha.

6. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Wij hebben ook een witte trap, zonder bekleding en zonder maantjes o.i.d.
    Maar net wat Tulip al zegt, je ziet er werkelijk alles op, neem bijna elke dag wel even de trap af met een nat doekje of de stofzuiger.

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben een witte trap met aluminium platen (maantjes) makkelijk schoon te maken, met stofzuiger of swiffer en sopje.. Ben er erg blij mij..

Ja idd je ziet wel stof, maar geen modder ofzo. Mag niet met schoenen boven komen..

8. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    In ons Vorige huis Ook een wit gelakte trap zonder bekleding. Wij lopen nooit met de schoenen naar boven dus enkel een beetje stoffen elke week is voldoende. Geen verschil met onze trappen nu hoor qua poetsen ;)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben ook een witte trap (met rubberen strips) en ik vind het verschrikkelijk! Alles, maar dan ook alles, zie je er op. Elke dag kan ik er met de kruimeldief over, stof en kattenharen weghalen en ik mag zeker eens per week met een natte doek er over. Ondankbaar rotwerk.
    Halve maantjes of vloerbedekking is hier geen optie i.v.m. onze kat, die trekt alles kapot met z'n nagels.
    We willen dit jaar misschien zo'n traprenovatie laten doen en dan zo ongeveer zoals Luna1 haar trap beschreef... hopelijk ziet dat er iets beter uit.

10. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    wij hebben (olifant grijs) vloerbedekking op de trap, hoog polig. ideaal 1 keer in de week stofzuigen en klaar. We hadden t wel goedkoop was een kameraad van me zwager en die heeft het voor 350 euro gelegd met de vloerbedekking erbij

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

wij hebben de zoldertrap creme, met beige maantjes. Het valt heel erg mee met hoe vies het wordt en is ook goed schoon te houden!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Witte trap, met zwarte maantjes. Moet wel 1x per week gezogen worden, want het stof verzamelt zich er goed.

Ik zou nog een keer voor een witte trap kiezen, want het is mooi. En bij een ander-kleurige trap, heb je net zoveel stof, alleen zie je het niet. Dan zie ik het liever, dat ik daardoor niet vergeet de trap op tijd te zuigen. ;)

13. danip

danip Niet meer actief

Oei echt hele verschillende ervaringen dus! Wij hebben een hond met witte, zwarte en bruine haren. :D Heel handig! Ze komt niet boven, maar je neemt het wel mee aan je sokken. Op de kleur die we nu hebben zie je stof ook heel snel, en hondenhaar dus ook. Wat dat betreft ben ik wat gewend, maar ik heb geen zin om elke dag de hele trap af te nemen :(

We zouden de muren vintage blauw doen, en dan is dat wit er wel erg mooi bij. Maar misschien moeten we dan de trap maar donker doen, en de muren toch licht houden.

Als we wel voor wit gaan, met halve maantjes dan zouden we deze matten kiezen: - Micostep Anti-slip trapmat / trapmatten kunststof, trapbekleding, traploper, traplopers, trapneuzen, trap bekleding trap bekleden trap verven trapmaan maan trapneus bekleding bekleden trappen trede mat matten anti slip traanplaat veilig duurzaam mo

14. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik heb 2 witte open trappen.
    Die naar de 1e verdieping is met een traploper (sisal met donkergrijs band afgebiesd)
    De zoldertrap is gewoon 'kaal'.
    Je ziet er wel veel op, ik doe de trap zeker elke week nat af, tussendoor doe ik het vaak met een vegertje (van veger en blik). Ik veeg dan gewoon al het vuil naar beneden en stofzuig daar dan.
    Dat scheelt een heleboel gesleep met de stofzuiger.

15. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben op de trap naar zolder een witte trap. We lopen niet met schoenen door het huis, dus echt smerig worden ze niet. Hooguit stoffig. Je ziet wel elk stofje liggen op wit. Ik stof hem meestal af (zuig hem niet) en doe er dan nog een nat doekje overheen.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hadden witte trap. Super mooi maar oh wat ben ik blij dat we er vanaf zijn! Ik moest werkelijk om de dag stofzuigen. Ik wist niet dat ik zoveel haar kon verliezen! Werkelijk alles zie je erop, elk stofje. Wij hebben rubberen halve maantjes geprobeerd idd van micostep, geen succes. Uiteindelijk laten bekleden met hoogpolig traptapijt. Ideaal! Eens per week stofzuigen is meer dan genoeg. Ik zou het dus niet doen.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij hebben een witte trap met groene maantjes van stof.

Twee fouten die we hebben gemaakt.
    1. een witte trap! Als je het netjes wilt houden moet je elke dag stofzuigen!!!:(
    2. maantjes van stof, niet doen:) want ook dat gaat moeilijk schoon.

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb een witte trap zonder verder iets er op. Het is mooi maar je ziet er alles op! Wij hebben 2 katten. Al die haren zie je liggen. Zou t nu nooit meer wit doen, hoe mooi ik het ook vind...

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij hebben een witte open trap in de kamer, heb nog geen spijt gehad.
    Wel iedere dag even een doekje erover. Het liefst willen we ook geen maantjes maar voor de veiligheid zou het wel beter zijn want tis nu best glad. ( nu dus verboden om op sokken de trap op te gaan)

20. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij hebben een witte trap. We wonen hier nu een paar weken en ik poets me gek maar zou zo weer een witte trap nemen. Het is gewoon erg mooi.

Deel Deze Pagina