Minder gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door haailena, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Hallo dames,
    Graag jullie mening over het volgende :)
    Ik ben iemand die graag werkt. Ik haal ook echt voldoening uit mijn werk. Maar nu sinds een week of 4 word het werk en privé zwaarder. Ik heb last van bandenpijn en erge vermoeidheid. Werken doe ik nog gewoon(3 dagen per week) bij de bso. En als ik op mijn werk ben ga ik ook gewoon door of er niets aan de hand is. Thuis stort ik echter in. Gelukkig heb ik een hele lieve man die heel veel doet in huis. Ook al werkt hij ook gewoon 40 uur per week en heeft hij slaap problemen. Manlief doet naast zijn werk nu zo ongeveer het gehele huishouden. Nu hij dat allemaal doet heb ik nog net genoeg puf over om zoonlief naar bed te brengen.
    Vrijdag heb ik gewerkt en zaterdag kon ik het niet eens opbrengen om naar de Blokker te lopen (5min verderop) ik heb dus maar de auto gepakt want die kan ik voor de deur daar kwijt.
    Woensdag bij de verloskundige geweest en met bib en mij is alles verder goed. Alleen doe ik teveel volgens haar. Maar wat ik daar verder mee doe is aan mij.
    Wat vinden jullie moet ik minder gaan werken? Kan ik nog iets anders proberen? En hoe pak ik minder werken aan? Mijn leidinggevende is nu precies op vakantie. Maar ze had al wel aangegeven dat ze het ziet gebeuren dat ik het niet ha volhouden.. Ik vind het zoo lastig. Als ik nou gewoon neer val is het duidelijk :D

2. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Heeft je leidinggevende een vervanger terwijl hij/zij met vakantie is? Anders doorgeven aan het hoofdkantoor/de baas dat je vanwege je gezondheid aanpassingen moet maken in je werkzaamheden.

Wachten tot je erbij neervalt is natuurlijk lekker duidelijk, maar tegen die tijd loopt manlief en zoonlief ook op hun laatste reserves. En dan zijn jullie alledrie overwerkt! Je hoeft je niet schuldig te voelen, gewoon zo snel mogelijk bij je werkgever aangeven.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Kun je geen vervangende werkzaamheden doen? Anders zou ik toch wat minder gaan werken of een vrije dag nemen hier en daar.

4. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerder ook voor aangepaste werkzaamheden gaan. Want je hebt al een zoon en de zorg daarvoor is er natuurlijk ook gewoon als je thuis bent. Ik denk dat daar ook niet veel uitrusten bij is.

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Heeft je leidinggevende tijdens haar afwezigheid geen vervanger? Ik zou daar even aankloppen. Ga met hem/haar in gesprek en leg je klachten/ zorgen/wensen voor. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Deel Deze Pagina