Wie heeft er eerder moeten stoppen met werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Loetje88, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je eerder moeten stoppen met werken?

1. Nee, ik heb doorgewerkt tot aan mijn verlof

2. Ja, voor de 12 weken

3. Ja, tussen 12 en 24 weken

4. Ja, tussen 24 en 34 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. IH5

IH5 Niet meer actief

Bij de oudste heb ik vanaf week 32 bedrust moeten houden door o.a. HELLP syndroom, dus toen ben ik eerder gestopt met werken. Ik werkte toen wel meer dan fulltime en nu nog maar 3 dagen per week. Dat scheelt ook!

Bij de middelste heb ik doorgewerkt tot verlof. Wel de eerste 3 maanden halve dagen gewerkt vanwege HG. Ik kwam toen letterlijk overgevend binnen (op de fiets al) en zat dan de hele ochtend in de wc dus dat schoot niet op. Dat deed ik dan thuis en in de middag ging ik werken.

Deze keer hoop ik gewoon tot aan verlof door te kunnen gaan.
    Natuurlijk zijn er kwalen en klachten, maar werken geeft mij ook structuur in de dag en afleiding.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Bij onze oudste zoon ben ik rond de 27 weken gestopt met werken, zoon liep ruim drie weken achter op groei en moest dus strikt rust houden, groei heeft hij toen ruimschoots ingehaald, hij is uiteindelijk met 3640 gram geboren.

Deze zwangerschap is een en al ellende. Van week 7 tot 15 ongeveer thuis gezeten ivm extreme misselijkheid inclusief bloed spugen, ook waren er veel complicaties rondom de baby en ben tussendoor nog een keer aangereden. Toen van week 15 tot 25.3 halve dagen gewerkt (als kraamverzorgende) en nu sinds vorige week dus thuis met bekkeninstabiliteit. Ergens vind ik het heel jammer dat ik niet meer werk en heb me ook even schuldig gevoeld dat het voor de drukke zomerperiode is maar ben nu af en toe thuis echt in tranen van de pijn laat staan als ik dan ook nog voor een ander had moeten zorgen.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij de eerste met 27 weken thuis vanwege pre eclampsie. Bij nr. 2 en 3 gewoon doorgewerkt tot 34 weken. Dus ik zou eigenlijk 2 opties in moeten vullen :D

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij de eerste gewerkt tot 30 weken, moest toen stoppen ivm aanhoudende harde buiken en dreigende vroeggeboorte.

Inmiddels ben ik nu 30 weken zwanger van de 2de, en als alles goed blijft gaan blijf ik nu tot 34 weken door werken.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben in week 34 gestopt wegens te veel rugklachten. Ik rij elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug naar het werk en dat weegt wel door.

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik kan nu zelf ook antwoord geven...vanaf 21 weken ben ik halve dagen gaan werken (20 uur). Veel last van mijn bekken en lang zitten gaat gewoon niet. Benieuwd hoelang ik dit volhoud!

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loetje, bij mijn vorige zwangerschap had ik ook bekkenklachten. Ik ben uiteindelijk terecht gekomen op 3x per week 2 uur werken. Dat was helemaal goed voor mij en daardoor heb ik het tot aan mijn verlof gered. Ik heb een zittend beroep en ik had niet voldoende kans voor afwisseling. Dus er kan nog veel voordat je echt 100% thuis zit (geen pretje met bekkenklachten, kan ik je vertellen!).

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Tot 31 weken en toen opgenomen ivm baby ver onder de p0 lijn. Lichamelijk voelde ik me heel goed, geestelijk trouwens ook. Nog nooit zo zen geweest als tijdens mijn vreselijke zwangerschap haha...rare hormonen

Deel Deze Pagina