Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en ik heb eigenlijk een aantal vragen. De antwoorden staan vast ergens op dit forum maar er zijn zoveel onderwerpen dat ik ze zo 1,2,3 niet kan terugvinden Dan maar even op deze manier. Mijn vriend en ik willen graag kinderen en zijn er al ongeveer 8 maanden mee bezig. In eerste instantie zonder alteveel rekening te houden met wel of geen vruchtbare periode, lekker spontaan dus. Maar helaas,helaas, dat blijkt dus niet te werken! Nu zijn we op het punt dat we gericht gaan "klussen" en heb ik me verdiept in allerlei informatie. En er is een hoop informatie te vinden, bijna om gek van te worden. 2 dingen waar ik niet helemaal uitkom: - de eerste dag van je cyclus, is dat de dag dat je helder rood bloed verliest of telt de avond/middag voorafgaande met bruine afscheiding ook al mee? - ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen, is je meest vruchtbare periode nou van dag 8 tot dag 15 of van dag 10 tot dag 18? Ik weet wel dat het allemaal niet zo te plannen is,maar het zou me wat meer duidelijkheid geven. Alvast super bedankt voor jullie hulp!
hoi meid ik wil je heel veel succces wensen ps 1e dag menstruatie is voor 18:00u helder bloed verlies dat is dan de 1e dag je vruchtbare periode als je cyclus van 28 dagen hebt is tussen 11-18 ongeveer misschien een tip om eens ovulatie testen te gebruiken veel succes hopelijk is het snel raak
hey meid! de verloskundigen heeft mij verteld dat 1ste dag cyclus is de dag waarop je helder bloed verliest. en het vruchtbaarst ben je tussen dag 10 en 18. ik zou als ik jou was die dagen gewoon om de dag klussen. zo heb ik het tenminste wel gedaan. groetjes jane
Super bedankt voor jullie antwoorden, het geeft helder antwoord op mijn vragen. We doen dus in ieder geval al het goede Waar ik bij mezelf van opkijk is toch het ongeduld wat ik begin te krijgen. Toen ik vorig jaar met de pil stopte had ik zoiets van "ach, als het even duurt is het niet zo erg, we hebben tijd genoeg." Na 8 maanden, een periode die nog steeds relatief kort is in vergelijking wat een aantal mensen moeten doormaken, begint dat geduld wel op te raken. Mijn eierstokken rammelen van alle kanten, hahahahaha Ik ben er erg veel mee bezig en dat is helemaal niet goed. Maar ja, vertel mij maar eens hoe ik dat anders moet doen! Heel apart, ik had dit nooit van mezelf verwacht. Herkennen jullie dit?
hoi meid heel herkenbaar ik had het in het begin heel erg maar na een aantal maanden werd het wel minder je went ook een beetje aan de teleurstellingen alleen je moet altijd hoop blijven houden ook al is dat moeilijk succes meid
Hoi elsa, ik herken het ook hoor! Ik zit 'nog maar' in ronde 4 maar ik ben er ook best veel mee bezig. Terwijl ik nooit zoiets had van: kinderen, helemaal te gek. Het begint nu toch te kriebelen. Ik merk bij mezelf ook dat het niet eens zozeer een kinderwens is (dat ook natuurlijk) maar vooral: kan ik wel zwanger worden? Dan ben ik weer bang dat ik onvruchtbaar ben of zo en nooit kinderen zal krijgen...
Hoi Elsa, Ik herken het ook heel erg. In de klusperiode gaat het altijd prima met mij en probeer ik gewoon te ontspannen en te genieten...maar als het einde van mijn cyclus weer in de buurt komt...begin ik van alles te voelen. Maar je lichaam kan je zo voor de gek houden op de een of andere manier dat er werkelijk geen pijl op te trekken is. En elke keer weer die hoop....het zou kunnen...of toch weer niet. Erg frustrerend. Vooral als om je heen iedereen maar zwanger wordt alsof ze boodschappen gaan doen! Maar ja...we blijven gewoon maar door gaan. Veel succes in ieder geval! Liefs
@ Jiska, ja dat gevoel heb ik af en toen ook. Raar hè. Maar ja dat komt gewoon omdat het niet zo snel gaat als je wilt denk ik. Succes!
Wat een herkenning en bedankt voor jullie reactie! Ik voelde me al zo'n ei en te ongeduldig, maar ik blijk dus niet de enige Ervaren jullie ook dat manlief er anders in zit? Niet dat hij niet net zo graag wil, maar hij is er in zijn hoofd minder mee bezig en vindt het geklus op gezette dagen toch wel een aparte gewaarwording. De eerste 3 keer in de 8 dagen (10,12 en 14) gaan nog wel, maar de laatste keer blijkt toch wel een drempel. Dan heeft hij het gevoel toch iets van een machine weg te hebben....hahahaha.......gelukkig is dat na een paar dagen ook wel weer gezakt en kunnen we lekker op ons eigen tempo verder. Ik moet zondag a.s. weer ongesteld worden, wie weet is het deze maand raak, you never know! Doen jullie alleen een test wanneer je echt ongesteld bent? je hoort ook wel eens dat je toch bloed verliest ook al ben je wel zwanger. Tot ziens!
Over ongeduld gesproken, ik ben pas drie weken bezig en nu al ongeduldig! Maar dat is meer omdat ik al zo lang kinderen wilde, maar mijn man nog niet. En nu hij er eindelijk ook klaar voor is, mogen van mij alle trossen los! Ik heb me ook moeten inhouden om niet al na twee weken te testen, erg he? Wat betreft het om de dag klussen, gelukkig deden we dat toch al eigenlijk, dus er verandert niet zo veel voor ons.