Slaapzak en pyama?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffie26, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Meiden ik ben 8 januari uitgerekend midden in de winter.
    Nu vroeg ik me af wat moet de kleine dan in bed aan?
    Pyama? En heb ik een slaapzak nodig?
    Wat moeten die kleintjes aan?

2. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    wij doen ons ventje een pijamatje aan en stoppen hem goed in met een lakentje en dekentje ,net zoals deze zomer in het ziekenhuis werd gedaan (alleen was t toen een gewoon katoenen pakje en nu een veloerse)
    hebben een slaapzakje maar daar wilt hij niet in

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    De eerste weken had mijn dochtertje geen pyama aan in bed maar sliep zij gewoon in haar kleertjes (meestal zij die toch heel zacht en soepel). Ik heb nu wel slaapzakjes en dan daarover natuurlijk een lakentje en dekentje.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Onze kindjes sliepen ook in het begin in hun kleertjes. Pyjama gekocht vanaf maat 62? En dan lekker onder een dekentje.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is pas pyamaas gaan dragen toen ze soms spijkerjurkjes en andere niet zachte kleertjes aan had. Ruim na dat ze een maand was. Mn zoon draagt nu met bijna 13 weken alleen nog maar zachte kleertjes. Geen pyamaatjes nodig dus. Wel een 2e dekentje. Slaapzakje is net of je dat fijn vind, ze zijn dan wel lekker warm voor hun nachtvoeding maar je moet ook maar net de tijd vinden 's avonds om hem aan te doeen ( Ze vallen zo jong vaak te pas en te onpas in slaap )

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik zo'n dikke slaapzak, met mouwen eraan. Die kleine van mij trapt namelijk alle dekentjes af, hoe strak ik ook instop :) Daaroverheen is geen dekentje meer nodig. Toen m'n zoon nog kleiner was, had ik zo'n slaapzak waar ook nog wantjes aanzaten. Dat was heerlijk, altijd warme handjes! Hij gaat er trouwens in in alleen een romper, anders heeft hij het te warm.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jongste is van december. Hij is begonnen in zijn gewone kleren met een stapel dekentjes erover (in de wieg).
    Slaapzakjes zijn we rond de 4-5 maand mee begonnen omdat hij door het bed ging spoken. Pyjama was na de 6 weken erin, toen hij overdag ook stuggere kleren aan had (bijv. spijkerbroekje)

Deel Deze Pagina