Meiden hoe peppen jullie je weer op voor een nieuwe ronde? ik zit er even helemaal door heen (denk dat ik ongi moet worden want heb gelige afscheiding)
Hè nutts, Het is elke keer weer lastig als je ongesteld wordt. Ik geef mezelf altijd wel even de tijd om daar verdrietig over te kunnen zijn. Das eigenlijk de enige tip en daarna maar weer gewoon door gaan
Het is in mijn ogen zo: de wens om moeder te worden is groter dan de pijn van de teleurstelling. Als iemand mij 4 jaar geleden had verteld dat ik na 4 jaar 9 keer een vroege miskraam zou hebben gehad en nu spuiten in mijn been zou zetten om IVF te doen voor een draagmoeder aan de andere kant van de wereld dan was ik gillend weggerend en had ik me niet kunnen voorstellen dat ik dat ooit zou gaan doen. Maar je groeit er in mee. En ik heb geleerd dat je incasseringsvermogen enorm opgerekt kan worden. Dat geeft me vertrouwen in dat een mens veel kan hebben en er uiteindelijk ook sterker van wordt. Maar geef voor nu de hoop nog niet helemaal op. Geel betekent niet altijd een voorbode van een menstruatie. Sterkte meid!
Ik ben eigenlijk altijd wel vrij 'hard' voor mezelf.... Dagje huilen/verdrietig/teleurgesteld zijn en dan weer door! Genieten van de mooie dingen in het leven. Ondanks dat ik de (4) ICSI's heel erg zwaar vond, lukte me het elke keer weer om toch weer blij te zijn met het leven. Ik gaf mezelf trouwens ook wel cadeautjes, weekendje weg, dagje sauna, uit eten met een fles wijn...
Ik was ook even teleurgesteld potje huilen . Maar daarna mij zelf weer bij elkaar geraapt en er weer vol goede moed tegen aan !
Hier ook huilen, bij elkaar rapen, door gaan. Maar als ik het echt zat ben neem ik een maandje of wat pauze tot ik me weer meer mezelf voel. Soms heb je het even nodig om afstand te nemen.
Even een lekker potje janken, zielig zijn en dan de volgende dag mezelf weer op rapen en doorgaan. Dat had ik gisteren omdat ik ongesteld ben geworden en vandaag gaat het weer.