Heel holland helpt! Wie zou jij helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door jeannet, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    heel holland helpt

ik wil heel graag schrijven,
    ik hoop hiermee mijn schoonouders te helpen,
    hun hebben een autisme kindje
    die hun heel moeilijk kunnen vervoeren, in hun gewonen auto
    het beste is dat hun een aangepast busje krijgen, om hem te vervoeren
    hij is nu 19 jaar en heel sterk soms slaat hij me schoonvader onder het rijden, dit is levensgevaarlijk
    hij heeft woeden aanvallen , kent ze eigen krachten niet
    het is heel moeilijk om in een gewonen personen auto gerrit te kunnen vervoeren
    daarom hoop ik dat er gereageert wordt op mijn brief, die ik schrijven ga
    om voor gerrit een aangepast busje te kunnen regelen
    dat die jongen ook dagjes uit kan gaan zoals ieder kind

als jullie iemand helpen konden
    wie had je dan geholpen
    wat had je voor hem/haar gedaan
    en waarom?

Edit: Titel aangepast door Kwebbel Moderator

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh..... ik vind dat je niet zo duidelijk bent eerlijk gezegd.
    Wel wat betreft de situatie van Gerrit maar niet wat je nou wilt van de mensen die dit topic lezen...
    Of het ligt aan mij natuurlijk ;)

Elmo

3. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    het verhaal lijkt me heel duidelijk......

dat hij moeilijk te vervoeren is, in een personen auto

er staat bij dat het met een aangepast busje veel makkelijker zou zijn/gaan een aangepast busje zou dus heel fijn zijn ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat snap ik....
    Maar wat wil je dat ik nu met deze info doe dan?
    Dat is mijn vraag...moet ik je een busje mailen;)

5. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    mijn vraag is dus eigelijk op het eind

als julie iemand helpen konden
    wie zou je dan helpen en waarom
    wat zou je voor hem/haar doen
    nu lijkt het me wel duidelijk

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwwww.....je wilt verhalen van mensen die hulp kunnen gebruiken!
    Oke, hebbes :-D

Nou, ben benieuwd wat voor leed er loskomt ;)

Thanks voor je opheldering, het was me echt niet duidelijk...zou zweren dat we iets voor Gerrit zouden kunnen betekenen.

Elmo

7. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel Holland Helpt is toch allang begonnen? Of komt er weer een nieuwe serie? Een vriendin van mij heeft meegedaan aan deze serie. Ze zamelen geld in voor een stichting die ze opgezet hebben, de Senegal Faundation. Met het geld willen ze een school laten bouwen in een dorpje in Senegal. De vader van een van deze groepsleden woont in dit dorp (dat meisje is geadopteerd). Op deze manier wil ze dat de kinderen in het dorp het wat beter krijgen, omdat zij zo blij is dat ze opgegroeid is in Nederland en erg goed beseft hoeveel geluk ze daarmee gehad heeft. Die vriendin van mij is een schoolvriendin van dat geadopteerde meisje. Dit projekt gebruiken ze ook als afstudeerproject op school.

Ik vind het wel een heel goed initiatief!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze wil dus ook gewoon verhalen van wie jij vindt die hulp kunnen gebruiken...;)
    Snappie

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn tante heeft mijn moeder heel erg geholpen toen mijn vader door draaide en hun gingen scheiden, ze heeft mijn moeder zonder enig moment na te denken maanden in huis genomen en nooit moeilijk gedaan of het lastig gevonden.

Nu zijn we een jaar verder, mij moeder woont nu in haar eigen flatje en mijn oom (man van tante) is ernstig ziek geworden voor de 3de keer in redelijk korte tijd.
    Hij verblijft momenteel de hele week in een revalidatie centrum en krijgt maar weinig therapie maar naar huis gaan is lastig want hij kan de trap niet op en zijn bed en vooral de badkamer is boven.
    Ik zou dus een badkamer op de beneden verdieping voor ze willen bouwen, de ruimte is er. En zorgen voor een aangepast bed in de woonkamer zodat hij de fysio aan huis kan krijgen en hulp aan huis regelen. Want de lieve man is langzaam depressief aan het worden van het stil liggen en de verveling.

Dit zijn gewoon mensen die altijd voor je klaar staan als het nodig is, en bij hun problemen kan je amper helpen of je moet een grote zak geld hebben.

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik zou mijn zus willen helpen, ze is al vanaf jongs af aan psychisch ziek. Ze heeft hierdoor nooit kunnen studeren en werken. Hoewel ze dat heel graag wilde, en ze is slim genoeg. Nu met heel veel moeite werkt ze 2 halve dagen per week, bij mijn tante. dit is voor haar vertrouwd maar heel zwaar. Met haar volledige uitkering zou ze meer krijgen dan als ze erbij werkt. Ze houden haar inkomen laag omdat ze anders erg gekort wordt, ze verdient er nu minder dan de poetsvrouw. Maar dat vind ze niet erg want ze heeft zo genoeg inkomen en hoeft niet alleen van de uitkering te leven. Ze heeft een gedeeltelijke uitkering erbij dus. Soms gaat het haar heel erg zwaar, en weet ze niet of ze opgenomen moet worden.

Nu gaat ze samen met haar man verhuizen, en ik zou graag willen helpen, maar klussen wordt moeilijk want ik ben zelf al 37 weken zwanger. Ik zou hulp voor haar vragen, omdat ze haast niet kan maar toch niet wil profiteren en niet bij de pakken neer wil zitten.

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zou het geld aan het dierenasiel geven.
    die komen altijd geld en mankracht te kort en de dieren die daar zitten hebben er zelf ook niet om gevraagt (uitzonderingen zijn er altijd ;) )
    maar ik ben altijd heel erg voor de dieren geweest want die kunnen niet praten en om hulp vragen...

12. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Zou ik heeeel hypocriet en egoistish zijn als ik mijn eigen gezin zou willen helpen?

Ik heb jaren voor andere mensen klaar gestaan,maar heb nu echt zelf hulp nodig, en dan hoor je niemand meer.Ik zou willen dat iemand voor mij een brief schreef ofzo,zodat ik onze keuken een vloer kan geven, de trap af kan leggen, en fatsoenlijke gordijnen op kan hangen! Voor mn vriend een leuke grotere auto, en klaar is kees! :p

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik zou mijn oude buurjongetje graag willen helpen met een financiele gift voor zijn eigen stichting.

Bij zijn geboorte bleek dat hij geen heup en bovenbeen had. Dat houdt in dat zijn knie op de plek van zijn heup zit, zijn onderbeen en voet op de plek van zijn knie. Dit heet geboorte amputatie. Maar Arijan heeft met zijn handicap leren leven.

Arijan is een sportman, een sportman die uitblinkt in de skisport. Arijan gaat voor topsport. Net als iedere sporter betekent dit; trainen en wedstrijden skiën. Zo is Arijan iedere week te vinden in de sportschool in De Kwakel en op de skibaan in Spaarnwoude. Daarnaast worden er onderling wedstrijden geskied. Het ultieme doel is om zich fysiek en mentaal voor te bereiden op de "grote" wedstrijd. Voor Arijan is dat "De Paralympics".

Maar hiervoor moet geld beschikbaar zijn, en dat is er niet veel, dus mocht ik de kans krijgen, dan ondersteun ik hem waar ik maar kan !

Deel Deze Pagina