Wie heeft er ervaring met acupunctuur voor opwekken cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dazwa84, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Na het stoppen met de pil op 6 juli heb ik nog geen echte menstruatie gehad. Omdat ik het nog te vroeg vind om naar de gyn. te gaan heb ik voor woensdag een afspraak gemaakt bij een acupuncturist die goed aangeschreven staat. Ik heb hem eerst gebeld met de vraag of acupunctuur een cyclus kan ondersteunen/opwekken, en dit scheen te kunnen, in combinatie met kruiden.

Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft het geholpen?

2. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hai hai,

ik ben nu anderhalve maand aan het acupuncturen omdat ik schijnbaar een luie eierstok heb die 2.5 tot 3 weken overtijd komt met gevolg dat die andere er meteen achteraan springt.
    Er werd mij aangeboden om naar de ferti.arts te gaan om dit aan te gaan pakken. Ik vond dit nog iets te heftig (ben tenslotte met of zonder luie eierstok al een keer eerder zwanger geraakt).
    Dus mijn schoonmoeder heeft een afspraak geregeld bij de acupuncturist.
    Ik ga nu 1x in de week een uurtje liggen met naaldjes in mijn lichaam. Het heeft mijn cyclus wel geholpen om op gang te komen.
    Zit nu rond de 18 dagen cyclus. En heb totaal geen last van mijn hormonen of krampjes. Dus ik is blij!

Succes laat je even weten hoe jij het vindt?

Liefs Rach

3. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hallo,

Ik heb geen ervaring met acupunctuur en opwekken cyclus. Wel heb ik nu 3 behandelingen gehad bij de acupuncturist om het 'zwanger' worden te stimuleren... ik hoop dat het heeft gewerkt, ik moet een dikke week wachten.... Maar durf niet te veel te hopen...

Ik hoop dat het helpt bij je! Ik vind het in ieder geval heel ontspannen, dus zowieso wel goed om even mijn gedachten 'rust' te geven!

Maar een vraagje, hoe weet je dat je een luie eierstok hebt? Heb je daar iets van gemerkt of heeft de dokter dat verteld?

Liefs Karin

4. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hai karin,

Ik sta onder behandeling van een gyneacoloog sinds de geboorte van Jaylie*.
    Mijn cyclus kwam al lastig op gang na de bevalling na 13 weken pas. Er is 1 maand geweest dat ik er van overtuigd was zwanger te zijn. Werd gek van onzekerheid dus mocht ik meteen langskomen bij mijn gyn. Die heeft met een inwendige echo vast gesteld dat ik dus helemaal geen eisprong had gehad die maand. Gelukkig sprong het eitje uiteindelijk wel uit zich zelf. Dus was er geen medicatie nodig. Dus vandaar dat ik dat weet.

Maar bij jou is dus het acupuncturen om het zwanger raken te stimuleren. Wist niet dat dat ook kon! Spannend nog een week wachten! Ik zou vrijdag weer ongi moeten worden dus ben benieuwd...

Liefs Rach

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik heb vanmiddag mijn eerste gesprek gehad, een hele aardige man. Volgende week ga ik echt beginnen. Ik kijk er erg naar uit, vind het een 'fijn' gevoel om er toch actief mee bezig te zijn.. Dat afwachten is ook niks..

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi Rach,

Waar krijg je de naaldjes precies? Ik ben hier erg benieuwd naar al zal het per persoon wel verschillen. En wanneer begon je resultaat te merken?

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ohh spannend zeg, ik hoop voor je dat het helpt! Laat je het weten? En waar krijg jij de naaldjes?

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik hoop echt voor je dat het gaat helpen meis :D
    Dat je donderdag meteen een posi test in handen hebt of gewoon ongi wordt zodat je verder kan.

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dankjewel :D Gisteren voelde ik echt duidelijke steken rechtsonderin mijn buik. Ik heb een ovulatietest gedaan maar die was helaas negatief. Dus najaaa, we wachten gewoon weer af :)

10. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hoi Rach,

Is Jaylie overleden? Mag ik vragen waaraan? Ik snap het ook als je hier liever niet op wilt reageren hoor! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent! Ik zal voor je duimen!

Dazwa: Ik krijg de naaldjes oa in mijn polsen, net onder mijn knieen, in mijn voeten en soms in mijn buik. Ik hoop dat het geholpen heeft, al is mijn cyclus deze maand anders dan anders... dus ik denk het eigenlijk niet maar ik hoop het natuurlijk wel! Weer flink geklust in ieder geval. Ik heb wel besloten dat ik volgende week als ik niet zwanger ben toch een afspraak ga maken met mijn huisarts. Het duurt me nu toch wel een beetje te lang en ik wil graag weten of we niet voor niks zo hard bezig zijn!

Heel veel suc6 allemaal en hou ons op de hoogte!

Liefs karin

11. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ik krijg de naaldjes in mijn armen en handen. Op mijn onderbenen en in mijn knieholten (soms). De plaatsen in mijn hand verschilt wel eens omdat hij mij ook prikt om krampjes te voorkomen.
    Ik begon zo na 3 weken ongeveer resultaat te merken omdat mijn ongi sneller kwam en beter aan voelde.
    Nu zo ik zaterdag ongi moeten worden. Ben vandaag weer geweest en als ik wel ongi word dan moet ik 1 week overslaan zoniet moet ik woesdag weer.

Het is fijn dat je al een goed gevoel over hebt. Bij acupunctuur is het belangrijk dat je er open voor staat. Zonder verwachtingen naar toe gaat en op je af laten komen.
    Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Hoop dat het snel resultaat voor jou heeft!

Liefs Rach

12. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hoi Karin,

mag je gewoon naar vragen hr, ben er heel open in. Ze is idd overleden, vorige week donderdag (4 september) was het een jaar geleden dat ze geboren en overleden is.
    Ze is tijdens de bevalling overleden na 40 weken en 1 dag. Later bleek dat mijn placenta zonder voor de hand liggende oorzaak erg verkalkt was. Waarschijnlijk heeft ze het 'benauwd' gehad en in het vruchtwater gepoept. Na onderzoeken van de placenta en Jaylie* zelf, is er geen oorzaak gevonden. We waren allebei kerngezond, oftewel 'bad luck'.

Omdat we even aan het ouderschap hebben mogen ruiken en omdat ik van Jaylie* de eerste ronde al zwanger was, valt het vies tegen dat het nu allemaal zolang duurt. Maar ja wat doe je eraan?

Vandaar dat we een stapje verder zijn gegaan door met acupunctuur te beginnen. Als we zo gelukkig mogen zijn en weer zwanger mogen raken zien we het ziekenhuis nog heel vaak van binnen, wil er nu nog ff uitblijven...

Wel super lief dat je voor ons duimt! Ik duim hier hard mee voor jullie hr dames!

Liefs Rach

13. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Wat heftig Rach... maar wat een onwijs mooi meisje...

Morgen mag ik weer , ben erg benieuwd..

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Vanmiddag ben ik geweest en om het op te bouwen heb ik eerst 4 naaldjes in mijn onderbenen gekregen. Je merkt er echt helemaal niets van, echt gek eigenlijk. Als ik niet zelf had gezien dat ze er in zaten had ik het niet eens geloofd.

Verder heb ik 2 potjes met kruidentabletjes gekregen. Ook dit ga ik opbouwen. Vanavond neem ik de eerste. Als deze 'goed' vallen dan mag ik daarmee door.

Ik was daarna trouwens ontzettend moe. Wel lekker moe trouwens. Dit is nu wel weer weg maar vond het wel opvallend :)

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    nee ik vind het ook wel mee vallen het prikken.

maar jij hebt dus kruiden gehad, dat heb ik niet. Wat voor kruiden zit er in en waar helpen ze bij?

ik moet zeggen ik ben nooit moe na de acupunctuur haha grappig hoe het bij iedereen anders werkt!

ben heel benieuwd of het aanslaat bij jou!

Deel Deze Pagina