Wie heeft er ervaring met acupunctuur evt in combinatie met kruiden om zwanger te worden. Ben me hier nu een beetje in aan het verdiepen, jammer genoeg wordt bij mij niks vergoed vanuit de verzekering, dus dan wordt het nog wel een dure aangelegenheid Maar wie heeft hier ervaring mee? Goed of slecht
Tijdje geprobeerd maar bij die waar ik liep vond ik het enerzijds nogal een commerciële dure aangelegenheid (begon met 1 potje kruiden ad 20 euro wat nog te overzien was maar elke week kwam er 1 bij tot wel 4 potjes en dan nog de acupunctuur sessie zelf) en anderzijds verschilden we van mening over de aanpak (ik had dreigende vroege overgang te horen gekregen en de acupuncturist wilde evengoed dat ik een half jaar tot een jaar geen pogingen ondernam, welke tijd ik vond dat ik niet had met mijn lage amh/hoge fsh). Ik was er dus niet erg over te spreken maar verschilt hopelijk heel erg van plek tot plek!
Hier erg tevreden met de acupunctuur! Heeft me heel veel rust gebracht! Ook vrij snel zwanger (poging 1 IUI donortraject), maar goed.. of het daarmee te maken heeft weet natuurlijk niemand hier geen ervaring met kruiden. Mijn acupuncturist deed daar ook niet zoveel mee. Ze ging vooral ‘prikken’ en gaf wel adviezen over bv een koude baarmoeder.
Ik doe ook acupunctuur. Ga ongeveer eens in de 2 weken. Ik heb PCOS dus de focus ligt vooral op hormoonbalans. Na 2 maanden acupunctuur bleek uit bloedonderzoek in het ziekenhuis dat mijn hormonen helemaal niet zo uit balans meer waren. Of dat 100% samenhangt met acupunctuur weet ik natuurlijk niet. Herken wel wat hierboven wordt gezegd. Ik krijg er ook veel rust van. Ik heb donderdag een vmk gehad (heel vroeg hoor, 4w5d). Hier stond ik vrijdagochtend nog huilend over onder de douche. Na de acupunctuur stond ik er met veel meer vertrouwen en rust in, ook niet meer emotioneel erover geweest. Weet niet of het allemaal samenhangt of dat het ook een beetje placebo is, maar ach. Mijne doet niks met kruiden. Doet wel nog een voetmassage met drukpunten er achteraan, ook voor balans en rust enzo. Is bij mij 65 euro per keer, maar mijn vriend en ik hebben het er voor over. Gaf mij in de tijd dat ziekenhuistraject nog niet was begonnen ook het gevoel dat ik in ieder geval al bezig was
Ik kom al jaren bij acupunctuur maar nu de laatste maanden specifiek voor de kinderwens. Mijn cyclus was altijd rommelig en menstruatie te kort. En nu sinds ik dit doe is het de afgelopen keren netjes 28 dagen en menstruatie van 6/7 dagen. Ik heb dus wel het idee dat het echt helpt Het is inderdaad een afweging, zeker als het niet vergoed wordt maar ik ben er dus positief over!
Ik ben acupuncturist, mag dat ook geworden vanuit eigen ervaring rondom zwanger worden. Voor een deel van de vrouwen gaat het vooral om balans, rust, een fijnere omgeving creëren. Een ander deel heeft gewoon echt problemen zoals endometriose of pcos of ondersteuning bij fertiliteitstrajecten. Dat werkt ook heel goed. Wij kijken naar het lichaam als geheel als er niet genoeg warmte is, of juist teveel hitte of stagnatie bijvoorbeeld, kunnen we dat goed wegkrijgen en staat de weg naar een goede zwangerschap meer open. Zoek wel een goede acupuncturist, eentje die is aangesloten bij een beroepsvereniging (nva of zhong).
Ik heb tussen poging 1 en 2 acupunctuur gedaan. Kruiden wel gekregen maar ik kreeg ze niet goed weg. Dus geen gebruik van gemaakt (en eerlijk ik geloofde er ook niet zo in). Ik ging vooral met het idee naar acupunctuur: baast het niet schaadt het niet. Het hielp me altijd wel erg ontspannen. Maar verder had ik niet het idee dat het lichamelijk veel deed. Ben wel zwanger na onze 1e terugplaatsing, dus wie weet
Wij hebben een hele goede ervaringen acupunctuur. Wij zijn bij Yuk Chi Acupunctuur terecht gekomen ivm een kinderwens. Medisch heb ik een aantal hormoonbehandelingen ondergaan met helaas negatief resultaat. In deze periodes heeft Yuk Chi mij behandeld om in een juiste en positieve balans te blijven, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik ben nu eindelijk moeder geworden van een prachtig zoontje! Op haar site vind je ook verschillende artikelen over zwangerschap en acupunctuur.