Wanneer voorbereiding beginnen?kraampakket.

Discussie in 'De bevalling' gestart door hartmannetje, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames ik had een vraagje...
    Wanneer leg je bv je matje onder je matrashoes(tegen vliezen die breken)
    En is het slim om alvast een noodkoffertje te maken voor het geval nu al mijn bevalling zou beginnen(bij evt vroeggeboorte).

2. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb beide met 37 weken in orde gemaakt. Denk dat het vooral afhangt van waar jij je prettig bij voelt.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm 36 weken.... Ik weet het niet meer hahah

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Bij mij staat de tas al klaar, ben nu 32 weken. Maar ik ben vrij snel met alles omdat ik graag goed voorbereid ben. :)

Dus als je het alvast wilt klaar zetten en maken, gewoon doen.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Langzaam aan koffer klaar gemaakt. Was met 36 weken helemaal gevuld geloof ik. Ook in die week het bed omhoog gezet en in week 37 een waterdichte moltonhoes op m'n matras gedaan.

Maar wat hier boven al is gezegd: doe waar jij je goed bij voelt.

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen...

zelf alles met 36 weken in orde gemaakt...bed moest met 36 weken op klossen van vk en kraamzorg....koffertje en matrasbescherming vond ik zelf prettig met 36 weken ook al te doen...:)

7. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

20 jul 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!:p
    Ga maar gewoon rustig aan beginnen!
    Hartstikke bedankt:)

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik zou een goedkope moltonhoes met zeil van de Hema/Wibra etc aanraden. Die plastic hoezen uit het kraampakket zijn echt vreselijk. Het kraakt en zweet heel erg zodat je erg slecht slaapt. Daarbij is de kans dat je vliezen breken terwijl je aan het slapen bent klein (meestal is het bij het opstaan, bukken, naar de wc gaan etc).

9. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ik ga 1 vandeze dagen mijn koffer klaar maken maar dat is omdat mijn zoontje met 30,6 is geboren en wil als het weer gebeurt zo me taskunnen pakken

10. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Ik heb met 37 weken de tas klaar gemaakt en eigenlijk vorige week pas een wateridichte hoes om het matras heen gedaan. Het is net waar jij je fijn bij voelt.

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Inderdaad eigen keuze. Bij mij stond de tas met 36 weken klaar en heb ik de waterdichte moltons met 37 weken om het matras gedaan.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn ziekenhuistas had ik de eerste keer nog niet klaarstaan toen de baby zich met 38 weken aandiende. De twee keer daarna heb ik hem met ca 37 weken klaargemaakt.
    Ik legde zo'n celstofmatje onder mijn hoeslaken en daaronder nog twee dikke badlakens tegen brekende vliezen. Uiteindelijk zijn mijn vliezen elke keer doorgeprikt door de verloskundige, dus het was vergeefse moeite. Zo'n zeiltje is erg zweterig en krakerig, dus dat zou ik niet vooraf al doen. Tijdens de bevalling is dat vroeg zat.

13. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    #13 Doritoo, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Bij onze eerste had ik mijn vlucht tas ook nog niet klaar staan toen de bevalling begon. De bedoeling was ook om thuis te bevallen maar dat ging niet door. En toen moest mijn man hals over kop nog van alles bij elkaar pakken.

Bij de 2e had ik mijn vlucht tas wel op tijd klaar staan. Maar ook pas na 38 weken zwangerschap. Eigenlijk wel te laat natuurlijk. Nu ga ik m ruim van te voren klaar zetten. Je weet maar nooit wanneer het kindje er klaar voor is.

Ik had bij allebei al wel een matje onder de matrashoes liggen met 38 weken. Maar dat is wel erg zweterig en totaal niet prettig.
    Bij alle 2 de bevallingen zijn mijn vliezen in het ziekenhuis doorgeprikt.

14. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Ik ga vandaag maar eens beginnen met alles! Beeeeetje laat maar gewoon nog niet aan toegekomen.

15. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik was ervan overtuigd dat de baby met 37 weken zou komen dus had ik alles al klaar staan (koffertje en hoes op mijn bed) met 36 weken. Uiteindelijk is mijn dochtertje pas met 41+3 geboren :)

16. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles al klaarstaan in de tas, mijn bed omhoog en ook het zeiltje ligt in bed. Dat is allemaal nog erg vroeg, maar ik heb van de week met premature contracties in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig was het vals alarm, maar ik ben nu wel goed voorbereid want de kans bestaat dat het alsnog een vroeggeboorte wordt.

Vorige week had ik heel erg de drang om de vluchttas al klaar te zetten, op het moment dat ik naar het ziekenhuis vertrok hoefden er dus nog maar een paar dingen bij!

Ik zou niet uitgaan van een vroeggeboorte als daar nu geen aanleiding voor is. Grote kans dat je daar stress van krijgt en dat is nergens voor nodig. Maar als je er een goed gevoel bij hebt om het al klaar te zetten moet je dat gewoon lekker doen!:)

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik was redelijk vroeg ermee. Met 30 weken stond het al klaar. Maar andere dingen zoals slingers had ik weer niet op tijd.

Deel Deze Pagina